Hoe slim moet je zijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudolfijntje
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-12-2018
Ik start regelmatig een new topic en dat is dan meestal binnen 5 minuten weer door een of andere wizzkid gesloten?

Nou ben ik natuurlijk in jullie ogen een oetl*l, maar waar zou je eens terecht kunnen met vragen die voor niet einsteins interessant zijn??

Kortom we zijn niet allemaal computerwizzards en is daar ook een forum voor?

Greets Rudi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
ja ik vind het hier ook wel HEEL erg streng en kort af maja wat doe je eraan...

maar ik snap ook wel dat ze soms moe worden als elke dag 3 keer utzelfde gevraagd word :|

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
www.beginnersweb.nl lijkt me dan de perfecte plaats om te beginner voor de mensen die (nog) geen computerwizards zijn :)

Verder kom je trouwens ook wel aardig ver als je gewoon goed de FAQs leest en af en toe wat zoekt hoor.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:01
Het feit dat je die vraag hier stelt geeft denk ik al aan dat je het principe achter GoT niet geheel door hebt. Er wordt namelijk van je verwacht dat je zelf dingen uitzoekt. Via Google zullen vast enkele andere fora te vinden zijn die beter aansluiten bij jouw specifieke wensen en eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mod'jes worden hier betaald per slotje.. dat wist je toch? Verklaard nl heel wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:03

Tux

Verwijderd schreef op 04 juli 2003 @ 19:29:
mod'jes worden hier betaald per slotje.. dat wist je toch? Verklaard nl heel wat..
Ze worden zelfs ontslagen als ze niet genoeg slotjes zetten :+

Daarom is het spamforum Huiskamer uitgevonden. Daarin kunnen de modjes hun achterstanden inhalen :P

7(8)7

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Zoek even met Google, gebruik de searchfunctie op GoT, en lees de sticky topics (met een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif ervoor) van het betreffende forum door, dat is alles wat er wordt gevraagd, eigen inzet dus.

Iedereen hier komt hier voor de lol, niemand wordt betaalt, en het is dus geen helpdesk.
Mocht je het niet eens zijn met een moderator is het hier de gang van zaken om hem dus een e-mailtje te sturen of via ICQ contact op te nemen :)

Beurdy en Tux: jullie weten allebei dat dat onzin is... of ik word niet uitbetaald :P :+

Edit: nog even over dat computerwizkid zijn: er wordt wel verwacht dat je redelijk met je computer kan omgaan en dat je dus niet een complete leek bent. Maar het is dus niet zo dat je overal alles van af moet weten.

[ Voor 17% gewijzigd door Rafe op 04-07-2003 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Hm, het is eigenlijk heel simpel, ook de grootste n00bs kunnen hier terecht hoor. Alleen wordt er dan wel inzet verwacht. GoT is simpelweg geen "Piet geef es ff!" forum. Ook heet het voluit nog altijd Gathering of Tweakers, dus enige basis-compu kennis mag wel worden verwacht, van eenieder die hier post :) Heb je op een bepaald tech-gebied het niveau niet, dan wordt er dus iig inzet verwacht om dat niveau te bereiken. Geen inzet? Dan is het idd doeidoei :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

rudolfijntje schreef op 04 July 2003 @ 19:25:
Ik start regelmatig een new topic en dat is dan meestal binnen 5 minuten weer door een of andere wizzkid gesloten?
En lees je dan ook de sluitmessage goed door? Ik krijg de indruk van niet. Het gaat niet om het niveau van jouw topics, die conclusie trek je zelf. Het gaat er om dat je niet eerst zoekt. De vragen die jij stelt op het forum zijn makkelijk te beantwoorden door de FAQ's te lezen en door even goed te zoeken. Dat eisen wij ook van de user, een beetje egeven en nemen. Users worden geholpen op GoT maar dienen zelf eerst moeite te doen. En dat laatste doe je gewoonweg niet.
Nou ben ik natuurlijk in jullie ogen een oetl*l
Dat is toch echt je iegen conclusie. Dergelijke conclusie's zal je van de kant van de crew niet horen.
maar waar zou je eens terecht kunnen met vragen die voor niet einsteins interessant zijn?? Kortom we zijn niet allemaal computerwizzards en is daar ook een forum voor?
Daar gaan we weer... ook dat staat in de FAQ :)
Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief
Lees gewoon even rustig de Huisregels goed door en dan weet je wat wij van jou verwachten en hoe je zelf kunt zoeken om tot een antwoord te komen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Han op 04-07-2003 19:39 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 00:24
Als je het niet eens bent met een slotje moet je de moderator in kwestie mailen. Zie voor meer informatie: Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!
Kortom we zijn niet allemaal computerwizzards en is daar ook een forum voor?
Dat hoeft ook helemaal niet. Wel verwachten we enige inzet van de gebruikers, dus dat ze bijvoorbeeld de search goed gebruiken.

Het laatste topic van jou in IT (Ik neem aan dat dit alles over dat topic gaat) is in ieder geval gesloten om die reden. Zulke vragen zijn door iedereen te beantwoorden, computer-wizzard of niet. Het is simpelweg een kwestie van een snelle blik in de search werpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Kijkend naar je posthistorie doe je weinig tot geenmoeite om eerst eens zelf op zoek te gaan naar een eventueel antwoord.
Als je dan klakkeloos je vraag neerplempt zonder extra informatie, dan gaat ie dicht ja... Deze ook trouwens: ben je het niet eens met een slotje, mail de desbetreffende mod dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik wil daar eigenlijk alleen dit aan toevoegen:

De Policy

Regels op Gathering of Tweakers
De regels
Op het forum gelden een aantal regels. Deze zijn er om het forum interessant, vernieuwend, gezellig en werkbaar te houden. Iedere user wordt geacht deze regels te kennen en ze niet te overtreden. Het (herhaaldelijk) overtreden van de regels kan ertoe leiden dat je acount op slot gezet wordt, zodat je niet meer kan reageren en geen topics meer kan openen.

Een topic openen
Als je een probleem hebt waar je niet uit komt, mag je een topic openen, maar daar zitten een paar voorwaarden aan:

• Probeer het eerst zelf op te lossen.
Als je een probleem hebt, is het de bedoeling dat je pas een topic opent op het moment dat je er zelf niet meer uit komt maar het wel eerst zelf geprobeerd hebt.
Lees eventueel een handleiding, kijk eens op een pagina van de fabrikant en zoek eens met google en met de search van het forum, ook de FAQ's van de diverse fora hebben veel oplossingen. Als een vraag al gesteld is, of hij is makkelijk zelf op te lossen of te vinden, dan is het niet de bedoeling dat deze hier gepost wordt.

• Wees duidelijk, geef aan wat je al geprobeerd hebt.
Lukt het je niet om het zelf op te lossen, start dan gerust een topic maar geef duidelijk aan wat je probleem is en geef ook specifiek en duidelijk aan wat je gezocht en gevonden hebt, en waar je vast zit met je probleem. Doe je dit niet, dan kunnen we ervanuit gaan dat je dit niet gedaan hebt met als gevolg dat je topic op slot gaat. Dit kan je makkelijk voorkomen door aandacht aan de openingspost te besteden.

Dat is een greep uit de policy, ietsje meer samengevat. Kortom: Als een vraag net al gesteld is of vaak gesteld is, moet je die gewoon opzoeken en niet nog een keer stellen (news server topic). Verder is er een slot op je topic over DVD's kopieren, in de diverse FAQ's staan links naar alle relevante sites over het kopieren daarvan (doom9.org dvdrhelp.com etc), verder heb je wat topics over MP3's geopend.

Als je dit allemaal teveel werk vindt, dan is dit forum inderdaad niets voor jou en kan je wellicht beter op www.beginnersweb.nl kijken. Je hoeft dus niet slim te zijn, maar moet gewoon wat inzet tonen en dingen zelf oplossen. Dat is alles

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.