[Bluetooth] Nokia PC Suite krijgt geen verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:34

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Ik heb vandaag een bluetooth USB adapter van Sitecom gekocht om die te kunnen gebruiken met mijn Nokia 6310. Goed, ik dus de software voor mijn leuke nieuwe aanwinst installeren, ging allemaal perfect. Ik de USB aansluiten en mijn apparaatje werd ook herkend. Ik de bluetooth op mijn 6310 inschakelen en via mijn PC zoeken naar de telefoon. Ging prima, telefoon werd in no-time gevonden en ik kon meteen faxen en zo. Alles ging prima. Hij vind dus mijn telefoon (zie plaatje).

Afbeeldingslocatie: http://www.dbouma.cistron.nl/images/bluetooth1.png

Ik wil dus gebruik gaan maken van de Nokia PC Suite voor de Nokia 6310. Ik heb de laatste verise gedownload van de Nokia site en geinstalleerd. Bluetooth en irDA werd automatisch geinstalleerd, alleen als je gebruik wilde maken van een kabel moest je dit aanvinken. Ik dat dus niet doen, want ik heb geen kabel en die wil ik ook niet gebruiken. Ik wil bluetooth connectie hebben.

Goed, ik opnieuw opstarten zoals de installatie me dat adviseerde en na de reboot zie ik in mijn taskbar een mooi telefoontje als icoon staan. Ik hierop klikken en ik krijg de Nokia Connection Manager met drie opties: Kabel, irDA en bluetooth.

Afbeeldingslocatie: http://www.dbouma.cistron.nl/images/bluetooth2.png

Ik klik op het icoontje van bluetooth en ik krijg een foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.dbouma.cistron.nl/images/bluetooth3.png

Ik heb gezocht op de Nokia website, maar ik kan nergens een oplossing vinden. Ook heb ik gezocht op de site van Sitecom, maar daar staat ook niets. Hoe is het mogelijk dat ik die foutmelding van de PC Suite krijg en wat moet ik doen om de PC Suite te laten samen werken met mijn USB Bluetooth Dongle?

Heeft iemand een idee?

Profile

• palmpaul
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03 19:57
zoekfunctie gebruiken?
palmpaul in "Bluetooth"

-always ill, but highly intelligent

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:34

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Ok, ik had wel gezocht, maar die had ik dus net niet gezien (zal er wel overheen gekeken hebben).

Maar geldt dat topic ook voor de Nokia 6310, ik heb geen i versie namelijk.

Wat ik mij dus afvraag: is het upgraden van je firmware gratis of moet je daarvoor veel geld betalen bij een Nokia Service Point? Ik heb namelijk niet de juiste firmware ben ik dus inmiddels achter. Ik moet hem dus laten upgraden bij onze Nokia Service Point.

[ Voor 9% gewijzigd door Godjira op 04-07-2003 17:35 ]

Profile

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:57

DJ

Ok, even een schopje . . . is een oud topic, maar voor mij wel actueel.

Zoals een aantal wel opgemekrt hebben hier heb ik recent een 6310i gekocht. Meteen mij de Mycom een SiteCom Bluetooth dongel gekocht, alles geïnstalleerd en draaien. Nokia PC Suite 4.88 gedonwload bij Nokia en installed . . . en alles werkt. Ik kan mooi connectne via Bluetooth etc . . .

Probleem is echter met de GSM van mijn vriendin. Die heeft een 6310 . . . dus niet de i. Die heeft ook Bluetooth. Dat zou dan ook moeten werken . . . De software van Sitecom ziet hem in ieder geval perfect. Alleen mist er één optie bij de 6310 die ik bij mijn 6310i wel heb. Bij de 'Discover Available Services' in de Bluetooth Software van Sitecom zie ik dan de PC Suite optie niet staan . . . terwijl die bij mijn 6310i wel aanwezig is . . . dat zal dan ook wel het probleem zijn . . .

Maar wat is de oplossing!

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest