Aangezien er bij mijn weten nog geen topic over dit spel te vinden was, heb ik besloten er zelf een te maken. (*) Ik heb namelijk redelijk hoge verwachtingen van dit spel.
Hoewel er de laatste tijd erg veel nieuwe RTS-games bij zijn gekomen en deze trend voorlopig niet lijkt te stoppen, denk ik toch dat deze er een beetje bovenuit springt.
* ( en ook een beetje omdat ik dagelijks op SGD rondhang, maar nog nooit een startpost heb gedaan... )
== FEATURES ==Bij de Duitse uitgever CDV houdt men er blijkbaar van om met zichzelf te concurreren want na een viertal WW2 RTS games (waarvan momenteel nog twee in productie) heeft men ook haar tweede RTS gebaseerd op de verovering van
Amerika klaarstaan. Want na American Conquest is het de beurt aan No Man's Land, een 3D RTS met realistisch aanspoelend zeewater (blijkbaar een eigenschap om de nieuwe generatie RTS games van de oude te onderscheiden). De Screenshots tonen alvast de hoge graad aan detail die men in de omgevingen heeft weten te stoppen. Ook bevatten de screenshots duidelijk meer sfeervolle lichteffecten dan we van het genre gewend zijn.
Maar naast de graphics lijkt het ook met de gameplay snor te zitten. Zo zal je zes verschillende volken kunnen spelen, waaronder de Engelsen, de Spanjaarden en een tweetal Indianen-stammen. Je krijgt in het spel drie campagnes voor je kiezen met tezamen 30 verschillende missies. Het spel zal een periode van 1600 tot 1900
beschrijven en langzaamaan zal de technische vooruitgang doorheen het spel merkbaar zijn. Verder kan je je natuurlijk aan de nodige LAN en Internet opties verwachten. No Man's Land wordt in de tweede helft van 2003 verwacht.
bron: gamer.nl
- Thrilling 3D real time strategy game
- Discover the New World, from establishing the first Colonies to settling the Wild West
- 6 exciting stories in 3 campaigns
- 6 cultures with individual strengths and weaknesses: Spanish, English, forest and prairie
- Native Americans, patriots, and settlers
- Heroes and elite units: snipers, conjurers, assassins, and more
- Hire bounty hunters to bring down your opponents
- Detailed and colorful settings across the American continent
- Enthralling naval and land battles
- Technological progress from canoes to frigates and from stage coaches to steam trains
- Action-packed missions with surprising story twists
- Good tactics improve units' statistics
- Use unconventional 'weapons' such as plagues and bark beetles to eliminate foes
- A brand-new multiplayer game: the railroad construction challenge
- Richly detailed animal life, including bears, mountain goats, and prairie dogs
![]() | ||
![]() | ![]() | ![]() |
== System requirements ==
MINIMAL:
Windows 98, ME, 2000, XP
Pentium 3 667 MHz
3D graphics card (Geforce2 or better), DirectX 9 compatible
128 MB RAM
RECOMMENDED:
Windows 98, ME, 2000, XP
Pentium 3 1,2 GHz
3D graphics card (Geforce3 or better), DirectX 9 compatible
256 MB RAM
== meer info ==
- Website NML
- Website uitgever
- website ontwikkelaar
- Meer screenshots
- (Duitstalige) Demo
- movie (69 MB) || movie (50.7 mb)
Bovenstaande geeft toch denk ik wel aan dat deze game absoluut niet over het hoofd mag worden gezien. Ik ben dan ook benieuwd naar de verwachtingen en ervaringen van andere tweakers over dit spel...