ASUS P4S533-MX

Pagina: 1
Acties:

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 15:38
geachte tweakerts.

ik heb een korte vraag, maar middels de search kon ik helaas niet het antwoord achterhalen en via google kwam ik ook niet waar ik wilde zijn.
ik heb bovenstaand mobo in gedachte om te kopen.
op dit mobo zit zowat alles onboard.
mijn exacte vraag is: kan iemand mij vertellen hoe de onboard video is?
wat voor score er +/- te halen valt met 3d mark (2001) en of je er enigzins een spelletje mee kunt draaien.
het is geen probleem als die niet zou kunnen aangezien er een agp slot op zit, dan kan ik het bord verder wel als begin zeg maar gebruiken en later altijd nog upgraden.
het gaat mij nu dus voornamelijk om wat de onboard video presteert.
misschien als iemand dit leest en denkt van goh, misschien is dit of dat ook weleens handig om te melden, dan hoor ik dit graag.

• swampy
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Onboard video is over het algemeen K#T

Komt doordat het meestal "shared" memory heeft, dat betekent dus dat hij jat van het normale geheugen, dus tijdens gamen heeft zowel je game als je "videokaart" een claim op het geheugen....erg slecht!

Het is een P4S dus het is een SIS chipset, de video op SIS chipsets is vaak bagger. Maar zolang je office doet....en een spelletje poker....dan merk je er niet veel van!

Dus helaas, je kan niet van de onboard video wonderen verwachten, onboard video zit er vaak op voor de zakelijke klant die dus 2d weergave wilt!

There is no place like ::1

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 15:38

stefklep

((Stefklepje))

het zal wel kunnen een spelletje mee speelen maar ik vind zelf altijd dat je het beste een losse video kaart kan koopen dan zo'n een onboard heb er zelf ook één voor een invoudig spelletje is het leuk maar als je zwaare spellen gaat draaien dan heb je toch wel een externe video kaart nodig

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is een SiS Chipset. Op een Geintegreerde GF4MX (In bijv. de Nforce2) valt nog enigszins een spelletijete spelen maar hier dus niet echt. Ik denk dat het ongeveer te vergelijken valt met een TNT2.

• Paulus0013
aha, jullie mogen wel wat specifieker zijn, dat het niet veel is snap ik zelf ook wel, duh
maar ik wil dus iets exacter weten hoe bagger het dan is.
valt er een spelletje als rayman of the sims mee te spelen?
de nieuwste spellen weet ik toch al dat die niet zullen lopen.
gaat meer om de simpele spellen.
valt dit met een gf 2 mx te vergelijken? moet ik het dan hoger of lager inschatten?
en hoeveel hoger of lager?
ik zoek iets specifiekere antwoorden als dat kan, de dingen die jullie me zeggen, had ik zelf wel kunnen bedenken.
ik ga er iig óf 256DDR of 2x 256DDR voor gebruiken, nu denk ik dat 2x 256 dan nog iets beter zal werken, aangezien het shared geheugen betreft.
als iemand nog iets zinnigs te melden heeft en iets duidelijker kan zijn, dan graag, alle info is welkom.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Paulus0013 schreef op 04 July 2003 @ 16:49:
aha, jullie mogen wel wat specifieker zijn, dat het niet veel is snap ik zelf ook wel, duh
maar ik wil dus iets exacter weten hoe bagger het dan is.
valt er een spelletje als rayman of the sims mee te spelen?
de nieuwste spellen weet ik toch al dat die niet zullen lopen.
gaat meer om de simpele spellen.
valt dit met een gf 2 mx te vergelijken? moet ik het dan hoger of lager inschatten?
en hoeveel hoger of lager?
ik zoek iets specifiekere antwoorden als dat kan, de dingen die jullie me zeggen, had ik zelf wel kunnen bedenken.
ik ga er iig óf 256DDR of 2x 256DDR voor gebruiken, nu denk ik dat 2x 256 dan nog iets beter zal werken, aangezien het shared geheugen betreft.
als iemand nog iets zinnigs te melden heeft en iets duidelijker kan zijn, dan graag, alle info is welkom.
Sims...mmm...mja...die zal vast wel draaien, misschien zelfs in 1024x768.

The Sims is ook maar een 3d "achtige" game.....het 3d beeld word softwarematig gecreert dus zal dat de kaart niet veel belasten!

Een game als HalfLife daartegen.....OpenGL zal zeker niet meewerken!

Of je 1x256DDR of 2x256DDR gaat gebruiken maakt geen flikker uit....maar 512Mb geheugen is wel relaxter aangezien meer in het geheugen kan blijven!

• Paulus0013
hmm geeft op zich nix, degene voor wie het bedoeld is kan iig aan de slag en als blijkt dat er iets meer geeist word van de grafische kant, dan kan een goedkope gf4mx al zorgen voor een grote verbetering tov de onboard kaart.
het enige dat ik eventueel nog zou willen weten is hoe het onboard spul in 3d mark zou scoren, dan kan ik ongeveer een beeld maken van wat ik ervan kan verwachten.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Paulus0013 schreef op 04 July 2003 @ 17:52:
hmm geeft op zich nix, degene voor wie het bedoeld is kan iig aan de slag en als blijkt dat er iets meer geeist word van de grafische kant, dan kan een goedkope gf4mx al zorgen voor een grote verbetering tov de onboard kaart.
het enige dat ik eventueel nog zou willen weten is hoe het onboard spul in 3d mark zou scoren, dan kan ik ongeveer een beeld maken van wat ik ervan kan verwachten.
Mmm, in 3dmark 2001 zou het ongeveer een score van 1500-2500 kunnen geven...

In 3dmark 2003....hij zou geeneens door genoeg testen heenkomen om resultaat te laten zien

Mag ik er op wijzen dat een GF 256 Pro ( GeForce 1 ) dus al zo'n 4000 zou scoren in 3dmark 2001

Dus ja, voor meer dan 2d valt het onboard niet te gebruiken!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:19
hier heb je een review van die sis 651 chipset (die ook dat mobo zit)
http://www.hexus.net/review.php?review=575&page=7

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Paulus0013
ah kijk dat is iets wat ik dus zocht.
hmm niet al te denderend dus.
ziet er naar uit dat ik dan maar vast een videokaart ken bestelle.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Paulus0013 schreef op 04 July 2003 @ 19:41:
ah kijk dat is iets wat ik dus zocht.
hmm niet al te denderend dus.
ziet er naar uit dat ik dan maar vast een videokaart ken bestelle.
Tja..het is leuk voor 2d maar daar is alles mee gezegd!

Nu moet je weer op jacht naar welke videokaart je wil...want ook hier zijn veel verschillen ( maar hier is het wel makkelijk daartegen :-p )

Erg HOT zijn de Ati Radeon 9500 en de GF4 ti4200. Beide zeer goede en leuke kaarten in een zeer acceptabel prijs segment!

[ Voor 13% gewijzigd door swampy op 04-07-2003 20:57 ]

• Paulus0013
mwah over videokaarten zelf hoef ik geen info, daar weet ik me keuze zelf wel uit te maken gelukkig.

• Paulus0013
nou ik laat nog ff weten dat ik het bord deze week in huis verwacht, als aanvulling op mijn eigen vragen zal ik mijn bevindingen hier ook posten, zodat iemand met dezelde vraag wel het antwoord kan vinden

• Paulus0013
zo bordje is binnen hier de resultaten:
specs:
Intel Celeron 1700
Asus P4S533-MX
256 MB DDR Pc2100 cas 2 Nanya
sweex goedkope p4 kast met 300 watt voeding.
Coolermaster silent koeler.
floppydrive
44x cdrom speler
en een Maxtor D740X 40GB.
en heb de onboard video memory op 64MB gezet, dus blijft er 192MB systeem geheugen over.
dit alles draait met Win XP Pro.

resultaten:
ik kon de boel overklokken tot:
17*120=2040MHz en heb de mem op 160 (320) MHz staan.
eerst had ik de mem op Cas 2 gezet, maar toen ik hoger ging klokken trok ie dat niet zo erg meer. (op cas2 -2-2-5-2 dan)
later heb ik de Cas veranderd in 2,5-2-2-5-2 en dat loopt nu stabiel.
en uit de test blijkt dat de ietsje lager cas latency niet nadelig is, maar omdat het hoger geklokt is komt het juist positiever eruit.

heb wat benchmarks gedraaid voor de geinteresseerden:
Sisoft Sandra:
cpu:5495/1149/2696
cpu multimedia: 8135/10344
en memory: 2068/2063
Pc Mark: cpu: 4660, mem: 3650, HDD: 637
verder heb ik de onboard vga getest met 3d mark 2001se.
wat een drama is dat zeg, perfect mooi beeld, alleen te weinig kracht om het soepel te laten lopen.
de score bleef hangen op 1152 punten.

ook heb ik het verschil getest tussen 1x 256MB en 2x 256MB, maar dit had verder geen invloed op de scores. voor sommige toepassingen zal het wel nuttig zijn denk ik, maar voor de simpele dingen maakt het toch nix uit.

temperaturen waren ook in orde, koelblok voelde best wel warm aan, maar niet dat je zegt van jeetje das te erg.
en dan nog, intel cpu's branden ook niet zomaar door gelukkig.

uhm nou dat was het wel zo'n beetje.
zijn er nog vragen of wat dan ook? gooi ze maar neer, ik laat je de antwoorden wel weten.

[ Voor 6% gewijzigd door Paulus0013 op 16-07-2003 17:32 ]

Pagina: 1