specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
Meer info~!
"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"
Verwijderd
Er zijn toen een serie uitgeleverd met van die aluminium die zo lekker resoneren, maar later hebben ze weer zwarte koelribben gemonteerd met fan.
Ik denk btw dat je 40 mm bedoelt. Die 80ers zitten wel eens in de kasten gemonteerd, maar ik dacht (nog) niet bij de 1Ghz.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 16:17 ]
Heeft dat model maar één fan dan
Maarre ik heb ook een deskpro (2000) hier en die had een brakke powerfan. Hij draaide nog wel maar het meganisme maakte nogal wat herrie (op 7 of 5V laten draaien hielp ook niets). Dus heb ik die fan maar vervangen door een papst en nu is ie weer wat stiller
tvw
en cybervee ik bedoelde 80mm want gokte maar een end de lucht in, heb geen flauw id wat erin zit.
maar weet je zeker dat het 40mm is of denk je dat want moet het wel zeker weten
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Is een goede klant dus dat willen we hem besparen (komen wij ook weer goed over
Misschien kan hij beter zelf langs jullie bedrijf gaan ipv een monteur daarnaartoe sturen? Scheelt ook weer 100 euro's
tvw
het is trouwens zo dat wij dit doorgeven aan compaq (normaal) maar die vragen dus 200 euro, nu moet er morgen dus een monteur van ons daar zijn.
die moet er dus zoiezo heen want er staat daar een guard waar iets mee mis is, en fan vervangen kost maar 5 minuten dus kan hij dan gelijk even doen, maar we hebben ze hier niet los liggen dus moeten wel ff weten welke maar we moeten hebben.
en nee de klant kan dat niet doen want hij betaald ervoor om dat te laten doen.
Verwijderd
Andere koeler op je cpu. (dom dacht dat het een gewone standaard koeler is, maar het is dan van die boxed zooi)
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 16:44 ]

Zo een maar dan een zilverkleurige heatsink.
nee dat gaat niet helemaal werken want ik zit bij de helpdesk en ben pas 17 dus dat wordt dan de fietsrenedepe schreef op 04 July 2003 @ 16:38:
Dan rij je dr toch zelf heen?? Of valt dat niet onder de service.
en het is meer dan een uur rijden dus kunnen er moeilijk iemand heen sturen dan moet die klant daar weer voor gaan betalen en dan kan die net zo goed compaq betalen natuurlijk...
en xzoticane: wij hebben alle handleidingen hier los liggen maar staat niet in wat voor fan ze gebruiken en wij hebben geen ex hier meer staan want die hebben we jaren geleden geleverd, tegenwoordig is de p4 2,4 gig 256mb 40 gig heel polulair....en van die ouwe zooi weten we dus niet alles meer.
maar zoals ik al zei genoeg over mijn werk weet iemand nou zeker wat er voor fan op moet????
Verwijderd
Gaan we effe recht voor zitten.....
ftp://ftp.compaq.com/pub/...ion/papers/201858-002.pdf
via
http://wwss1pro.compaq.co...asp?source=201858-002.xml
Als dit hem is want ik vermoed dat EXD = EX Desktop en dat had ik binnen 5 minuten gevonden via Compaq/HP, gek he......
In het pdf-je staan vrijwel alle onderdelen in. en zoals je kunt zien zit er afhankelijk van de CPU type en snelheid vanaf een bepaald aantal MHz pas een koeler op. Dus het hoeft dus niet de koeler van de CPU te zijn maar het kan ook die van de voeding zin, en die staat op pagina 1
7 Power supply (PFC) 224062-001, maar ik zie net dat die het niet is....
Dus een standaard processor voor de CPU die erin zit: tja en dat kan dus een Celeron of PIII zijn op een Socket 370.
P.S.: triest overigens dat een reputatie dus alleen de opmaak van het bedrijf (b)lijkt te zijn... je zult er maar klant zijn, vandaar mijn hulp indirekt aan jullie klant....
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 18:58 ]
Neeh want die kon niet bij de ftp komen wegens een scherpe firewall instelling...
Overigens is het een gewoon socket 370 koeler, koop een cheap ass 60mm model voor 6 euro dat werkt, dat koelt en is meestal ook nog stil, zolang je het maar aan je socket kan vast klemmen
Verwijderd
dit soort opmerkingen voegen niet echt iets toe aan het topic:
P.S.: triest overigens dat een reputatie dus alleen de opmaak van het bedrijf (b)lijkt te zijn... je zult er maar klant zijn, vandaar mijn hulp indirekt aan jullie klant....
zeker als je niet eerst ff de moeite neemt om het te lezen, en je trekt dus wel heel snel conclusies....zou ik mee oppassen, je krijgt er zo niet echt vrienden bij....
Verwijderd
als je echt goed over wilt komen, moet je zorgen dat je je zaakjes in orde hebt....intuliegend schreef op 04 July 2003 @ 16:31:
omdat compaq\hp dan met een monteur langskomt en dat kost bijna 200 euro....
Is een goede klant dus dat willen we hem besparen (komen wij ook weer goed over)
ik dacht dat het een goede klant is...... Daar heb je dat toch voor over....intuliegend schreef op 04 July 2003 @ 16:44:
[...]
nee dat gaat niet helemaal werken want ik zit bij de helpdesk en ben pas 17 dus dat wordt dan de fiets![]()
![]()
en het is meer dan een uur rijden dus kunnen er moeilijk iemand heen sturen dan moet die klant daar weer voor gaan betalen en dan kan die net zo goed compaq betalen natuurlijk...
Net als voor goede vrienden.... maar dat hoeft voor mij nu even niet.....
PS: helaas wordt de hulp met een kritische, licht ironische ondertoon niet gewaardeerd....
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 22:24 ]
Niks speciaals dus.
I know...past niet in subtitel.intuliegend schreef op 04 July 2003 @ 16:32:
oh btw dynamikey het is :''I love it when a plan comes together (<--spelling) en niet when a plan works
Als je je klant echt goed wil helpen, dan zorg je ervoor dat je een SLA hebt. (Service Level Agreement)
Kwaliteit kun je pas meten aan de hand van gemaakte afspraken. Oftewel: als je klant een ander idee heeft van service dan jullie, dan heb je dus een ontevreden klant. Daarom moet je zoiets vastleggen.
Als hij er dan bewust voor kiest om de hardware gewoon onder garantie te laten vallen, in plaats van een service contract, dan is dat kennelijk een overwogen risico. Geen probleem, maar wel een feit natuurlijk.
[ Voor 55% gewijzigd door DynaMikeY op 08-07-2003 11:40 ]
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Verwijderd
Zo wil ik ook graag zaken doen: vooraf kunnen kiezen en niet voor verrassingen komen te staan.DynaMikeY schreef op 08 July 2003 @ 11:19:
[...]
I know...past niet in subtitel.
Als je je klant echt goed wil helpen, dan zorg je ervoor dat je een SLA hebt. (Service Level Agreement)
Kwaliteit kun je pas meten aan de hand van gemaakte afspraken. Oftewel: als je klant een ander idee heeft van service dan jullie, dan heb je dus een ontevreden klant. Daarom moet je zoiets vastleggen.
Als hij er dan bewust voor kiest om de hardware gewoon onder garantie te laten vallen, in plaats van een service contract, dan is dat kennelijk een overwogen risico. Geen probleem, maar wel een feit natuurlijk.
Succes allen!
dat heb je er dan toch voor over???Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 22:19:
[...]
ik dacht dat het een goede klant is...... Daar heb je dat toch voor over....
Net als voor goede vrienden.... maar dat hoeft voor mij nu even niet.....
PS: helaas wordt de hulp met een kritische, licht ironische ondertoon niet gewaardeerd....
ik weet niet hoor maar dan moeten wij dus 2 uur rijden om te gaan kijken wat voor fan erop zit??? dat wordt dan wel heel duur he?? en dan is het weer makkelijker om hp te laten komen...
en ik snap zoiezo heel je probleem niet, tuurlijk lopen hier engineers rond en tuurlijk is er en knowledgebase etc etc maar ze vroegen aan mij om even uit te zoeken wat voor fan erop moest, dus als ik dan geen ftp kan bekijken en we het niet op papier hebben en ok geen ex meer hier hebben staan dan denk; ik vraag het even aan die aardige luitjes op got.
en dan komt er hulp uit een hoop hoeken maar dan kom jij met een heel verhaal van wat er niet goed is aan ons bedrijf terwijl je niet eens weet waar ik werk
als jij een vraagje hebt over de pc van je moeder ga ik toch ook niet lopen te kankeren over wat er mis is met je moeder, daar gaat het helemaal niet over.
dus als ik nog is wat vraag dan vraag ik je hierbij om daar niet op te antwoorden want heb echt geen zin om elke x zo'n verhaal tegen je op te moeten hangen, zeker niet als je het topic niet eens eerst kunt lezen.
en voordat ik het vergeet, als jij klanten vergelijkt met vrienden dan heb je denk ik een hoop 'echte' vrienden....
weet alleen niet of je er wat aan hebt.
het is geen probleem, het is een uitdaging
Verwijderd
ik dacht dat je het over de klant had... maar het is blijkbaar toch te belangrijk om goed over te komen, waarom vermeld je dit anders telkens zo hardnekkig....intuliegend schreef op 04 juli 2003 @ 16:31:
omdat compaq\hp dan met een monteur langskomt en dat kost bijna 200 euro....
Is een goede klant dus dat willen we hem besparen (komen wij ook weer goed over)
en wil je mijn moeder erbuiten laten, dit slaat totaal nergens op, ook als voorbeeld.
"Diskussie" gesloten wat mij betreft.
Dan neem je toch meerder fans mee? 80, 60 en 50 mm dat past toch wel in je auto hopelijk?intuliegend schreef op 09 July 2003 @ 16:52:
[...]
ik weet niet hoor maar dan moeten wij dus 2 uur rijden om te gaan kijken wat voor fan erop zit??? dat wordt dan wel heel duur he?? en dan is het weer makkelijker om hp te laten komen...
Ik vind dit ook niet echt een topic waardig, is meer een helpdeskvraag dan dat het ook maar iets bijdraagt aan GoT. En het is al helemaal niet de bedoeling dat wij het (zoek)werk voor jou (klanten) gaan doen.