Toon posts:

ASUS GeForce 4 TI 4200 problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb al een heel jaar lang problemen met deze kaart, ik heb momenteel het gevoel dat 'ie het heeft opgegeven. Ik ben namelijk al 6 keer teruggeweest met het systeem, wat ik bij Informatique heb aangeschaft.

Systeem:

Chieftect behuizing, 300 W
Epox moederbord met Intel 845E Chipset
512 MB DDR RAM (Kingston 2100)
ASUS GeForce 4 TI 4200 128 MB
SB 1024 Live!
Logitech MX500 USB
USB Modem (Alcatel)
IBM Deskstar 120 XP 80 GB Harddisk
Lite-ON DVD-ROM en Re-Writer

De videokaart is in het begin 2 keer vervangen, toen maakte 'ie elke keer een bizar geluid na een tijdje (maandje), daarna is 'ie om de maand/2maanden terug geweest.

Ze hebben eigenlijk alleen maar iedere keer drivertje gewisseld, Application Accelerator was eraf gehaald (erop gezet door Informatique zelf ---> zou de kaart oversturen), ook alleen maar WHQL-drivers, de rest zou bagger en BETA zijn. Nu heb ik draaien:

Direct X 8.1 (9.0a is ook geprobeerd, maakt niets uit, de kaart ondersteunt het toch niet), Detonator 43.51 WHQL drivers (hebben zij zelf geinstalleerd), geen windows updates (volgens hen was er een update die het systeem vertraagde, nou ik heb ze er allemaal verwijderd, en in het begin ging het stukke beter).

Ik speel dagelijks Unreal Tournament 2003, dat draait nu echt bagger. Ofline wil het nog wel eens aardig lopen met 1-3 bots op het scherm, maar online krijg ik echt een gignantische performance slowdown. Ik heb het systeem dus ook goed zien draaien met deze game, telkens zo'n maand/2 maanden lang .... toen ineens BAF was het zo ver .... systeem terug .... en weer 'drivers dit, drivers dat'.

Enig idee wat te doen, ik ben het een beetje zat namelijk. Even ter info, ik ben geen hardware of software expert, aldus heb gewoon het systeem laten bouwen en heb gewoon de standaard software geinstalleerd zoals ik hierboven heb vermeld.

De enige drivers die ik zelf nog heb geinstalleerd zijn USB Modem update van Alcatel, aangezien de drivers die ik meekreeg niet goed met XP werkte en de SB Live drivers van www.creative.com.

Nog een belangrijk feit, ik overclock NIETS! I need help :)!

Marco

Verwijderd

wat heb je voor cpu van intel?

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal vergeten :)

Pentium 4 2.0 Ghz, 400 Mhz, 2-478, 512 kb.

Verwijderd

Is er al eens een format geprobeert? Is altijd beter dan heel vaak van drivers te verwisselen.

Verwijderd

geen brak geheugen ofzo? check even met memtest (http://www.memtest86.com)

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Wat werkt er nu precies niet? Doet ie helemaal niks? Komt ie wel in windows, maar met lage resolutie en weinig kleuren? Doet ie het wel gewoon, maar loopt UT2003 (meer) soepel?

Drivers voor je Geforce installeren is absoluut niet moeilijk. Gewoon naar www.nvidia.com en dan drivers zoeken voor je Geforfce 4. Wanneer het bestandje gedownload is er op dubbel klikken... next klikken, opnieuw starten en klaar ;)

UT2003 is overigens wel een zwaar spel. In welke resolutie draai je het? Oh en staat Anti Aliassing aan? Zo ja, uitzetten omdat dit voor HEEL veel vertragingen zorgt (rechtermuis op je desktop --> eigenschappen is het te vinden)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Topicstarter
Format geprobeerd? Ik ben een expert op dat gebied geworden, man ik doe niets anders :)

Maar wat het niet doet. Ik kan alleen zeggen dat de grafische performance in games, en aangezien ik 90% van de tijd dat ik games speel UT2k3 speel, zie ik het daar het beste .... dat die performance na een tijd helemaal dropt. Een tijd terug was dat na een maand tot 2 maanden, nu 1 dag nadat ik het systeem van Informatique terug kreeg. Het is nog net geen jaar oud, maar ik heb niet meer dan 2 maanden probleemloos kunnen gamen.

Ik zal nu ff die memory test uitvoeren.

En ik heb geen AA aanstaan, al dat soort dingen staan standaard uit. Ik draai op 1024-setting, details staan op LOW, alleen world details staan op high .... maakt geen drol uit overigens, 640-480 draait 'ie net zo rot.

Die drivers van NVIDIA .... volgens Informatuqe Support was dat het probleem, de non-WHQL-drivers zijn officieel BETA-drivers. Zal best, iedereen gebruikt ze, maar dan hebben ze weer een software-excuus voor me :). Nu heb ik 43.51, staan niet op NVIDIA zelf trouwens, maar volgens Informatique waren dat goeie drivers.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 15:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Memery test = ok, ik heb hem 10-15 minuutjes laten draaien.

Zijn er nog andere hardware tests die ik kan doen?

Als er trouwens mensen zijn die hetzelfde euvel hebben/hadden, dan hoor ik graag wat daarmee gebeurd is (het systeem dan :))

Marco

• arend71
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08-2025

arend71

Audionut

Heb je het al eens met de drivers geprobeerd die op het asuscdtje staan?
Ik heb dezelfde kaart en draai 1600x1200 en geen problemen hoor. Ik draai wel onder win98se.
P4 2,26 533
asus p4t533c
512 rimm
directx 8.1

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
edit:
niet goed gelezen sorry |:(

[ Voor 77% gewijzigd door iets op 04-07-2003 15:57 ]

tvw

Verwijderd

Topicstarter
ASUS drivers ook al geprobeerd ja :)!

Ik download nu ff Bemchmarks 2001, welke resultaten zou ik ongeveer moeten krijgen?

Net ook ff een DXDIAG gedraaid, zal wel niets toevoegen, gaf geen problemen :).

Trouwens, ik zag ik die link wel Chieftec staan, mooie kasten, slechte voedingen :(. Ik heb die, 300 W, is 300 Watt wel genoeg? Ik heb alleen maar spul erin zitten voor het gamen, verder geen donder.

Marco

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 16:05 ]

Verwijderd

ik heb amd xp 1800+, 265 mb, win xp pro service pack 1, directx 9, leadtek nvidia ti 4200 en
draai UT2k3 zonder problemen in 1600x1200 :)

Verwijderd

300Watt is inderdaad wat weinig, en er wordt nogal veel gezegd rond de chieftec voedingen.

Kijk eens naar de voltages van je PC, kijk eens of er grote afwijkingen op zijn.

• iets
Ik zie echt geen connectie tussen een sloom systeem en een zwakke voeding. :)

tvw

Verwijderd

Die voeding die erin zit moet wel genoeg zijn, ik ken systemen met minder goede voedingen en zwaardere configuraties. Als het de voeding is dan zou je mogen verwachten dat het probleem zich eerder voordoet dan na 2 maanden. Wat ik bedoel is dat je dan constant problemen moet krijgen, een brakke voeding geeft namelijk altijd bij gebruik problemen (bij het gamen zeker). Draait je systeem verder wel lekker bedoel dus ander applicaties? anders als je de mogelijkheid hebt probeer eens een ander moederbord. Maar kijk eens met 3dmark en dat soort benchmarks hoe je systeem draait. Wat voor een geluidskaart heb je en wat voor en drivers? Een zware geluidskaart wil ook wel eens problemen veroorzaken.

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

doet de ventilator het nog wel vd videokaart

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 16:03:
ASUS drivers ook al geprobeerd ja :)!

Ik download nu ff Bemchmarks 2001, welke resultaten zou ik ongeveer moeten krijgen?

Net ook ff een DXDIAG gedraaid, zal wel niets toevoegen, gaf geen problemen :).

Trouwens, ik zag ik die link wel Chieftec staan, mooie kasten, slechte voedingen :(. Ik heb die, 300 W, is 300 Watt wel genoeg? Ik heb alleen maar spul erin zitten voor het gamen, verder geen donder.

Marco
op 3d mark haal ik rond de 10500 punten, systeem is ongeveer gelijkaardig

die 300 watt van chieftec lijkt me voldoende, zelf heb ik een 340 watt van chieftec, met meer hardware, voeding doet niet moeilijk

[ Voor 17% gewijzigd door mandroid op 04-07-2003 16:32 ]

• arend71
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08-2025

arend71

Audionut

Misschien een raar idee, maar heb je hem al eens in een ander systeem gehangen? Misschien is je kaart wel ok maar is er iets anders ziek? (ik ben blij met mijn 2 gebakkies:))

Verwijderd

op 3d mark haal ik rond de 10500 punten, systeem is ongeveer gelijkaardig

die 300 watt van chieftec lijkt me voldoende, zelf heb ik een 340 watt van chieftec, met meer hardware, voeding doet niet moeilijk[/quote]

Mag zeker hopen dat je voeding wel genoeg is voor dat systeem, als dat niet zou zijn is er iets niet goed. Heb zelf een amd 1333 en 2 hd's 40, 60GB, dvd en een brander, en een geforce 2 gts pro (lach niet ben nog steeds tevreden met mijn systeem), dit hele zaakje draait op een niet al te beste 250 watt voeding. O ja er zitten ook nog eens 4 casefans in.

Conclusie als die 300 watt niet voldoende is voor dat systeem nou dan had die van mij allang moeten zeggen ik doe het niet meer;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SB 1024 Live! Ik heb gewoon de drivers van creative gebruikt, dus van de website gehaald.

Fan draait wel gewoon.

Het vreemde is dat het inderdaad pas na een tijd gebeurd. Het feit dat het nu sneller gebeurde, doet mij alleen vermoeden, dat wat er ook niet goed functioneerde, nu echt tegen verrot aan zit.

Ander moederbord .... als ik een systeem kon bouwen, had ik dat al lang geprobeerd.

Marco

Verwijderd

Topicstarter
Ik las in een andere post:

Door Mr. Bigglesworth - Monday 05 August 2002 19:04

Jah dat is ook zo maar ik heb die stoffilters eruit gehaald en dat werkt ook prima, hij wordt nu alleen nog maar warm, niet meer heet, het stof had zich opgestapeld in de filters, maar dat werkt alleen maar tegn dus als je niet elke maand even schoonmaakt

Stoffilters eruit gehaald? Iemand een screenshot van wat dat precies is, is dat dat kassie om de fan heen? Verstandig of niet?

Marco

Verwijderd

Topicstarter
net ff op Epox gekeken .... BIOS flashen?:

Applies to: EP-3PTA, EP-3PTM, EP-3SPA, EP-3SPA3, EP-3SPA3L, EP-3SPM, EP-4B2A, EP-4B2A+, EP-4B2A2, EP-4B2A2+, EP-4B2A2L, EP-4B2AE, EP-4B2AL, EP-4B2M, EP-4B2M+, EP-4BDA, EP-4BDA2+, EP-4BDAE, EP-4BDM, EP-4BDM+, EP-4BEA, EP-4BEAR, EP-4BEAV, EP-4BEAVI, EP-4G4A, EP-4G4A+, EP-4G4AI, EP-4G4AN, EP-4G4AP, EP-4G4M+, EP-4T2A, EP-4T2A3, EP-GXB-M, EP-4BEAVB1, EP-4BEAVB2

AGP 4x 3.3v signaling level not supported. -
The AGP interface only supports AGP 4x at 1.5v. However there are still some AGP 4x cards that require 3.3v signaling levels which may cause technical troubles. Please check with your video card manufacturer to determine what signaling level your card uses before installing.

Release notes:
Mainboard model name: EP-4BEA / EP-4BEA+ and EP-4BEAR
BIOS filename: 4BEA2722.BIN (7900)
Fixes:

• Added correct detection of PC2700/PC3200 at POST

• Added selectable USB20 EHCI in the CMOS

• Improved benchmark results with FSB533 and DDR354 memory

• Changed defaults to solve some standby problems under some

The ALT+F2 Method
Download the required BIOS image file from the EPoX website.
Copy or extract the BIOS image file (named xxxxxxxx.bin) to a blank floppy disk with no bad sectors on it.
Restart the machine with the floppy disk in the floppy drive
When prompted at machine initialization, press ALT+F2 to begin performing the flashing of the BIOS.
The BIOS will automatically flash and reboot the machine.
After this, press DEL to enter the BIOS setup and select to "LOAD OPTIMIZED DEFAULTS". After doing this select to "SAVE & EXIT"
Please note that this does not create a backup of the BIOS binary file.
This does not require you to have a bootable floppy disk.

Vooral dat LOAD OPTIMIZED DEFAULTS, doen of laten zoals het was? Ik weet niet of Informatique specifieke dingen veranderd heeft en ik klooit echt NIET aan mijn BIOS, ik heb daar geen kaas van gegeten.

Marco

Verwijderd

Bios updaten kan altijd helpen ja, probeer het eens zou ik zeggen.

Verwijderd

er is ook een tooltje van EpoX dat je in windows het BIOS kan updaten. Daarna even opnieuw opstarten en alle defaults laden (LOAD OPTIMIZED DEFAULTS)(dit kan iedereen).

http://www.epox.de/dl/techsupp/awdflash_v8.23j.zip

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2003 22:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat verhaalttje van AGP met 1.5v en 3.3v, daar zou mijn ASUS 8420 GF4 TI 4200 128 MB geen last van moeten hebben of wel?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 22:11:
Dat verhaalttje van AGP met 1.5v en 3.3v, daar zou mijn ASUS 8420 GF4 TI 4200 128 MB geen last van moeten hebben of wel?
ik denk het niet, maar weet het niet zeker (geen ervaring met GF4's enzo)

maar Bios flashen is nooit verkeerd .. dus ik dacht als je het toch gaat doen, doe het dan niet te moeilijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, daar heb je gelijk in. Ik wist alleen alleen dat "Load optimized defaults" niet zeker, aangezien ik nog nooit een BIOS geflashed heb (nooit eerder echt serieuze problemen gehad). Maar aangezien ik nu 'my precious' (UT2k3) niet meer kan spelen :). Dus daluk gewoon doen en die Load opt.... erachter aan.

Verwijderd

load optimized defaults is niet anders als de standaard-instellingen terugzetten (van de nieuwe bios) en deze vsatleggen. (door op te slaan).

Ik denk dat dit moet zodat Epox zeker weet dat het BIOS niet corrupt is.

Verwijderd

Topicstarter
Net de BIOS flash gedaan.

Een vraagje, er staat nu een USB Conroler in EN een USB 2.0 controler .... allebei enabled, of alleen de 2.0? Moet de USB Mouse enabled, of beter disabled? Informatique zei geloof ik dat 'ie beter disabled kon blijven, weet niet precies waarom.

Maar die 2.0 controler is nieuw, was hiervoor niet. De rest moet ik zo ff checken, kijken of het beter draait.

Check dit trouwens ff, is dit goed USB controlers op dezelfde IRQ als video EN geluidskaart? Kan dit de storing met gamen verklaren?

Afbeeldingslocatie: http://lonelyknights.com/uploads/post-85-1057446901.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 01:22 ]

• iets
Voel eens aan de bovenkant van de kaart waar aan de onderkant de core ligt :). Als deze _erg_ heet is (hij mag wel een graadje of 70-80 worden geloof ik) zou ik maar eens kijken of de koeler/koelpasta goed zit. Een GF4 heeft namelijk ook een soort van terugklok meganisme als hij te heet wordt (ervaring :P ).

Probeer de kaart anders eens in een ander systeem, als hij daar ook vaag doet zou ik toch maar eens over garantie enzo gaan denken.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Is niet heet, niet overhit in ieder geval.

Check trouwens ff die twee screens, een clanmaatje van me zegt net 'PCI TI 4200' zie ik dat goed? Het is een AGP kaart!

Nog gedetaileerdere post:

http://www.ina-community....ebbb3ddc7&threadid=305463

Terugklok mechanisme? Is daar meer over bekend? Ik heb zelf nog geen verklaring voor het feit dat 'ie elke keer na 3 weken weggeweest te zijn het twee maanden goed deed en ineens BAF daar wassie weer. Als iets kapot is, blijft dat kapot toch?

Marco

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 02:23 ]

• iets
Dat daar PCI staat is gewoon normaal, heb ik ook.

Hier moet wel AGP staan:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/agp.png

Over dat terugklok meganisme:
Ik heb vroeger een boxed cooler van een celly op m'n GF4 vast gemaakt met elastiekjes. Daarna lukte het me om de core op te schroeven naar 330Mhz. Alleen toen ik een keer BF1942 aan het spelen was viel het blok er dus af 8)7. Het framerate stortte toen in van zo'n 40fps naar 0,1fps ofzo. De kaart was zo'n beetje roodgloeiend maar alles werkte wel nog gewoon na alles terug te hangen :).

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Oki thnx!

Is het wel normaal dat de USB controlers op die van de videokaart en soundkaart op dezelfde IRQ zitten. Mijn muis en videokaart zitten namelijk allebei op IRQ11. Ik zie dat jij meer dan 15 IRQs hebt? Videokaart op 19.

• Ander
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-08 10:37
Ik ken twee mensen met die videokaart en allebei hebben ze problemen met de fan. Hij begint na een paar maanden aan te lopen en hij wordt errug heet.
Ze hebben net allebei de standaard koeler vervangen door een Zalman ZM80A met een casefannetje er vlak naast. Nu gaat alles weer sneller en hebben ze hogere framerates.
Misschien is dat bij jou ook het probleem: de koeler of fan.

Greetz, Ander || Specs

• iets
Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 02:45:
Oki thnx!

Is het wel normaal dat de USB controlers op die van de videokaart en soundkaart op dezelfde IRQ zitten. Mijn muis en videokaart zitten namelijk allebei op IRQ11. Ik zie dat jij meer dan 15 IRQs hebt? Videokaart op 19.
Er zit zelfs zut in mijn PC met een irq van 22. Ik dacht ook dat ze niet verder gingen dan 15 :?.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Hmm .... aangezien ik nog garantie heb eis ik bij Informatique gewoon een nieuwe kaart en zetten zij dit andere fan er maar op, die dok ik wel. Die fan is al een paar keer een probleem geweestm kaart is twee maal vervangen (eerste keren maakte 'ie een t***** geluid), daarna niet meer, maar het zal daar wel mee te maken hebben, alle drivers mogelijkheden zijn getest en ik ga geen nieuwe kaart kopen, nog een beetje te vroeg. TI 4200 moet het nog goed doen, UT2k3 draaide perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft het zin de fan te voorzien van een dosis olie? Ik bedoel, dat hebben ze een keer gezegd, maar volgens mijn is het iedere keer gebeurd en de reden dat het 2 maanden meeging, ik bedoel, ik installeer de goeie drivers, wat kan het andeers zijn. Ze moeten iets hardwarematigs gedaan hebben.

Waar dat te proppen als het een mogelijkheid is. Nog een bepaald type olie? Of is het onzinning?

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 13:13:
Heeft het zin de fan te voorzien van een dosis olie? Ik bedoel, dat hebben ze een keer gezegd, maar volgens mijn is het iedere keer gebeurd en de reden dat het 2 maanden meeging, ik bedoel, ik installeer de goeie drivers, wat kan het andeers zijn. Ze moeten iets hardwarematigs gedaan hebben.

Waar dat te proppen als het een mogelijkheid is. Nog een bepaald type olie? Of is het onzinning?
He...bob! Probeer eens een videokaart van iemand anders of desnoods een oudere die je waarschijnlijk nog wel hebt liggen. Je Geforce II ofzo, misschien dat ie hetzelfde probleem geeft en dan weet je dat het dus niet aan je kaart ligt maar aan iets anders. Ik vind het namelijk nogal weird dat als je ingame met je muis beweegt de prestaties waanzinnig onderuit gaan en dat als je via je toetsenbord ingame beweegt je nergens last van hebt. Merkwaardig....

Ik zie je dalijk! Fijn aan de arbeid.

Oja...wat betreft die olie: je kunt een beetje olie op die binnenring proberen te doen. Wordt ie in iedergeval iets stiller van en bovendien zal ie iets soepeler lopen, maar of het verder wat veranderd. Zet je kast anders eens open en richt een grote huis/tuin/keuken ventilator op je case. Misschien dat je verschil merkt.

[ Voor 15% gewijzigd door jagermeister op 06-07-2003 13:37 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Verwijderd

Topicstarter
Stomme vraag misschien, gewoon motor olie, die je ook in je auto doet?

Zie je daluk! :)

Oh ennuh, die oude Gf2 had ik aan een maat gegeven, ik heb een of andere oude Hercules kaart (iets met 4000 erin :)) in die andere PC zitten. Dus ik zal anders die GF4 4800 uit de PC van mijn ouders moeten trekken.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 13:55 ]

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 13:54:
Stomme vraag misschien, gewoon motor olie, die je ook in je auto doet?

Zie je daluk! :)

Oh ennuh, die oude Gf2 had ik aan een maat gegeven, ik heb een of andere oude Hercules kaart (iets met 4000 erin :)) in die andere PC zitten. Dus ik zal anders die GF4 4800 uit de PC van mijn ouders moeten trekken.
Die GF4 4800 lijkt me de beste optie. Ik heb anders nog wel een GF II ti v7700 liggen.

Nee...Naaimachine olie :P

[ Voor 4% gewijzigd door jagermeister op 06-07-2003 14:04 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Verwijderd

Topicstarter
GeForce II moet lukken, als het mogelijk is. Ik ga zowieso eerst nu ff langs mijn ouders om die olie te halen. Ik denk niet dat ze zonder die kaart kan, moet ik anders in mijn weekend doen .... en ik heb erg veel geduld nu om zo lang te wachten :). Ik gok dat die kaart niet in een in overgebruik systeem zit. Kijk maar. Ik ga ook nog ff een fillumpie uitzoeken, we moeten zo toch iets doen!

L8r! Bobberdebop

Verwijderd

Je hebt de patroon scherpstelling in de aanvullende opties van je vga ook uit staan? Dit is ook nogal een drain.

Verder heb je de laatste drivers geinstalleerd voor je chipset (met name de agp driver? )

Verder, alleen een format is vaak niet voldoende om Windows XP opnieuw (schoon) tegaan installeren.
Windows XP stopt allerlei gegevens in een klein 8mb partitietje die je via fdisk enz niet kunt verwijderen. (Unallocated space 8mb)

Een soort format via een diskette van je harddiskfabrikant is vaak wel voldoende.
Write all zero's enz.

PS: De windows update die voor een traag systeem zorgt is Q811493

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik heb geinstalleerd:

- Windows XP Home Edition
- USB Modem Drivers + update
- daarna flash update binnengehaald en geinstalleerd
- chipset drivers van www.intel.com ---> Intel 845E chipset die op mijn moederbord zit
- Detonator WHQL 43.51 Drivers geinstalleerd
- SB 1024 Live! Drivers van creative.com geinstalleerd
- USB 2.0 geinstalleerd

Ik heb niet veel veranderd aan mijn videoinstellingen, ik zet hem standaard op 85 Hz, en alles op prestatie-gericht ipv beeldkwaliteit, de rest staat op default.

Moet die instelling aan of uit?

Ik heb overigens bijna geen last als ik met mijn toestenbord 3D beweeg in UT2k3, ik weet niet of dat komt omdat je alleen strakke bewegingen maakt en niet als met de muis wat minder rechte lijnen volgt.

Overigens .... zit er iets verkeerds in deze installatie. Informatique is namelijk nogal
op de software/drivers gefocused, omdat ik alleen het systeem heb laten bouwen en de software zelf heb geinstalleerd, dus geen nieuw OS aangeschaft had, omdat ik dat al had. Ff de officiele schijf geven die je bij ze twee jaar eerder koopt kan niet, nee, weer hetzelfde OS nieuw aanschaffen. Dus doe ik iets echt verkeerd, laat het weten.

Ik heb geen Windows Updates geinstalleerd, momenteel vertragen ze allemaal, als ik ze installeer (en die ene had ik al niet geinstalleerd, was ik al via Informatique van op de hoogte) dan draaide UT2k3 helemaaaaaaal traag.

Niets ten nadele van het bedrijf, maar ik ben al bijna een jaar bezig een oplossing voor dit probleem te krijgen. Videokaart kapt telkens, en niet alleen dat, ik weet niet waarom. Ik zie niet wat ik verkeerd doe. Zijn die fans gewoon klo***?

Marco

Verwijderd

ik heb een tijdje terug toen ik mijn asus v7700 del had ook een probleem met de asus smartdoctor.
Elk programma die ik toen ging starten ging extreem langzaam.
Dit kwam door het progje van asus die ca 100% van mijn cpu gebruikte.

Misschien een tip om eens te kijken of er bij jouw misschien ook een progje veel cpu kracht gebruikt?

Verwijderd

Kan je niet gewoon alles installeren met de Nvidia drivers, geen Asus proggies, daarna naar een winkel gaan, GF4 Ti4200 kopen. Proberen of die het wel goed doet met de huidige instellingen, mocht hij het wel goed doen: Teruggaan naar de winkel en zeggen dat hij je niet bevalt, en ook met de Asus teruggaan dat hij het niet goed doet en dat het aan de kaart ligt. En wanneer hij het niet goed doet, ook teruggaan met die andere Ti en dan weet je tenminste dat het een instelling is.

[ Voor 199% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 16:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
CPU gebruik is rond 1-2% als ik gewoon draai .... alleen als ik UT2k3 start springt 'ie naar 100%.

Marco

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 18:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand toevallig een screenshot van waar ik die olie precies moet stoppen? Ga ik ook eerst ff proberen.
Pagina: 1