(Win2kTS) Outlook haalt mail niet automatisch binnen

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05 14:24
Probleem is al volgt:

We hebben een tweetal terminal server staan. Hierop staat Office 2002 geinstalleerd. De mail wordt opgehaald aan de hand van een Exchange server. Sinds hebben we het eigenaardige probleem dat de mail niet automatisch meer verzonden en opgehaald word. Normaal gesproken als werknemer Y een mailtje stuurt naar werknemer X, dan komt deze automatisch in de inbox terecht. Van de een op de andere dag gebeurt dit niet meer. Mail word pas opgehaald op het moment dat er ergens in Outlook met de muis op gedrukt wordt. Dit werkt natuurlijk heel vervelend. Het gekke is dat het "opeens" is. Ik ben alle instellingen mbt het ophalen en verzenden van mail al nagegaan, dit heeft niets geholpen. Wat wel tijdelijk help is door het Exchange profiel van desbetreffende persoon te verwijderen, en opnieuw aan te maken. Wat ook vreemd is, is dat als de persoon met deze problemen gewoon inlogd op een normaal werkstation (dus niet via een terminal sessie), dan werkt het wel gewoon? Probleem zit hem dus ergens op de terminal server......
Heeft er iemand een idee wat dit kan zijn?

HODL

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:27
In Outlook heb je een optie om automatisch mail binnen halen en verzenden. Zit bij de opties van je mail account.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ralphie schreef op 04 July 2003 @ 17:30:
Heeft er iemand een idee wat dit kan zijn?
Als je outlook opstart in een desktop, en vervolgens volledig sluit (sluit mapisp32.exe ook) en vervolgens opnieuw opstart. Werkt het dan wel goed?

Kijk ook eens ofdat
code:
1
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Terminal Server\Install\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Resiliency]
deze key bestaat op je server ?

Vergelijk ook op beide servers,
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Setup
die key eens?

• Ralphie
nextware schreef op 04 juli 2003 @ 18:19:
In Outlook heb je een optie om automatisch mail binnen halen en verzenden. Zit bij de opties van je mail account.
Daar heb ik naar gekeken, maar ook dat maakt niets uit. Dit maakt trouwens sowieso niets uit, omdat je met een Exchange server op een LAN zit.

HODL

• Ralphie
elevator schreef op 04 July 2003 @ 18:24:
[...]

Als je outlook opstart in een desktop, en vervolgens volledig sluit (sluit mapisp32.exe ook) en vervolgens opnieuw opstart. Werkt het dan wel goed?

Kijk ook eens ofdat
code:
1
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Terminal Server\Install\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Resiliency]

code:
1
die key eens?
Op een desktop gaat het altijd goed. Alleen als diezelfde gebruiker (alle gebuikers eigenlijk) inloggen op de terminal server, en ze willen dan hun mail ophalen, dan gaat het fout.

HODL

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik bedoelde ook je terminal server.
Je gebruikt overigens niet toevlalig hetzelfde roaming profile op de TS als op de normale client?

• Ralphie
Nee op de vast pc`s worden gewone profielen gebruikt. Ikzelf heb het probleem ook, en ik gebruik op de terminal server ook geen roaming profile.

HODL

• Ralphie
elevator schreef op 04 juli 2003 @ 18:24:
[...]

Kijk ook eens ofdat
code:
1

code:
1
die key eens?
Beide keys staan niet op de terminal server. We hebben inmiddels 3 terminal servers, met daarop Windows 2003 Enterprise. We gebruiken Office 2002. Op ALLE 3 gaat het fout. Wat inderdaad wel goed gaat is dat als je Outlook de 1e keer start, de mail wel automatisch opgehaald word, de keren daarna niet meer! :(

HODL

• elevator
  • Niet online

elevator

2003 Server?

Heb je al eens gekeken ofdat de server niet in install mode terecht komt? Er is een known-bug (zie NTBugtraq) wat dit betreft. Het killen van ctfmon.exe in alle sessies zou dit op moeten lossen.

• Ralphie
Ja 2003 server Enterprise. Ik had al gekeken op NTbugtraq, alsmede de diverse KB`s en support sites maar ik kon er niets over vinden. Heb je toevallig een directe link naar die van NTbu?

HODL

• Ralphie
Bedankt ik ga er gelijk naar kijken!

HODL

• elevator
  • Niet online

elevator

Kijk anders ook even naar dit article: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;811061

• Ralphie
Hmm dat lijkt er meer op. Onze Exchange zit achter ISA. Vreemd feit blijft alleen dat het alleen voorkomt bij Server 2003 Ent. zowel lokaal als via RDP. Op 2000 server is er niets aan de hand.

HODL

• Ralphie
Probleem is opgelost!! Had met de Firewall client van ISA server te maken. Tevens moest in ISA de LDT aangemaakt worden.

Elevator hartelijk bedankt voor de tips! Je laatste link heeft mij aardig op weg geholpen. Uiteindelijk was het dit article:

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;815052

HODL

Pagina: 1