welke fan op deskpro exd

Pagina: 1
Acties:

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
Ik zit nu op m'n werk en nou is er een klant die zegt dat z'n compaq deskpro erg veel lawaai maakt (de fan) nou zou dat goed kunnen want die gaan regekmatig kapot (heb ik gehoord) maar nu weet ik niet wat voor fan erop moet.

het is dus een Compaq deskpro exd met een P3 1 gig.

Nu staan er op de site van compaq wel een aantal handleidingen van verschillende types maar ivm met de firewall kan ik die niet downloaden want het is ftp...

ik moet het wel zeker weten want ik kan wel zeggen p3 is meestal 80 mm maar het is wel compaq en die doen wel vaker rare dingen.

dus weet iemand wat voor fan hierop moet????

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:54

renedepe

wheeeeelp!!!

Fan proc, fan voeding? fan kast????????????
Meer info~! :O !

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Verwijderd

Ik heb er geeneen bij de hand even, maar volgens mij is het gewoon een "standaard" socket 370 fan.

Er zijn toen een serie uitgeleverd met van die aluminium die zo lekker resoneren, maar later hebben ze weer zwarte koelribben gemonteerd met fan.

Ik denk btw dat je 40 mm bedoelt. Die 80ers zitten wel eens in de kasten gemonteerd, maar ik dacht (nog) niet bij de 1Ghz.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 16:17 ]

Verwijderd

renedepe schreef op 04 July 2003 @ 16:10:
Fan proc, fan voeding? fan kast????????????
Meer info~! :O !
Deskpro EXD is maar 1 model.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 16:16:
[...]

Deskpro EXD is maar 1 model.
Heeft dat model maar één fan dan :?.

Maarre ik heb ook een deskpro (2000) hier en die had een brakke powerfan. Hij draaide nog wel maar het meganisme maakte nogal wat herrie (op 7 of 5V laten draaien hielp ook niets). Dus heb ik die fan maar vervangen door een papst en nu is ie weer wat stiller :).

tvw

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
gaat dus idd om de cpu koeler..
en cybervee ik bedoelde 80mm want gokte maar een end de lucht in, heb geen flauw id wat erin zit.

maar weet je zeker dat het 40mm is of denk je dat want moet het wel zeker weten :)

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

Openschroeven??? :7

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
ja dacht ik ook (dacht ook aan 80mm overklokken en ccfl erin :) ) maar dat gaat dus niet want ik zit op m'n werk (automatiseringsbedrijfje) en die machine staat bij een klant...die hebben een duur servicecontract afgesloten dus kan ook niet gaan vragen of zij het daar ff openschroeven...

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08 23:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Als ze een 'duur servicecontract' hebben, waarom laat je dan niet de hardwareprovider komen om het te fixen????

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
omdat compaq\hp dan met een monteur langskomt en dat kost bijna 200 euro....
Is een goede klant dus dat willen we hem besparen (komen wij ook weer goed over :D )

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
oh btw dynamikey het is :''I love it when a plan comes together (<--spelling :S ) en niet when a plan works :)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Tja vraag hem of hij kan kijken waar de herrie vandaan komt (power of cpu). Dan kan hij de power of cpukoeler vervangen. Zo moeilijk is dat toch niet? Dat scheelt ook weer 150 euro.

Misschien kan hij beter zelf langs jullie bedrijf gaan ipv een monteur daarnaartoe sturen? Scheelt ook weer 100 euro's :).

tvw

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

Dan rij je dr toch zelf heen?? Of valt dat niet onder de service. (8>

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
Het is van de proc dat weten we al wel, niet van psu.
het is trouwens zo dat wij dit doorgeven aan compaq (normaal) maar die vragen dus 200 euro, nu moet er morgen dus een monteur van ons daar zijn.

die moet er dus zoiezo heen want er staat daar een guard waar iets mee mis is, en fan vervangen kost maar 5 minuten dus kan hij dan gelijk even doen, maar we hebben ze hier niet los liggen dus moeten wel ff weten welke maar we moeten hebben.

en nee de klant kan dat niet doen want hij betaald ervoor om dat te laten doen.

Verwijderd

Wat ook kan kost wat maar dan heb je ook wat: vervang alle fans door papst of enermax fans>>probleem opgelost.

Andere koeler op je cpu. (dom dacht dat het een gewone standaard koeler is, maar het is dan van die boxed zooi) :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 16:44 ]

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat er gewoon een Intel Boxed cooler op zit, en daar zit een aparte non-standaard fan in, tenminste wel op mijn PIII700 :P

Afbeeldingslocatie: http://www.ocshoot.no/coolers/intel.jpg

Zo een maar dan een zilverkleurige heatsink.

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
renedepe schreef op 04 July 2003 @ 16:38:
Dan rij je dr toch zelf heen?? Of valt dat niet onder de service. (8>
nee dat gaat niet helemaal werken want ik zit bij de helpdesk en ben pas 17 dus dat wordt dan de fiets :) :) :)

en het is meer dan een uur rijden dus kunnen er moeilijk iemand heen sturen dan moet die klant daar weer voor gaan betalen en dan kan die net zo goed compaq betalen natuurlijk...

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:55
Maar hebben jullie die compaqs geleverd dan? Als dat zo is zou je toch verwachten dat er binnen het bedrijf ook wat meer over de hardware bekend is.

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
gaan we het nou hebben over het bedrijfje waar ik werk of wat voor fan erop moet ????

en xzoticane: wij hebben alle handleidingen hier los liggen maar staat niet in wat voor fan ze gebruiken en wij hebben geen ex hier meer staan want die hebben we jaren geleden geleverd, tegenwoordig is de p4 2,4 gig 256mb 40 gig heel polulair....en van die ouwe zooi weten we dus niet alles meer.

maar zoals ik al zei genoeg over mijn werk weet iemand nou zeker wat er voor fan op moet????

• Erik1
  • Niet online
Ik zou er gewoon een nieuw Socket370 coolertje op zetten. Moet je wel zeker weten dat het een Socket370 Proc is :P

Verwijderd

de helpdesk van een bedrijf komt ons hulp vragen, leuk...

Gaan we effe recht voor zitten.....

ftp://ftp.compaq.com/pub/...ion/papers/201858-002.pdf
via
http://wwss1pro.compaq.co...asp?source=201858-002.xml
Als dit hem is want ik vermoed dat EXD = EX Desktop en dat had ik binnen 5 minuten gevonden via Compaq/HP, gek he......
In het pdf-je staan vrijwel alle onderdelen in. en zoals je kunt zien zit er afhankelijk van de CPU type en snelheid vanaf een bepaald aantal MHz pas een koeler op. Dus het hoeft dus niet de koeler van de CPU te zijn maar het kan ook die van de voeding zin, en die staat op pagina 1
7 Power supply (PFC) 224062-001, maar ik zie net dat die het niet is....

Dus een standaard processor voor de CPU die erin zit: tja en dat kan dus een Celeron of PIII zijn op een Socket 370.

P.S.: triest overigens dat een reputatie dus alleen de opmaak van het bedrijf (b)lijkt te zijn... je zult er maar klant zijn, vandaar mijn hulp indirekt aan jullie klant....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 18:58 ]

• Erik1
  • Niet online
Als je er een origineel compaq Replacement Part in wilt doen heb je dus "* Active fansink ( 866, 933 MHz, 1 GHz) 228026-001" nodig, en anders gwoon een standaard Socket370 koelertje :)

Verwijderd

kan de helpdesk zelf geen pdf-jes lezen... ;)

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 21:06:
kan de helpdesk zelf geen pdf-jes lezen... ;)
Neeh want die kon niet bij de ftp komen wegens een scherpe firewall instelling...

Overigens is het een gewoon socket 370 koeler, koop een cheap ass 60mm model voor 6 euro dat werkt, dat koelt en is meestal ook nog stil, zolang je het maar aan je socket kan vast klemmen :)

Verwijderd

zou prettig zijn als ie dat gewoon zelf meldt.... is leuker voor degene die moeite doen...

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
staat er gewoon boven hoor als je even het hele topic leest voordat je met die pessimistische opmerkingen komt.

dit soort opmerkingen voegen niet echt iets toe aan het topic:
P.S.: triest overigens dat een reputatie dus alleen de opmaak van het bedrijf (b)lijkt te zijn... je zult er maar klant zijn, vandaar mijn hulp indirekt aan jullie klant....

zeker als je niet eerst ff de moeite neemt om het te lezen, en je trekt dus wel heel snel conclusies....zou ik mee oppassen, je krijgt er zo niet echt vrienden bij....

Verwijderd

intuliegend schreef op 04 July 2003 @ 16:31:
Is een goede klant dus dat willen we hem besparen (komen wij ook weer goed over :D )
als je echt goed over wilt komen, moet je zorgen dat je je zaakjes in orde hebt....
intuliegend schreef op 04 July 2003 @ 16:44:
[...]

nee dat gaat niet helemaal werken want ik zit bij de helpdesk en ben pas 17 dus dat wordt dan de fiets :) :) :)

en het is meer dan een uur rijden dus kunnen er moeilijk iemand heen sturen dan moet die klant daar weer voor gaan betalen en dan kan die net zo goed compaq betalen natuurlijk...
ik dacht dat het een goede klant is...... Daar heb je dat toch voor over....
Net als voor goede vrienden.... maar dat hoeft voor mij nu even niet.....

PS: helaas wordt de hulp met een kritische, licht ironische ondertoon niet gewaardeerd....

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 22:24 ]

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Compaq maakt meestal gebruik van standaard coolers van bijv. Iceberg.
Niks speciaals dus.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Een Foxcom 5 cm fannetje hebben wij er hier op zitten.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
mensen kinderen, we hebben het hier over een fannetje vervangen hoor. een klein beetje creativiteit kun je toch wel verwachten. ik doe niet moeilijk, ik tai-wrap tegenwoordig overal antec en papst 80mm fans op. gaat nooit meer stuk en is stil. en nee dat is inderdaad niet de officiële weg, maar het werkt wel heel goed.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08 23:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

intuliegend schreef op 04 July 2003 @ 16:32:
oh btw dynamikey het is :''I love it when a plan comes together (<--spelling :S ) en niet when a plan works :)
I know...past niet in subtitel.

Als je je klant echt goed wil helpen, dan zorg je ervoor dat je een SLA hebt. (Service Level Agreement)

Kwaliteit kun je pas meten aan de hand van gemaakte afspraken. Oftewel: als je klant een ander idee heeft van service dan jullie, dan heb je dus een ontevreden klant. Daarom moet je zoiets vastleggen.

Als hij er dan bewust voor kiest om de hardware gewoon onder garantie te laten vallen, in plaats van een service contract, dan is dat kennelijk een overwogen risico. Geen probleem, maar wel een feit natuurlijk.

[ Voor 55% gewijzigd door DynaMikeY op 08-07-2003 11:40 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

DynaMikeY schreef op 08 July 2003 @ 11:19:
[...]

I know...past niet in subtitel.

Als je je klant echt goed wil helpen, dan zorg je ervoor dat je een SLA hebt. (Service Level Agreement)

Kwaliteit kun je pas meten aan de hand van gemaakte afspraken. Oftewel: als je klant een ander idee heeft van service dan jullie, dan heb je dus een ontevreden klant. Daarom moet je zoiets vastleggen.

Als hij er dan bewust voor kiest om de hardware gewoon onder garantie te laten vallen, in plaats van een service contract, dan is dat kennelijk een overwogen risico. Geen probleem, maar wel een feit natuurlijk.
Zo wil ik ook graag zaken doen: vooraf kunnen kiezen en niet voor verrassingen komen te staan.
Succes allen!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 22:19:

[...]

ik dacht dat het een goede klant is...... Daar heb je dat toch voor over....
Net als voor goede vrienden.... maar dat hoeft voor mij nu even niet.....

PS: helaas wordt de hulp met een kritische, licht ironische ondertoon niet gewaardeerd....
dat heb je er dan toch voor over???

ik weet niet hoor maar dan moeten wij dus 2 uur rijden om te gaan kijken wat voor fan erop zit??? dat wordt dan wel heel duur he?? en dan is het weer makkelijker om hp te laten komen...

en ik snap zoiezo heel je probleem niet, tuurlijk lopen hier engineers rond en tuurlijk is er en knowledgebase etc etc maar ze vroegen aan mij om even uit te zoeken wat voor fan erop moest, dus als ik dan geen ftp kan bekijken en we het niet op papier hebben en ok geen ex meer hier hebben staan dan denk; ik vraag het even aan die aardige luitjes op got.

en dan komt er hulp uit een hoop hoeken maar dan kom jij met een heel verhaal van wat er niet goed is aan ons bedrijf terwijl je niet eens weet waar ik werk :?
als jij een vraagje hebt over de pc van je moeder ga ik toch ook niet lopen te kankeren over wat er mis is met je moeder, daar gaat het helemaal niet over.

dus als ik nog is wat vraag dan vraag ik je hierbij om daar niet op te antwoorden want heb echt geen zin om elke x zo'n verhaal tegen je op te moeten hangen, zeker niet als je het topic niet eens eerst kunt lezen.

en voordat ik het vergeet, als jij klanten vergelijkt met vrienden dan heb je denk ik een hoop 'echte' vrienden....

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:47

peer

oeps

ik werk bij hp (welliswaar imd), het juiste compaq spno is 243414-001

weet alleen niet of je er wat aan hebt.

het is geen probleem, het is een uitdaging

Verwijderd

intuliegend schreef op 04 juli 2003 @ 16:31:
ik dacht dat je het over de klant had... maar het is blijkbaar toch te belangrijk om goed over te komen, waarom vermeld je dit anders telkens zo hardnekkig....
en wil je mijn moeder erbuiten laten, dit slaat totaal nergens op, ook als voorbeeld.
"Diskussie" gesloten wat mij betreft.

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 16:44
gewoon dat fannetje meenemen naar ene elctrozaak en zeggen dat je ene nieuwe nodig heb :)

• Memendo
  • Laatst online: 14-08 20:27

Memendo

V4-power/Team BSD

intuliegend schreef op 09 July 2003 @ 16:52:
[...]

ik weet niet hoor maar dan moeten wij dus 2 uur rijden om te gaan kijken wat voor fan erop zit??? dat wordt dan wel heel duur he?? en dan is het weer makkelijker om hp te laten komen...
Dan neem je toch meerder fans mee? 80, 60 en 50 mm dat past toch wel in je auto hopelijk?

Ik vind dit ook niet echt een topic waardig, is meer een helpdeskvraag dan dat het ook maar iets bijdraagt aan GoT. En het is al helemaal niet de bedoeling dat wij het (zoek)werk voor jou (klanten) gaan doen.
Pagina: 1