Toon posts:

Server plaatsen in Wageningen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik van jullie horen of het volgende mogelijk is.

Een vriend van me studeert in Wageningen en zit daar in een studentenflat. Die flat is (samen met andere flats) voorzien van een 100 mbit netwerk gekoppeld aan een supersnelle internetverbinding (tot 2.5 MB/s down van MS-server heb ik gezien). Het is daar mogelijk om met een pc aan dat netwerk op andere pc naar bestanden te zoeken. Van het internet kan dat niet.

Nu zou ik graag daar een web- en ftpserver neerzetten. Ook zou ik dan graag in kunnen loggen op die pc dmv een VPN. Dat om op die manier ook op het netwerk van Wageningen te kunnen zoeken en downloaden. Een systeem als PCAnywhere is ook een optie, maar dit werkt zeker minder lekker.

De server wil ik graag voorzien van win2000AS, met evt andere progs voor ftp ect.

Gaat dit lukken, vooral het zoeken op wageningen-netwerk?

Verwijderd

Als je Windows 2000 Advanced Server gebruikt is dat heel goed te doen. Dan heb je standaard al 'Terminal Services Remote Administration', waarmee je gewoon de desktop te zien krijgt. Dan kan je dus gewoon via 'File- and Printersharing' zoeken naar bestanden op het Wageningen-netwerk, en die sharen via FTP :)

Geen probleem :)

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:10

McMiGHtY

- burp -

Vooral sharen via je ftp vind ik een zwaar goed idee..misschien ook leuk om gelijk een applicatie te maken die het voor webbezoekers mogelijk te maken te zoeken op het Interne netwerk

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 14:27
ze halen daar wel meer dan die 2,5mb/s, maar je mag maar max 3 connecties hebben

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Terminal Services Remote Administration heb je in een gewone win 2Kserver ook, advanced is niet nodig. je kan ook op eender welke PC VNC gaan draaien, is niet helemaal hetzelfde maar om de desktop over te nemen voldoende.

Je wil dit echter vanaf internet gaan doen: aangezien het hier waarschijnlijk een privaat netwerk betreft zal je moeten portmappen op de router die daar op internet hangt om je server bereikbaar te maken, waarschijnlijk heb je geen toegang tot die router, en gaat het feest niet door. Intern zal alles wel zonder problemen werken.

Om een web en ftp server op te zetten is een advanced server trouwens echt wel dikke overkill, een gewone serverversie is meer dan genoeg, zelfw een non server in combinatie met apache (web) en bulletproof (ftp) volstaat al.

[ Voor 18% gewijzigd door Yalopa op 04-07-2003 23:48 ]

You don't need eyes to see, you need vision