Microsoft populair bij tweakers.net?

Pagina: 1
Acties:

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Ik ben hartstikke blij met tweakers.net en ga me binnenkort abboneren, maar ik hoop dan wel wat meer nieuwe te lezen dan over Microsoft.

Elke dag is het eigenlijk wel raak ... 2 of meer nieuwtjes over Microsoft.

Microsoft is een groot bedrijf..snap ik... maar hou het ook interresant doormiddel van meer ander nieuws.

Een klein stukje irritatie van een medetweaker :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

The Real Falcon schreef op 04 juli 2003 @ 15:51:
Ik ben hartstikke blij met tweakers.net en ga me binnenkort abboneren, maar ik hoop dan wel wat meer nieuwe te lezen dan over Microsoft.

Elke dag is het eigenlijk wel raak ... 2 of meer nieuwtjes over Microsoft.

Microsoft is een groot bedrijf..snap ik... maar hou het ook interresant doormiddel van meer ander nieuws.

Een klein stukje irritatie van een medetweaker :)
Word dan nieuwsposter en zoek de artikels zelf op :)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mwah, ik vind het op zich wel okee. Microsoft is in verhouding een heel groot deel van de computerwereld, en dus lees je er ook vaak over op T.net

Net zoals je relatief veel leest over Intel, bijvoorbeeld...

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

uit de poll op de FP blijkt dat zo ong 80% van de Tweakers die de FP bezoeken Microsoft gebruikt. Het lijkt me dan alleen maar logisch dat je je nieuws daarop afstelt. Ik kan begrijpen wat je bedoelt, maar zo erg is het toch niet :? toch ???

... MMORPG Addict.

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:31

TGEN

Hmmmx_

Mja, ik mis ook *BSD nieuws (dat is er nooit, op 2 of 3 uitzonderingen na ofzo), maar hoor je mij daarom daarover zeuren? Ik zeur veel, maar zo ver ga ik niet :).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
CRiMiNaL schreef op 04 July 2003 @ 15:54:
uit de poll op de FP blijkt dat zo ong 80% van de Tweakers die de FP bezoeken Microsoft gebruikt. Het lijkt me dan alleen maar logisch dat je je nieuws daarop afstelt. Ik kan begrijpen wat je bedoelt, maar zo erg is het toch niet :? toch ???
Begrijp me niet verkeerd. Ik ben geen anti Microsoft!.. ik heb zelf ook gestemd en gebruik Microsoft producten.

Maar is Microsoft nou het enige OS waar zoveel over te melden is? .. of komt dit door submits en dergelijke?

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
TGEN schreef op 04 July 2003 @ 15:55:
Mja, ik mis ook *BSD nieuws (dat is er nooit, op 2 of 3 uitzonderingen na ofzo), maar hoor je mij daarom daarover zeuren? Ik zeur veel, maar zo ver ga ik niet :).
Nou zeuren wil ik ook niet gaan doen.. en maar ik wou gewoon een vriendelijk verzoek indienen of het mogelijk is of er ook door de submitters en nieuwsposters meer op ander nieuwe gelet kan worden.

• JvS
  • Laatst online: 12:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er komt ook vaal zat unix of linux nieuws toch? Alleen is dat een stuk kleinere doelgroep en een stuk minder vaak.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:23

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

De afgelopen tijd heeft /me Longbeard vrijveel op het net rondgezworven om IT-nieuwtjes te verzamelen en te posten.
Wat daarbij opvalt is dat veel nieuws, de laatste tijd over Microsoft gaan. Microsoft is het grootste, meest invloedrijke IT-bedrijf ter wereld. Levert de meeste software. Iedereen in de IT heeft er direct of indirect met Microsoft of haar producten te maken. Dat er dan 2 tot meer berichten dan op de FP komt is dan ook niet verwonderlijk.
Een paar maanden geleden was dat anders, toen ging het nieuws op de FP met name over de SCO-IBM (Linux) rechtzaak. Ook bij de SCO-postings komt Microsoft ook om de hoek kijken. Toen werdt er oa geklaagt over de grote hoeveelheid nieuws vanuit de SCO-IBM (Linux) hoek.
Dat er nu "misschien" meer nieuws dan gebruikelijk op de FP komt ligt er, imho meer aan dat het nieuws in de media ook over Microsoft handeld.

Zoals Dymlos al zegt:
Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 15:53:
[...]
Word dan nieuwsposter en zoek de artikels zelf op :)
_/-\o_
Dan zal je ook moeten constateren dat ook in de reguliere pers Microsoft een belangrijk deel van het nieuws vormt.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
CRiMiNaL schreef op 04 July 2003 @ 15:54:
uit de poll op de FP blijkt dat zo ong 80% van de Tweakers die de FP bezoeken Microsoft gebruikt. Het lijkt me dan alleen maar logisch dat je je nieuws daarop afstelt.
Grappig: vergelijk dat eens met een gemiddeld automagazine:
dat staat nou ook niet echt vol met Opeltjes Corsa en Volkswagen Polo's :)
Toch rijdt de overgrote meerderheid van de lezers in dat soort autootjes, en niet in rode Italiaanse racemonsters.

• JvS
  • Laatst online: 12:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

alleen is ongeveer 100% van de bezitters van een corsa wel geinteresseerd in die dure auto's en hebben ze het alleen niet, omdat ze het niet kunnen betalen. Linux gebruik je niet, omdat het je niet interesseert. Dan interesseert nieuws je daarover ook niet.

90% van de users heeft geen dure videokaart, maar vindt die dure nieuwe dingen wel heel cool en de technieken ook, daarom staan daar wel artikelen over :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• AlterEgo
  • Niet online
Dat is nou juist de lol: exotische auto's vallen dus meer in de smaak dan exotische OS-sen :)

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
AlterEgo schreef op 04 juli 2003 @ 16:36:
[...] Grappig: vergelijk dat eens met een gemiddeld automagazine:
dat staat nou ook niet echt vol met Opeltjes Corsa en Volkswagen Polo's :)
Toch rijdt de overgrote meerderheid van de lezers in dat soort autootjes, en niet in rode Italiaanse racemonsters.
Dat hangt ook van het soort blad af. Het bedrijf dat het grootst is, het meest relevant is en vaak iets uitvoert/-vreet, komt al gauw vaker in het nieuws. Bovendien komt Microsoft lang niet altijd positief in het nieuws; een groot deel van de nieuwsberichten hebben te maken met het gegeven dat men nogal eens over Microsoft heenvalt of iets te klagen heeft. De mensen die iets tegen MS hebben, hebben dus zelf een aandeel in de nieuwsfrequentie t.a.v. MS ;) . Verder verwoordt JvS hierboven precies wat ik ook nog wilde zeggen t.a.v. die droomauto's :) .

Volgens mij heeft Longbeard - die goede inzet toont in zijn submits btw - aardig wat OSS-berichten gesubmit, al zijn ze lang niet allemaal tot bericht verwerkt; een deel wordt vanwege de geringere nieuwswaarde als nieuwslink aangeboden.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

't Is trouwens heel simpel, als jij denkt dat iets waardevol is om de aandacht van de andere tweakers te krijgen, submit de url met een korte uitleg waarom het interessant is.

Het vervelende aan de ICT is dat het enorm complex is, alleen al om uberhaupt in de grote lijn te begrijpen hoe iets werkt kan flink tijd kosten. En als je daar dan ook nog eens van moet bepalen of het interessant is of niet wordt het nog vervelender. :)

• AlterEgo
  • Niet online
ACM schreef op 04 July 2003 @ 20:30:
Het vervelende aan de ICT is dat het enorm complex is, alleen al om uberhaupt in de grote lijn te begrijpen hoe iets werkt kan flink tijd kosten. En als je daar dan ook nog eens van moet bepalen of het interessant is of niet wordt het nog vervelender. :)
Met het risico om off-topic te gaan: daar haal je een bijzonder interessant punt aan.

Op zich heb je als T.Net best wel een hoop indicaties wat de gemiddelde bezoeker (daar doe je het tenslotte allemaal voor) interessant vindt (even lekker generaliseren :P ):
* aantal reacties per artikel is een mooie maat voor de hoeveelheid emotie een artikel losmaakt
* aantal pageviews is een mooie maat voor hoe interessant een artikel wordt gevonden
* gemiddeld aantal modpoints per reactie geeft het niveau van de lezer van desbetreffend artikel weer :X

Je kunt dus (met terugwerkende kracht) heel veel zinnigs zeggen over de kwaliteit van de geplaatste postings, zonder dat je mensen expliciet vraagt om hun waardering uit te spreken voor de posting zelf, en daarop kun je dus je plaatsingbeleid afstemmen. Cool 8)

Maar ook: (breder getrokken):
welke conclusies je kan trekken als je een analyse zou uitvoeren: welke soorten nieuwsberichten worden interessant/diepgaand etc. gewaardeerd als functie van de tijd?
Zie je verschuivingen van interesses op hardware-gebied van Intel naar AMD van 1997 naar 2003? Zie je dat linux meer aandacht trekt (letterlijk: kwalitatief trekt), en niet kwantitatief krijgt? Hoe verandert de mening over copy-protection/DRM etc. in de loop van de tijd?

Tweakers.net bevat een schat aan gegevens voor marktonderzoekers, trendwatchers en historici.
Is nooit iemand van de crew benaderd om mee te werken aan zo'n onderzoek?
Zou heel gaaf kunnen zijn.
wat een gedachten voor de vrijdagavond ;)

[ Voor 1% gewijzigd door AlterEgo op 04-07-2003 20:58 . Reden: typo's ]

Pagina: 1