Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[el] voeding fan modden

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nou heb ik dus een fan in m'n voeding zitten die een beetje veel lawaai maakt dus wil ik hem vervangen het betreft een
Enhance 300 watt voeding
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/simonv/got/BENQ0020.JPG

met deze fan:
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/simonv/got/BENQ0018.JPG

Ik vroeg me af of ik deze (mij onbekende) fan met een gerust hart kan vervangen voor een Papst 8412NGL.
En hoe? ik wou het zo netjes mogelijk doen d.m.v een kroonsteentje oid.

Najah alvast bedankt

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:52

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ja dat kan, en als je het netjes wilt doen, knip dan eerst de draadjes op maat en soldeer ze aan elkaar. Stukje krimpkous erover en niemand die het ziet :) Kroonsteentje is niet echt netjes..

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 20:23

t!mP

is inflatie gevoelig

Ja dat kan en het is vrij eenvoudig?, gewoon draadjes soldere of met kroonsteentjes klaar is Blizzzard.
Dat je daar een topic voor moet openen lijkt me beejte overdreve maar ok, gl.

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
t!mP schreef op 04 July 2003 @ 15:14:
Ja dat kan en het is vrij eenvoudig?, gewoon draadjes soldere of met kroonsteentjes klaar is Blizzzard.
Dat je daar een topic voor moet openen lijkt me beejte overdreve maar ok, gl.
Ik weet ook wel dat het simpel is... het ging mij er meer om dat ik de fan en z'n capaciteiten niet ken.
Ik vind het nou niet bepaald leuk om het hele zaakje te slopen omdat ik er een fan in zet met een te lage capaciteit. Dan kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan omdat ik hier geen ''domme'''vraag heb gesteld... :Y)

Verder bedankt allemaal :D

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Je voeding fan zit met een stekkertje op de print vast. Je moet eerst dat stekkertje loshalen en nog niks afknippen. Je schroeft nu de fan eruit. Je moet nu het stekkertje afknippen. Je moet nu met een naald of met een puntig ding de weerhaakjes indrukken en nu ku je het ijzertje eruit trekken. Je kan dan de kabeltjes van je nieuwe fan erop solderen en dan de ijzertjes er weer in stoppen. En alles is goed afgewerkt en er lopen geen losse draden.

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
heu, heb je al gezocht op de site van de fabrikant en met google enzo? (naar de specs van de fan bedoel ik)
Als je daar niets mee kunt vinden, dan kan iemand je hier ook niet helpen denk ik (tenzij iemand toevallig hetzelfde heeft gedaan met deze voeding)

Als je die papst fan koopt zou ik iig eerst de voedingsfan en de papst fan naast elkaar uittesten. Als je dan niet te veel verschil voelt, dan kan je gerust die papst erin zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Herr Muller op 04-07-2003 15:27 ]

Verwijderd

mark10123 schreef op 04 July 2003 @ 15:24:
Je voeding fan zit met een stekkertje op de print vast. Je moet eerst dat stekkertje loshalen en nog niks afknippen. Je schroeft nu de fan eruit. Je moet nu het stekkertje afknippen. Je moet nu met een naald of met een puntig ding de weerhaakjes indrukken en nu ku je het ijzertje eruit trekken. Je kan dan de kabeltjes van je nieuwe fan erop solderen en dan de ijzertjes er weer in stoppen. En alles is goed afgewerkt en er lopen geen losse draden.
Ik weet niet of het bij jou voeding zo is maar bij mij zie ik gewoon een rode en een zwarte draad lopen hoor. die zitten helemaal niet met een stekkertje aan de voeding maargoed. Blizzzard weet hoe het moed dus er mag een slotje op denk ik

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 15:28:
[...]

Ik weet niet of het bij jou voeding zo is maar bij mij zie ik gewoon een rode en een zwarte draad lopen hoor. die zitten helemaal niet met een stekkertje aan de voeding maargoed. Blizzzard weet hoe het moed dus er mag een slotje op denk ik
Doorkinippen die handel, en verbinden met je nieuwe fan... Anders verbind je je fan met een molex (met hulpstuk). De fan die ze in een voeding duwen is meestal toch te krachtig voor wat ze dient. Dus maak je geen zorgen, als de lucht dat eruit komt maar lauw is is het goed.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Dat kan en komt helemaal goed :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.