2 PC's synchroniseren?

Pagina: 1
Acties:

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik heb 2 PC's met verschillende hardware, welke moeten synchroniseren. Idealiter zou ik 's avonds op een knop moeten drukken, waarna ze aan de slag gaan. Ze zouden dan alle geinstalleerde (!) programma's, documenten, instellingen, etc. moeten kopieeren/dupliceren. Natuurlijk zijn er bestanden die niet gesynchroniseerd moeten worden (denk aan windows XP, Office, virus-scanner, firewall, etc.) Maar dit moet ik dus wel aan kunnen geven in het programma.
Bestaat er zo'n programma?

PC1:
Athlon XP 1800
A7N8X
256 MB DDR
GF4 TI4800SE
100 GB WD HD
Brandertje, DVD-spelertje

PC2:
Duron 1300 (:X wordt binnenkort vervangen)
A7V-266E
256 MB DDR
Radeon 8500
60 GB IBM HD
Eveneens brandertje en DVD-spelertje

Ik heb al gezocht, maar kennelijk is er niet veel vraag naar dit soort programma's...
Alvast bedankt.

"It certainly appears so..."

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Norton Ghost .... en dan je elke avondje HD laten clonen over het netwerk ...
'k weet alleen niet of daar ook een functie in zit dat ie alleen overschrijft wat veranderd is :?

offtopic:
die :X na Duron 1300 is absoluut niet relevant ik zit hier zelf ook nog met een T-bird 900 en er is nix mis met Duron proccessors :+

[ Voor 29% gewijzigd door CRiMiNaL op 04-07-2003 15:52 ]

... MMORPG Addict.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Ghost .... en dan je elke avondje HD laten clonen over het netwerk ...
Dit is geen oplossing , deze systemen zijn te veel verschillend de hardware instellingen mag je niet op de andere computer overschrijven.

Een betere oplossing is een .vbs scriptje of .bat bestand die dit doet. Maak op beide computers een gesharde map aan en maak daar een virtueele driveletter van. Nu kan je heel simpel met een .bat of .vbs bestandje bestanden op de andere computer kopieren. Instellingen van programma's zijn wat moeilijker je moeten dan weten welke registery-keys interesant zijn en die met .vbs bestand exporteren en weer op de ander computer laten importeren.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 17:28

samo

yo/wassup

dr is toch zo'n werkmap in windows (My Briefcase)???
als je daar je docs in opslaat kan die dat toch

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

djexplo schreef op 04 July 2003 @ 15:54:Dit is geen oplossing , deze systemen zijn te veel verschillend de hardware instellingen mag je niet op de andere computer overschrijven.
Er bestaat ook Sysprep welke je via de Taskmanager zou kunnen draaien. Dan is het hardwareverschil geen probleem, gewoon het image op beide computers 1x syspreppen zodat alle drivers kloppen B)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Draaien beide PCs XP?
Ga dan eens naar Start > Alle Programma's > Systeemwerkset > Wizard Bestanden en instellingen overzetten... is dat wat je zoekt?

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 12:03

[ash]

Cookies :9

Misschien is de tool robocopy wat voor je, je vindt robocopy op de Resource kit van NT/2k/XP.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Hoicks

Techno!

Smartsync pro. Hiermee kun je mappen aangeven die gesychned moeten worden en deze worden dan naar keuze, bijvoorbeeld aanmelden en afmelden gesycnhed.

Werkt hier echt perfect over mijn Win2k netwerk met 100mbit :)

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Een GHOST-image van een XP installatie draait zelden op een andere PC met andere hardware, maar dat werd al opgemerkt :)

Een .vbs of .bat scriptje lijkt me heel omslachtig. Dan zou je elke keer de registry settings moeten veranderen in het scriptje als je een nieuw progje installeert.

My Briefcase? Is dat niet gewoon een gesharede map?

Sysprep is te rigorous, denk ik. Van wat ik begrepen heb is het een soort snelle XP-installatie. Dan zijn de programma's telkens verdwenen na een Sysprep.

De Wizard Bestanden en instellingen overzetten komt in de buurt :) Helaas staan er maar heel weinig programma's in het lijstje welke gekopieerd kunnen worden. En ik vrees dat als je handmatig programma's toevoegd, dat dan niet de registry keys mee worden gekopieerd.

Robocopy kopieert volgens mij geen registry settings of wel?

Smartsync pro is ook niet helemaal wat ik zoek. Maar tis wel een geinig progje natuurlijk :)

Desnoods maak ik een partitie die dan gekopieerd moet worden van de master (PC1) naar de slave (PC2) computer, of smartsync pro. Maar dan is het register-probleem nog niet opgelost.
De register instellingen van alleen de programma's die op de synchronisatie-partitie staan moeten dan op een of andere manier overwaaien :P
Lastig, bedankt voor jullie hulp iig.

"It certainly appears so..."

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 12:03

[ash]

Cookies :9

Ik zou zeggen: robocopy voor de files en een reg-export en reg-import van de user settings.

Verwijderd

Ik heb het de afgelopen dagen uitgezocht...
Snipisnap schreef op 04 July 2003 @ 17:05:
Een GHOST-image van een XP installatie draait zelden op een andere PC met andere hardware, maar dat werd al opgemerkt :)
Maak hier maar van: meestal wel. Natuurlijk kun je niet zonder extra aanpassingen een non-ACPI met een ACPI uitwisselen maar als de HAL gelijk is dan kun je in 99% van de gevallen de images uitwisselen, zelfs zonder sysprep te hoeven draaien.

Zelfs wanneer de chipsets van de moederborden totaal verschillend zijn kun je nog steeds images uitwisselen.
Sysprep is te rigorous, denk ik. Van wat ik begrepen heb is het een soort snelle XP-installatie. Dan zijn de programma's telkens verdwenen na een Sysprep.
Duidelijk geen kennis van Sysprep. Je programma's en instellingen blijven juist behouden na een Sysprep. Je hoeft Sysprep op beide machines ook maar eenmalig te draaien (het moet niet, maar ik raad het wel aan). Nadat je op beide machines Sysprep een keer heb gedraaid is het helemaal niet meer nodig om bij de volgende Ghosts Sysprep opnieuw te draaien.
Pagina: 1