[Radeon 9500] Bios Flashen Mislukt

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
Matched: mislukt, flash, 9500, bios
Na alle topics doorgelezen te hebben over mensen waarbij de bios flash was mislukt, ben ik helaas nog niet tot een oplossing gekomen, en is mijn Club 3D Radeon 9500 nog steeds niet werkend.

Ik had de bios genaamd : ATi Radeon 9500 128Mb non-Pro BIOS van http://www.3dchipset.com/bios/ati/warp11/index.php gedownload, en geprobeerd met ATiFlash te flashen, om de zogenaamde 'lock' weg te halen, om hoger te kunnen overclocken. Dus ik had een diskette met ATiFlash + bin file na de bootdisk erin gedaan, en begon met het flashen (atiflash -f -p 0 95np128.bin in DOS)

Nu kreeg ik dus een foutmelding, waarvan ik dacht, "oh, zal wel goed zijn"

Foutmelding : error: timeout : poll rom idle after bulk release..

Dus ik opnieuw opstarten, maar er kwam dus geen beeld, helaas....

Ik heb helaas niet de beschikking over een PCI VGA kaartje, maar wil het met bootdiskettes oplossen (autoboot met Flashrom of zoiets ???)

Ik heb al het bestandje geprobeerd wat in dit topic stond : Bios flash Sapphire r9500 np mislukt.. wat nu?, maar omdat ik niks zie op mijn scherm als ik ga flashen (ik kom wel in dos, start dan dat flash.bat, maar volgens mij loopt hij dan vast , heb al 60 min gewacht, gebeurt nix) kan ik vrij weinig zeggen , ik weet in iedergeval dat het niet werkt.

Als iemand een oplossing weet die werkt, GRAAG.

Ik heb al veel geprobeerd met ATiFlash & Flashrom, maar nix schijnt te werken (zie het ook nie echt, vanwege geen beeld)

Alvast bedankt.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:58

oCe

aka Dookie.

Matched: flash
ik had hetzelfde probleem, echter bij mij kwam het door atiflash. met flashrom (en inderdaad met -f -p 0) ging het gewoon wel goed. terwijl een pci kaartje op dat moment verantwoordelijk was dat ik geen typo's maakte tijdens het flash-commando opnieuw geflashed. en toen ging 't wel. dus tja, toch ergens een pci kaartje lenen dan?

[ Voor 13% gewijzigd door oCe op 04-07-2003 18:50 ]

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
Bedankt voor je reply, maar ik heb helaas geen PCI kaartje tot mijn beschikking :(

Maar in principe moet het dan kunnen in DOS met het commando : Flashrom -f -p 0 95np128.bin toch ?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:40

Pubbert

random gestoord

Geen matches
de command is wel goed. En ik kan me niet voorstellen dat er zo moelijk aan PCI kaartjes te komen is. Die dingen kosten nog maar een paar euro, zoniet gratis. Kijk eens in de vondst ofzo gewoon in de vraag en aanbod.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
Helaas, nog steeds werkt nix.

En nee, ik ga niet een xtra pci kaartje kopen man, echt geen zin in.

Is er niet een soort confirm command wat ik moet intypen ?

Want ik heb het idee dat ik iets moet indrukken na dat hij is geflasht

Als dat niet zo is, dan weet ik het helemaal niet meer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Haal ergens een PCI kaartje :s

zonder een videokaart start het systeem toch gewoon niet op? (of gaat hij gewoon opstarten naar windows maar dan zonder beeld?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
Geen matches
Naar windows maar zonder beeld.

Ik kan ook in DOS komen , maar dan ook zonder beeld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 08:00
Geen matches
hmm, keb nog een oud PCI kaartje liggen, mag je in bruikleen hebben als je de verzendkosten betaalt (kortom, opsturen en weer terug sturen als je prob gefixt is)

Mail me

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Geen matches
Lukt t niet om in dos te booten en het commando blind te typen etc ?

Waar woon je... Je mag van mij wel een pci kaartje lenen. Maar ik denk niet dat ik bij je in de buurt woon. (Flevoland)
Maar heb je geen kenissen / vrienden / klasgenoten die er 1 te leen hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
Matched: bios
ok, nu heb ik het volgende probleem.

Ik heb een pci kaart uit m'n oude pentium 75 gehaald, en die in PCI slot 1 gedouwd.

De setting in BIOS staat op primary = PCI VGA card, maar als ik AGP kaart erbij doe pakt hij die.

Dus ik kan hem in DOS opstarten met PCI kaart, maar wat dan ?

AGP kaart erbij dan valt beeld trouwens weg.

Graag hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Matched: bios
In Bios Primaire VGA op PCI zetten :) (Dus alleen met pci kaartje ff de bios in :)

edit: ha, lama :P

[ Voor 12% gewijzigd door Illegal_Alien op 04-07-2003 21:19 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maak en bootable diskette, zet in de autoexec.bat file het atiflash commando, en zorg dat de goede .bin-file ook op de disk staat. Laten opstarten vanaf je diskettestation en klaar is kees. Heb toevallig net die disk geformat omdat ik hem al een paar keer per ongeluk in mijn pc had laten zitten bij het opstarten, schrik me iedere keer weer rot mar het gaat goed.
Pagina: 1