[ADSL opzeggen]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 22:30

FendtVario

The leader drives Vario!

Topicstarter
Ik heb afgelopen maandag een brief naar PLanet Internet gestuurd dat ik mijn adsl abonnement op wou zeggen. Het abonnement loopt af eind augustus, op de door hun (toch al twijfelachtige) termijn van een jaar.

Krijg ik drie dagen later al een brief terug met deze mededeling (de eerste alinea):
Onlangs heb u ons gevraagd om een tussentijdse opzegging van ADSL-abonnement. Dit verzoek kunnen wij helaas niet uitvoeren. Een verhuizing is voor ons geen reden om het door u aangegane ADSL abonnement tussentijds te beëindigen. Als ADSL/MxStream op uw nieuwe adres niet verkrijgbaar is, zal uw ADSL/MxStream abonnement, automatisch worden beëindigd bij zowel Planet Internet als KPN.
Dit is toch volstrekt belachelijk! Ik heb toch zeker het recht om mijn abonnement op te zegggen en ik wel helemaal geen planet meer. Ik ben die gasten meer dan zat. De volgende brief is alweer de deur uit maar ik wou dit gewoon even kwijt. Ronduit belachelijk lijkt mij.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 17:53
Is dat een opzegging voor per direct voor augustus?
Als je je abbo eind augustus kwijt wilt kunnen zij er toch niets aan doen?

Erm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Topicstarter
Er is een opzeg termijn van een maand, dus ik ruim op tijd. Ik wil helemaal af van planet, ook zonder verhuizen moet me dat toch mogelijk lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:31
Hebben ze wel begrepen dat je het abbo per augustus wilt opzeggen en niet daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:22
My-life schreef op 04 July 2003 @ 17:09:
Hebben ze wel begrepen dat je het abbo per augustus wilt opzeggen en niet daarvoor?
Volgens mij niet, anders zouden ze het ook niet over een 'tussentijdse opzegging' hebben. Volgens mij denken ze gewoon dat je binnen het jaar van je abbo af wilt, en dat kan dus niet.

[ Voor 17% gewijzigd door eborn op 04-07-2003 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Topicstarter
ik heb gezegd dat het abo afloopt op xx augustus en daarna niet meer van hun diensten gebruik wil maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan je abbo gewoon opzeggen voor het jaar contract hoor alleen moet je wel je abbo door betalen tot het einde contract thats it dus als je na 6 maanden wil opzeggen zal je gewoon no 6 maanden moeten door betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Gewoon een kwestie van foutieve communicatie; gewoon even opnieuw uitleggen wat je bedoelt en even de overeenkomst quoten....

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Spider.007 schreef op 04 July 2003 @ 20:55:
Gewoon een kwestie van foutieve communicatie; gewoon even opnieuw uitleggen wat je bedoelt en even de overeenkomst quoten....
ik denk ook dat dat het is.

Overigens vind ik dat eerste jaar helemaal niet zo raar. Wat ik wel vreemd en dom vind, is dat het elk jaar automatisch met een jaar verlengd wordt :{

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:22
JvS schreef op 04 July 2003 @ 20:58:
Overigens vind ik dat eerste jaar helemaal niet zo raar. Wat ik wel vreemd en dom vind, is dat het elk jaar automatisch met een jaar verlengd wordt :{
Op zich vind ik dat ook niet zo vreemd. Als je er vervolgens weer een jaar verplicht aan vast zou zitten dan zou het pas erg worden. Nu is het in mijn ogen meer een handig iets, zodat je niet elk jaar weer hoeft te zorgen dat je abonnement verlengd wordt (met daarbij de kans van eventuele communicatie-stoornissen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je er vervolgens weer een jaar verplicht aan vast zou zitten dan zou het pas erg worden.
Dat is bij planet internet wel het geval, voor zover ik het begrepen heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[offtopic]bij xs4all ben je tocg niet weer een jaar abbo? volgens mij ben je 1e x jaar abbonee, en daarna per maand. toch?[offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 juli 2003 @ 22:06:
[offtopic]bij xs4all ben je tocg niet weer een jaar abbo? volgens mij ben je 1e x jaar abbonee, en daarna per maand. toch?[offtopic]
Ja bij HCCNet was dit iig zo. Volgens mij verschillen de onderlinge providers niet zo veel. Misschien wel bij KPN vs. BBNed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

bij kpn heb je niet eens een contract, daar kan je verbinding altijd opgezegd worden, alleen moet er wel een sloopopdracht door een provider gegeven worden.

Planet btw:
Planet Internet kinderachtig !!!!
adsl opzeggen: kan niet per maand???? :(
ADSL per direct opzeggen..

(laatste is vrij uitgebreid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Nee, bij planet wordt het jaarcontract ieder jaar automatisch met een jaar verlengd, zoals in de algemene voorwaarden staat.
Als je dat niet wil, zul je dus moeten opzeggen, dat kan tot een maand voordat je abo afloopt.

[ Voor 48% gewijzigd door punica op 05-07-2003 00:31 ]

Pagina: 1