[Graphics] Drukke poster

Pagina: 1
Acties:

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Ik zit met een probleem. Ik ontwerp een poster voor een 4-daags evenement. Voor elke dag moeten er twee acts op de poster. Het wordt dus een erg drukke poster.

Vorig jaar heb ik gewoon alle informatie onder elkaar gegooid, het werd gewoon niet goed.... nu zit ik dus te denken hoe ik het dit jaar beter kan doen. Heeft iemand tips?

DIT IS MIJN WEBSITE

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:42

Canis Lupus

Vosbot

Misschien kan je de poster van vorig jaar neerzetten om een idee te geven?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Verwijderd

Inderdaad ja... even de poster van vorig jaar posten of het concept wat je tot nu toe hebt, zodat wij ook kunnen vergelijken en beoordelen...

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
4x2=8 acts valt toch wel mee? Wat voor formaat is het

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:26

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

havana schreef op 04 July 2003 @ 17:16:
Ik zit met een probleem. Ik ontwerp een poster voor een 4-daags evenement. Voor elke dag moeten er twee acts op de poster. Het wordt dus een erg drukke poster.

Vorig jaar heb ik gewoon alle informatie onder elkaar gegooid, het werd gewoon niet goed.... nu zit ik dus te denken hoe ik het dit jaar beter kan doen. Heeft iemand tips?
maak een strak vast 'stramien', een soort van raamwerk met lijnen, waarin vaste ruimtes worden ingeraamd voor de verschillende dagen.

gebruik verder sans-serif lettertypes met weinig onderscheid in groottes, hooguit twee tot drie verschillende lettergroottes, de variatie kun je aanbrengen door gebruik te maken van bold of cursieve letters.

kijk bv eens naar het werk van Wim Crouwel, voor functionalistisch strakke grafische vormgeving

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• havana
Ik heb de oude poster niet meer digitaal, maar ik kan natuurlijk wel ff een digitaal foto'tje posten :) Hierbij:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jejansen/posterew.gif

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Die plaatjes links? zijn dat sponsoren? Als je die weg kan laten zou het wel stuk rustiger worden. Voor aankleding zou ik dan iets rustigers pakken, wat minder kleuren en 1 geheel. Als het sponsoren zijn weet ik het zo ook ff niet.

Verwijderd

alle sponsors naar beneden.
geen plaatjes bij artiesten.
ander lettertype, gesloten letters.
bovenaan groot naam festival + datum.
een naam per dag groot, ander wat kleiner.
Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 19:04:
Die plaatjes links? zijn dat sponsoren? Als je die weg kan laten zou het wel stuk rustiger worden. Voor aankleding zou ik dan iets rustigers pakken, wat minder kleuren en 1 geheel. Als het sponsoren zijn weet ik het zo ook ff niet.
dat zijn denk ik de artiesten, da`s dus lekker verwarrend al.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 19:37 ]

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Doe alle sponsoren maar eens lekker naar onder en verklein die zwik. Verzin een pakkend beeldmerk voor de RSC Eurekaweek dat je groot bovenin kan neerzetten. Zeker die gotische tekst (fix ook de kleur van de achtergrond even, dat geel werkt niet echt :X) even naar beneden keilen, en spelen met de layout - hoeft niet zo breed horizontaal. Radio 538 kun je zo laten staan - maar misschien kun je wat schuiven.

Voor de acts - gebruik een smaller lettertype. Een condensed sans serif is mooi, als je er wat stukjes uithakt wordt 't wat alternatiever (en dus unieker). Voeg ook de datums bij de dagen toe.

Welk formaat wordt 't beestje? A4? A3? A2? Probeer een vel papier te scoren zodat je niet alleen achter Illustrator je af zit te vragen of 't wel groot/klein genoeg is. Kan een hele eye-opener zijn als je dat doet. Zo kun je op A2 de vrijheid nemen om een hoop dingen te verkleinen, omdat het uiteindelijk als er iemand van dichtbij naar de poster kijkt (en dat moet wel als ze geinteresseerd zijn) het nog steeds kan lezen. Op A4 lijkt datzelfde heel erg groot, op A2 kan het gewoon leesbaar zijn.

Maar is dit niet ook een "help, ik ben even m'n inspiratie kwijt, help even mee met verzinnen"-topic? >:)

teveel zooi, te weinig tijd

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Misschien een achtergrond met plaatje gebruiken, die je heel licht derop zet :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• havana
Thx voor jullie hulp. Voor alle duidelijkheid: dit is dus de poster van vorig jaar, niet die van dit jaar :)

De kleuren van dit jaar zijn bordeauxrood en geel. Door een reclamebureau is er al een pakkend thema + beeldmerk verzonnen (Go Get 'm). Het is een soort vizier geworden (ik zal 't later nog even posten, 't staat op de Mac).

Sponsoren naar onderen en kleiner was ik zelf al achter gekomen: ik heb dit bij latere posters voor andere evenementen ook doorgevoerd. Thx voor de tip anyway!

Zodra ik een concept heb gemaakt post ik dat hier ff, misschien hebben jullie dan nog op- en aanmerkingen.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Dark Blue
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Misschien is iets met een soort klaverblad leuk...? En er dan twee onder elkaar; heb je 8 vakken. Geef elk vak zn eigen kleur...

Als 'go get hem' en een vizier de slogan vormen kun je misschien de klaverbladen kantelen op hun punt... dus denk meer aan iets op een speelkaart, of een franse lelie...
Lekker vectoren die boel en wat pakkende foto's in stijl van de verschillende bands. Ik gil maar wat hoor... ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 02:25
Ik denk zoals menigeen hier als je de reclame naar onderen gooit je een stuk beter overzicht hebt.
Dan zou ik boven gewoon een donkere kleur letters gebruiken, als achtergrond een heel licht getinte vector-art of 3d-art (wit/blauwtinten, deze kijken rustig, en zijn niet overheersend).
Eerst zorgen dat de tekst goed leesbaar eruit komt, ik vindt het font niet zozeer een punt bij deze poster, maar wel de rode rand eromheen.
Daarna kijken of er misschien her en der nog wat plaatjes bijkunnen, maar overdaad schaadt. Ook een beetje opletten met het evenwicht in de poster.

[ Voor 20% gewijzigd door Nibble op 05-07-2003 11:16 ]

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• Dark Blue
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nibble schreef op 05 July 2003 @ 11:15:
Ik denk zoals menigeen hier als je de reclame naar onderen gooit je een stuk beter overzicht hebt.
Ff lezen :) dit was de poster van vorig jaar, hij had die tip al gebruikt...
Dan zou ik boven gewoon een donkere kleur letters gebruiken, als achtergrond een heel licht getinte vector-art of 3d-art (wit/blauwtinten, deze kijken rustig, en zijn niet overheersend).
De aangegeven kleuren zijn donkerrood en geel. Ik denk niet dat ze daar blij mee zijn. :P
Eerst zorgen dat de tekst goed leesbaar eruit komt, ik vindt het font niet zozeer een punt bij deze poster, maar wel de rode rand eromheen.
Daarna kijken of er misschien her en der nog wat plaatjes bijkunnen, maar overdaad schaadt. Ook een beetje opletten met het evenwicht in de poster.
En zo meer... goed bedoeld, maarja... ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Nibble schreef op 05 July 2003 @ 11:15:
... als achtergrond een heel licht getinte vector-art of 3d-art ...
Waarom? Dat sommige mensen het een leuke stijl vinden zegt niks over of het toepasbaar is voor een evenement als dit. Ik bedoel, sure beetje 3D crystal oid meuk is wellicht toepasselijk voor de standaard trance poster, maar past het ook bij de Kaotic of Hermes House Band bijvoorbeeld? (ik weet dat het een poster is van vorig jaar maar ik neem aan dat er weer een soortgelijk gemixed programma zal zijn, aanname van Yellow :)).

Lukraak een stijl gebruiken zonder na te denken over het doel van het ontwerp is natuurlijk slim.

offtopic:
Als je denkt dat acht acts zijn kijk dan maar 's naar een festival poster van drie of vier dagen, dat is veel tekst dat je kwijt moet :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Ik vin sowieso da idee dat het "die en die stijl moet zijn want het is trance" oid niet echt een prettig uitgangpunt. Probeer juist op een originele manier de sfeer goed uit te drukken. Lowlands vind ik daar nogsteeds wel een goed bureau in hebben. Okay de site is elk jaar ietsje TE chaotisch, maar wel mooi vormgegeven imo. Het drukt de diversiteit en de gezonde chaos van het festival goed uit. Maar gewoon een abstract 3d ding erin knikkeren omdat iedereen het doet vind ik zoooo suf.
Bij de grotere festivals als mysteryland en sensation zie je trouwens dat die ook veel meer een eigen stijl proberen neer te zetten dan een trancy stijl.
Pagina: 1