Toon posts:

Programma om periodiek webpagina op te slaan

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programmatje, dat automatisch, ieder kwartier bijvoorbeeld, een html pagina op slaat op m'n harde schijf.
Ik wil een bepaald adres instellen (een normaal htmlbestand) en omdat de inhoud van dit bestand steeds wijzigt wil ik dat op laten slaan, zodat ik op het einde van de dag een mooi overzichtje krijg.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:09

LauPro

Prof Mierenneuke®

PHP & taakplanner?

PHP kan je ook commandline draaien, zoek dat maar is uit.

[ Voor 65% gewijzigd door LauPro op 04-07-2003 17:00 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
Gaat dat ook lukken onder Windows XP? En hoe zou dat script er dan uit moeten zien?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:16

momania

iPhone 30! Bam!

Tot nu toe begrijp ik alleen het volgende: Je wil om het kwartier een HTML bestand opslaan.

Maar :
- wat moet er in?
- moet het iedere keer een nieuwe zijn of een update/aanpassing op de zelfde HTML?
- waar wil je het voor gebruiken en heb je daarvoor wel persee HTML nodig?
- wat heb je zelf al onderzocht?

Je topic start is iig erg onduidelijk, probeer het eens beter te omschrijven aub...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 15:04

Tim Schuhmacher

abasios

Misschien dat teleport pro ( http://www.tenmax.com/teleport/home.htm ) hier een mogelijkheid voor heeft. Misschien icm de taakplanner. Het lijkt mij dat php wel een beetje overkill is en je moet zelf nog kunnen programmeren
Teleport Pro Program Features: Project Scheduler lets you schedule projects to run at any time, on any connection.

[ Voor 23% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 04-07-2003 17:13 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zoeken naar 'webpagina downloaden' lijkt me meer dan genoeg?

wget ic.m. een script of batch maken die dat af en toe doet, of roep het vanuit de task scheduler elk kwartier wget met de juiste parameters aan en je bent klaar :Y)

Zie verder ook momania in "Programma om periodiek webpagina op te s" :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:28
kijk eens naar website-watcher, misschien is dat wat je zoekt :?
http://www.aignes.com/

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je continue de geupdate site wil hebben kan je ook in IE bij de eigenschappen van een bookmark deze automatisch later verversen; wellicht heb je daar iets aan :? Verder kun je ook zelf wat programmeren in <Java|C|Cobol> :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 04 July 2003 @ 17:10:
Tot nu toe begrijp ik alleen het volgende: Je wil om het kwartier een HTML bestand opslaan.

Maar :
- wat moet er in?
- moet het iedere keer een nieuwe zijn of een update/aanpassing op de zelfde HTML?
- waar wil je het voor gebruiken en heb je daarvoor wel persee HTML nodig?
- wat heb je zelf al onderzocht?

Je topic start is iig erg onduidelijk, probeer het eens beter te omschrijven aub...
- Wat moet er in? Datgene wat op die site te zien is.. Het gaat dus om het opslaan van een pagina die niet van mij is.
- Iedere keer een nieuwe ja.. Het is dus goed als ik op het eind van de dag 15 html bestanden verzameld heb.
- Ja, html, want die pagina die ik wil hebben is html
- Zelf onderzocht? Search en dergelijke gebruikt.

Ik zal maandag, als ik weer aan mijn computer zit, die programmatjes die hier genoemd zijn proberen.
Pagina: 1