sisoft sandra~achtig programma in dos

Pagina: 1
Acties:

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 13:13
ik zoek een programma waarmee ik een computer kan onderzoeken naar welke onderdelen erin zitten, zoals SiSoft Sandra dat doet.

een bedrijf die 30 afgedankte computers heeft gekregen, heeft mij gevraagd om te kijken wat erin de computers zit. aangezien alle computers anders zijn, en ik er niets voor voel om 30 pc's open te maken en alle onderdelen te bekijken, zocht ik een makkelijkere oplossing, namelijk een programma als Sandra.

maar (dikke maar), op alle PC's staat Windows NT, en de systeembeheerder is zo creatief geweest, om op de pc's flink wat rechten af te nemen. wat betekent, dat ik geen Sandra kan installeren (had ik al geprobeerd), ik niet in configscherm/systeem kan, en ik dus geen steek wijzer wordt.

mijn vraag nu: heeft iemand een programma waarmee ik de computer kan onderzoeken in dos?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Google search op system info program dos
Bovenste link ziet er al interessant uit. Had je al gesearched eigenlijk?

LinkedIn
Instagram

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
knoppix bootable cdrom...

das de meest eenvoudige manier

A wise man's life is based around fuck you

• Lord_Gaav
@ReemF: ik had inderdaad al geprobeerd te zoeken met Google, maar ik ben niet zo creatief met zoekwoorden, en vondt dus helemaal niks |:(

@Zwelgje: dat was ook het eerste wat er in me opkwam ja, alleen hebben geeneen van die pc's CD-ROM spelers

dank je ReemF, dat is inderdaad een erg goed programma. van mijn part mag er nu wel een slotje op deze topic, want ik ben uit de brand geholpen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Lord_Gaav op 04-07-2003 15:23 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TheGreatRanma schreef op 04 July 2003 @ 15:16:
@ReemF: ik had inderdaad al geprobeerd te zoeken met Google, maar ik ben niet zo creatief met zoekwoorden, en vondt dus helemaal niks |:(
Wordt dan wat creatiever...

http://www.uktsupport.co.uk/reference/idhware.htm hoe je met DEBUG.COM eea kunt herkend krijgen.
@Zwelgje: dat was ook het eerste wat er in me opkwam ja, alleen hebben geeneen van die pc's CD-ROM spelers
Neem dan een enkele externe (parallelle) CDRom en boot vanaf bootflop die de CD aanstuurt (wel alleen Knoppix command prompt anders zit je met laadtijden van een halfuur (letterlijk)- enige wat je echt nodig hebt is het lspci commando :z

Maar goed, in mijn (vrij ruime) ervaring met oude PCs is openschroeven en op zicht herkennen veruit de snelste manier om achter dit soort zaken te komen, vooral omdat de kennis die je nodig hebt om info van Sandra of lspci correct te interpreteren veel uitgebreider is dan om het gewoon zelf uit te zoeken :o

Leen desnods een accuboor/schroefmachine voor de schroeven, dan ben je zo klaar :7

Oslik blyat! Oslik!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 18:56

alienfruit

the alien you never expected

We gebruiken voor altijd diagnostics en Norton Diagonostics (ND.EXE). Bij ND krijg je verschillende pluggen erbij om de verschillende poorten ook te testen.

• Lord_Gaav
alienfruit schreef op 04 July 2003 @ 15:24:
We gebruiken voor altijd diagnostics en Norton Diagonostics (ND.EXE). Bij ND krijg je verschillende pluggen erbij om de verschillende poorten ook te testen.
pluggen? als in connectors of plug-ins?
Pagina: 1