[RTCW] Enemy Territory- could not load OpenGL subsystem

Pagina: 1
Acties:
  • 424 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
  • ET 2.55 win-x86 Jun 24 2003 ----- FS_Startup ----- Current search path: E:\WOLFEN~1\etmain\pak0.pk3 (3725 files) E:\WOLFEN~1\etmain\mp_bin.pk3 (4 files) E:\WOLFEN~1/etmain ---------------------- 3729 files in pk3 files execing default.cfg couldn't exec language.cfg couldn't exec autoexec.cfg Hunk_Clear: reset the hunk ok ...detecting CPU, found Intel Pentium III (foutje van de Q3 engine ofzo, heb een P4) Bypassing CD checks ----- Client Initialization ----- ----- Initializing Renderer ---- ------------------------------- ----- Client Initialization Complete ----- ----- R_Init ----- Initializing OpenGL subsystem ...initializing QGL ...calling LoadLibrary( 'C:\WINDOWS\System32\opengl32.dll' ): succeeded ...setting mode 4: 800 600 FS ...using desktop display depth of 32 ...calling CDS: ok ...registered window class ...created window@0,0 (800x600) Initializing OpenGL driver ...getting DC: succeeded ...GLW_ChoosePFD( 32, 24, 0 ) ...35 PFDs found ...GLW_ChoosePFD failed ...GLW_ChoosePFD( 32, 24, 0 ) ...35 PFDs found ...GLW_ChoosePFD failed ...failed to find an appropriate PIXELFORMAT ...restoring display settings ...WARNING: could not set the given mode (4) ...setting mode 4: 800 600 FS ...using colorsbits of 16 ...calling CDS: ok ...created window@0,0 (800x600) Initializing OpenGL driver ...getting DC: succeeded ...GLW_ChoosePFD( 16, 16, 0 ) ...35 PFDs found ...GLW_ChoosePFD failed ...GLW_ChoosePFD( 16, 16, 0 ) ...35 PFDs found ...GLW_ChoosePFD failed ...failed to find an appropriate PIXELFORMAT ...restoring display settings ...WARNING: could not set the given mode (3) ...shutting down QGL ...unloading OpenGL DLL ...assuming '3dfxvgl' is a standalone driver ...initializing QGL ...WARNING: missing Glide installation, assuming no 3Dfx available ...shutting down QGL ----- CL_Shutdown ----- RE_Shutdown( 1 ) ----------------------- GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem
Ik heb een Leadtek GeForce4 A170 series(ik weet het tijd voor een upgrade). en ik heb gisteren de laatste drivers gedownload vanaf leadtek.com.tw

Hoe kan ik dit oplossen, ik draai Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
[search=could not load OpenGL subsystem] levert héél veel resultaten op.

Bijvoorbeeld al eens gekeken naar:
OpenGL subsystem (Medal of Honour)
[rml][ Q3] GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem *[/rml]
RTCW onder XP 'Could Not Load OpenGL Subsystem ???
Bij de meeste spellen...
GLW_ loadOpenGL() could not load openGL subsystem
en nog een hele rij andere resultaten?

Een paar oplossingen voor dit probleem zijn:
• Drivers van www.nvidia.com halen (gewoon de nieuwste)
• Windows update draaien (hielp in sommige gevallen)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MaRc0 schreef op 04 juli 2003 @ 17:57:
[search=could not load OpenGL subsystem] levert héél veel resultaten op.

Bijvoorbeeld al eens gekeken naar:
OpenGL subsystem (Medal of Honour)
[rml][ Q3] GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem *[/rml]
RTCW onder XP 'Could Not Load OpenGL Subsystem ???
Bij de meeste spellen...
GLW_ loadOpenGL() could not load openGL subsystem
en nog een hele rij andere resultaten?

Een paar oplossingen voor dit probleem zijn:
• Drivers van www.nvidia.com halen (gewoon de nieuwste)
• Windows update draaien (hielp in sommige gevallen)
de search werkt al enkele dagen niet bij me. waarom is nog de vraag. :).

Bovendien in iedere thread in de search verwijst mijn al voor het afgelopen jaar naar de search - waardoor het vinden van de oplossing nog niet makkelijk is :P

Ik zoek even verder, bedankt alvast.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 19:10
Werken andere spellen zoals Quake 3 / RTCW wel?
Zo te zien mis je Glide - ik weet 't niet zeker maar ik dacht dat er wel losse 3d/2d Glide installatie pakketjes te d/len zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Glide?! :D Glide op een GF4 8)7
Met een wrapper ja, maar normaal gesproken dus niet.

Glide is de API die 3DFX (gebaseerd op OpenGL) heeft bedacht, en wordt tegenwoordig gebruiken alle nieuwe games hetzij OpenGL of Direct3D. Toen Quake 3 net nieuw was, waren er nog een hoop mensen met een voodoo kaart dus hadden ze er ook Glide support ingezet. ET gebruikt de Q3 engine... juist.

...WARNING: missing Glide installation, assuming no 3Dfx available
wil alleen zeggen dat de game checked of er Glide beschikbaar is, en zo ja, die gebruikt 'ie dan. Zo niet, dan gaat hij opzoek naar de OpenGL drivers, die de topicstarter kennelijk niet heeft.

novalue: het is niet zo gek dat er in alle andere topics naar de search wordt verwezen, dit is zo vaak langsgekomen, meestal ging het zo:
De topicstarter installeerde Windows XP of 2000, en kwam tot de ontdekking dat hij geen drivers hoefde te installeren, de kaart werd immers automatisch gevonden. Alleen, de meegeleverde drivers van 2K/XP hebben geen OpenGL ondersteuning, en kreeg dezelfde error als jij.

Die persoon in paniek natuurlijk, want de juiste drivers zijn toch geinstalleerd? Waarom nieuwe downloaden als ze bij Windows zitten? Gevolg: 10tallen topics over dit probleem, en de oplossing is in 99% van de gavllen: haal de nieuwste drivers binnen en installeer ze.

Sommige mensen gaan er gemaksmatig van uit dat dit altijd het probleem is...
Jij valt onder die ene procent, waarbij het zelfs met de nieuwste drivers gebeurt.
Probeer eens met Detonator Destroyer de detonators helemaal van je systeem af te halen, en haal daarna de nieuwste nieuwste Detonators van de nVidia site, installeer ze en probeer het dan nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IceEyz schreef op 04 July 2003 @ 18:58:
Werken andere spellen zoals Quake 3 / RTCW wel?
Ik heb beide niet op mijn systeem staan, maar gezien RTCW/ET de Quake 3 engine gebruikt ga ik er vanuit dat dat niet zou werken.
Rafe schreef op 04 July 2003 @ 19:28:
Glide?! :D Glide op een GF4 8)7
Met een wrapper ja, maar normaal gesproken dus niet.

Glide is de API die 3DFX (gebaseerd op OpenGL) heeft bedacht, en wordt tegenwoordig gebruiken alle nieuwe games hetzij OpenGL of Direct3D. Toen Quake 3 net nieuw was, waren er nog een hoop mensen met een voodoo kaart dus hadden ze er ook Glide support ingezet. ET gebruikt de Q3 engine... juist.

wil alleen zeggen dat de game checked of er Glide beschikbaar is, en zo ja, die gebruikt 'ie dan. Zo niet, dan gaat hij opzoek naar de OpenGL drivers, die de topicstarter kennelijk niet heeft.

novalue: het is niet zo gek dat er in alle andere topics naar de search wordt verwezen, dit is zo vaak langsgekomen, meestal ging het zo:
De topicstarter installeerde Windows XP of 2000, en kwam tot de ontdekking dat hij geen drivers hoefde te installeren, de kaart werd immers automatisch gevonden. Alleen, de meegeleverde drivers van 2K/XP hebben geen OpenGL ondersteuning, en kreeg dezelfde error als jij.

Die persoon in paniek natuurlijk, want de juiste drivers zijn toch geinstalleerd? Waarom nieuwe downloaden als ze bij Windows zitten? Gevolg: 10tallen topics over dit probleem, en de oplossing is in 99% van de gavllen: haal de nieuwste drivers binnen en installeer ze.

Sommige mensen gaan er gemaksmatig van uit dat dit altijd het probleem is...
Jij valt onder die ene procent, waarbij het zelfs met de nieuwste drivers gebeurt.
Probeer eens met Detonator Destroyer de detonators helemaal van je systeem af te halen, en haal daarna de nieuwste nieuwste Detonators van de nVidia site, installeer ze en probeer het dan nog eens.
Kijk dit is nou een constructieve post, ik instaleer altijd de nieuwste drivers bij elke re-install, gewoon omdat Windows altijd outdated drives heeft - en omdat ik graag de nieuwste wil hebben.

Maar goed, ik heb ipv. de Leadtek drivers wat Nvidia drivers geinstaleert en nu werkt alles. Wel krom dat het via deze manier moet natuurlijk.

Heel die Glide zooi moet gewoon optieffen, tijd voor een nieuwe engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Ik ben bang dat je me toch verkeerd begrijpt... omdat ET de Q3 engine gebruikt, heeft ET die check naar Glide drivers gewoon overgenomen.

Of je ET kan spelen met een Voodoo kaart onder Glide weet ik niet (denk het niet), en aangezien Glide na de overname van 3DFX door nVidia is uitgestorven (het was geen open standaard voor iedereen, zoals OpenGL en Direct3D), wordt het door geen enkel nieuw ontwikkeld spel tegenwoordig nog gebruikt.
Vroeger had je namelijk spellen die alleen met een 3DFX kaart werkten, maar met Direct3D en OpenGL is dat tegenwoordig niet meer nodig (daarom was dat "HL2 wordt nVidia kaart only" ook bullshit).

Maar het hele Glide verhaal terzijde, mooi dat het nu wel werkt, speelze :Y)
Meestal voegen de drivers van je fabrikant niks toe kwa functionaliteit, alleen een mooi logo'tje op je driver control panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vaar ff op dit topic mee :)

zelf heb ik ook het openGL probleem en heb echt alles wel zo'n beetje gehad hier @ de search van GOT... ik krijg de volgende melding :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
...created window@0,0 (800x600)
Initializing OpenGL driver
...getting DC: succeeded
...GLW_ChoosePFD( 16, 16, 0 )
...35 PFDs found
...GLW_ChoosePFD failed
...GLW_ChoosePFD( 16, 16, 0 )
...35 PFDs found
...GLW_ChoosePFD failed
...failed to find an appropriate PIXELFORMAT
...restoring display settings
...WARNING: could not set the given mode (3)
...shutting down QGL
...unloading OpenGL DLL
...assuming '3dfxvgl' is a standalone driver
...initializing QGL
...shutting down QGL
----- CL_Shutdown -----
RE_Shutdown( 1 )
-----------------------
GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem

Ik heb de nieuwste drivers van de videokaart geinstalleerd (i82845G onboard) maar dit werkt niet. Het is de bedoeling om dedicated server te draaien... denk ook niet dat het geweldig draait met deze onboard videokaart :)

De nieuwe driver die ik heb gedownload schijnt wel openGL te ondersteunen.. maar toch werkt het niet.

Heeft iemand een idee hoe dit probleem op te lossen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een dedicated server heeft geen VGA kaart nodig, is gewoon console based ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whehe, en hoe wil je hem dan installeren zonder vga kaart?

mijn probleem (als ik hem dedicated wil opstarten met "ET.exe +set dedicated 2") is als volgt :

Afbeeldingslocatie: http://www.dreamserver.nl/crash.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand een idee wat dit probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 juli 2003 @ 17:28:
whehe, en hoe wil je hem dan installeren zonder vga kaart?
Wat een geestige opmerking.. |:(
mijn probleem (als ik hem dedicated wil opstarten met "ET.exe +set dedicated 2") is als volgt :

[afbeelding]
Even vid_restart uit je .cfg halen.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juli 2003 @ 14:22:
[...]

Wat een geestige opmerking.. |:(

[...]

Even vid_restart uit je .cfg halen.
vid_restart zou in preset_high moeten staan, maar daar staat ie nie niet eens in :? plus dat preset_high ook nog eens een keer in het gezipte pak0.pk3 staat...daaraan knoeien is vragen om problemen.

Whatever.. ik heb hem inmiddels na 3 dagen klooien aan de praat. Had ff nieuwe server.cfg in elkaar geflanst en hij werkte direct, waarom ie het nu wel doet is me echt nog steeds een raadsel :+ ... maargoed, ik ben blij dat het nu werkt!

En ja Novalue, ik ben geestig :>

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 16:15 ]

Pagina: 1