Toon posts:

floppy fout "Floppy Disk(s) fail (40)" op K7VAT+

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst een 400Mhz en die wou ik upgraden dus heb ik op de beurs de mobo Lucky Star K7VAT+ gekocht die maar tot de 1200 duron kon (zie Lucky star mobo info gezocht waar ik het zo vaag vond dat er niets over te vinden was). Ik wis dat niet dus ik had een 1300 duron gekocht en er nu inmiddels op gezet en draait ook op die snelheid _/-\o_ . maar nu het volgende probleem.

Bij het opstarten doet ie na het checken van de ide schijven(HD en DVD/CD rom) de fout weergeven van >>"Floppy Disk(s) fail (40)" <<

Dit probleem was al vanaf het begin en ik heb geprobeerd om de IDE kabel te draaien, ander powerstekkertje geprobeerd en de schijf op Drive B in de bios te zetten maar het hielp niet. Alleen als ik de floppy uit zet in de bios dan geeft ie de fout niet weer.

Specificaties:
- Via KT133 chipset
- 3 Dimm slots
- 1 Isa, 5 PCI, 1 AGP en 1 AMR
- 1300 Duron
- Coolermaster DP5-6I11A
- een 128mb en een 64mb geheugen kaartje die ik nog ga uitbreiden
- van wege mijn oude mobo zit er nog een 230 Watt van "Target" in

Kan iemand mij helpen??

PS: nu genoeg info??

Verwijderd

Misschien zit de floppykabel verkeerd in het mobo, draai die eens om.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:26
Doe je Floppy drive het wel dan? Misschien heb je Floppy Drive A & B op enable staan? :)

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:29

frapex

got r00t

tja, dat had ik ook met mn via bordje... het rare was .. floppy deed et wel gewoon... en het probleem deed zich alleen af en toe voor...

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Verwijderd

Topicstarter
Zo als ik al zij heb ik de ide kabel al gedraait en de floppy deed het er voor wel. er zit geen jumper voor de floppy drive op de mobo

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Genoeg info...

Hoe staat de flop in BIOS (1.44MB of iets anders?)

Waarom ben je je IDE (40p, voor HDD/CDRom) kabel aan het omdraaien als je problemen hebt met je floppy :?

Begin maar eens met naar je floppy kabel (34p) te kijken :z

Vergeet niet dat hij op 4 (!) manieren ingestoken kan worden (omdat de kabel niet geheel symmetrisch is, maakt het uit welke stekker in het mobo geprikt is :o ), en maar 1 daarvan zal werken. Verder is een andere FDD en/of kabel proberen ook geen overbodige luxe.

Geef ook even aan of het LEDje op de FDD brandt en of er geluiden uit komen- dat is ook relevante info hier.

Oslik blyat! Oslik!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 15:54:
Ik had eerst een 400Mhz en die wou ik upgraden dus heb ik op de beurs de mobo Lucky Star K7VAT+ gekocht die maar tot de 1200 duron kon (zie Lucky star mobo info gezocht waar ik het zo vaag vond dat er niets over te vinden was). Ik wis dat niet dus ik had een 1300 duron gekocht en er nu inmiddels op gezet en draait ook op die snelheid _/-\o_ . maar nu het volgende probleem.

Bij het opstarten doet ie na het checken van de ide schijven(HD en DVD/CD rom) de fout weergeven van >>"Floppy Disk(s) fail (40)" <<

Dit probleem was al vanaf het begin en ik heb geprobeerd om de IDE kabel te draaien, ander powerstekkertje geprobeerd en de schijf op Drive B in de bios te zetten maar het hielp niet. Alleen als ik de floppy uit zet in de bios dan geeft ie de fout niet weer.

Specificaties:
- Via KT133 chipset
- 3 Dimm slots
- 1 Isa, 5 PCI, 1 AGP en 1 AMR
- 1300 Duron
- Coolermaster DP5-6I11A
- een 128mb en een 64mb geheugen kaartje die ik nog ga uitbreiden
- van wege mijn oude mobo zit er nog een 230 Watt van "Target" in

Kan iemand mij helpen??

PS: nu genoeg info??
Als je boot up floppy seek in het bios uitzet, en je laat hem windows ingaan, heb je dan wel een diskette of is ie dan ook idd weg?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Een vriend van mij had het ook...maar het was gewoon zijn disk-drive die naar de klote was, even 6 euro voor een nieuwe en alles was opgelost!

There is no place like ::1

Verwijderd

Gebruik voortaan eerst de Search voordat je een topic opent.
Resultaten op je probleem. B)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Blijft het lampje van de floppy brandden?

Je moet de kabel trouwens wel zo hebben zitten:
code:
1
2
Mobo =|--------------|----=----|=Floppy
                        twist

en niet zo:
code:
1
2
Mobo =|----=----|--------------|=Floppy
         twist

tvw

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 04 juli 2003 @ 16:00:
Hoe staat de flop in BIOS (1.44MB of iets anders?)
Ik ben niet stom of zo iets... Dat kan je toch wel zien aan de post en info die ik geef??
dion_b schreef op 04 juli 2003 @ 16:00:
Waarom ben je je IDE (40p, voor HDD/CDRom) kabel aan het omdraaien als je problemen hebt met je floppy :?
Ik bedoel ook die van de floppy maar als je zo nodig nutteloos kritiek moet geven doe dat dan ergens anders, ik vraag om hulp. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
ShotGun schreef op 04 July 2003 @ 16:05:
Blijft het lampje van de floppy brandden?

Je moet de kabel trouwens wel zo hebben zitten:
code:
1
2
Mobo =|--------------|----=----|=Floppy
                        twist

en niet zo:
code:
1
2
Mobo =|----=----|--------------|=Floppy
         twist
hij zit ook op de goede manier maar toch bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 16:04:
Gebruik voortaan eerst de Search voordat je een topic opent.
Resultaten op je probleem. B)
ik word niet echt veel wijzer van die search :Z

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 16:20:
[...]

ik word niet echt veel wijzer van die search :Z
OK nu is de maat vol. Je post te weinig info en reageert eigenwijs als je erop gewezen wordt, je leest andermans tips niet en tenslotte doe je totaal geen eigen moeite :/

Dicht....

Herlees ook maar even de de GoT huisregels om te voorkomen dat je in de toekomst de plank ook zo misslaat :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.