[HDD]defragmenteren gaat niet goed

Pagina: 1
Acties:

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Ik heb een systeem met 2 harde schijven, een WD 80gb en een WD 120gb.
die 80gb is opgedeeld in 2 partities, een van 25gb en een van 55gb.
Op die van 25gb staat me windows (2k pro).
Als ik deze wil defragmenteren (via windows defrag progje), gaat windows gewoon aan de gang. Maar als hij klaar is, en er "Defragmentation Complete" oid. staat, is hij nog lang niet compleet gedefragmenteerd!
Alleen een gedeelte is goed gedefragmenteerd.

Een screenshotje:
http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/defrag.jpg

Kan iemand mij uitleggen hoe dit komt, en hoe ik het kan fixen?
bvd.

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
het is een kale versie van disk-keeper,en laat niet alles zien.
windows heeft een aantal gelockte files waar een dergelijk proggie niks aan kan doen.
die files staat waarschijnlijk tussen die witte stukken.
het gaat dan om de pagefile en nog vele andere files waar windows exclusive toegang tot heeft.
ik zelf gebruik o & o defrag,daar kun je ook aangeven dat ie gelockte files kan defragmenteren,evenals de pagefile.
probeer die maar eens

mijn systeem.

• geez
bedankt, ik zal kijken wat ik ermee kan uithalen :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Overigens is Diskeeper wel een van de beste programma's om te defragmenteren; wat je kunt proberen is opstarten in veilige modus om te voorkomen dat er allerlei progsels worden geladen die schijfruimte in gebruik houden. Wat dynax zegt over een aantal bestanden die ongedefragmenteerd blijven; dit klopt; maar is op een normaal systeem ongeveer 1% van het totaal; en dit is duidelijk meer.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• geez
O&O Defrag ziet er heel goed uit iig, ik zal hem vannacht (als het kan, m'n ouders horen m'n pc, claimen ze :P) "even" laten defragmenteren.

Ik zal Diskkeeper (of is het echt diskeeper?) ook nog even bekijken uiteraard, om te zien welke het fijnst is.

Dat wat Spider.007 zei, over die 1%, dacht ik ook al aan.. dit is gewoon meer dan de helft :?

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
nou 1 % weet ik zo niet,maar soms blijven er veel dingen staan,denk aan de pagefile,directorys,die zijn echt niet verplaatsbaar,vandaar die stukjes overal.
ik had ook eens diskkeeper(of hoe je het ook schrijft)geprobeert,maar ik vond het niet fijn.
dus ik blijf bij o&o

mijn systeem.

Pagina: 1