Toon posts:

Win98 start niet door.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc'tje in elkaar gezet, en Windows 98 erop gezet. Hier in het bedrijf werkte alles prima. Nu nam een vertegenwoordiger hem mee naar huis, en sluit hem daar aan;

Belt hij me op en zegt: Als ik hem opstart dan zie je het logo van Win98. ALleen nu valt het beeldscherm uit. Het toetsenbord en de lampjes op de pc branden nog wel.

iemand ervaring hiermee????

Verwijderd

vreemd verhaal.... is de monitor goed aangesloten?!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 13:25

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Er is geen mogelijkheid dat die vertegenwoordiger de PC weer even terug kan komen brengen zodat een duidelijker onderzoek mogelijk is?

Misschien dat een van de kaarten los is geschoten tijdens het transport (niet (goed) aangeschroeft?) ? Wat heeft die vertegenwoordiger zelf al probeerd?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Hmmm, misschien even opstarten in veilige modus, en dan de resolutie verlagen, en dan weer opnieuw opstarten...
Misschien dat hij thuis een oude monitor heeft aangesloten, die de door jou ingestelde resolutie niet aankan? (Dus dat je hem getest hebt met een monitor die wel die resolutie aankan)
De Bios en het Windows Logo wat daarna komt worden dacht ik op een lagere resolutie weergegeven. Dus dat zou wel verklaren waarom hij die wel kan zien.

[ Voor 34% gewijzigd door Laurenz op 04-07-2003 14:45 ]

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Topicstarter
Neej dat is niet mogelijk dat hij hem terug brengt. Teminste niet nu, hij zit bijna 200 kilometer verder op. Vandaar. Onze vertegenwoordigers zijn niet zo slim met computers...

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik heb hem in veilige modus laten opstarten. dat doet hij gewoon goed. Maar nu starte hij weer gewoon op en dat werkte niet :S

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Andere monitor er aan gehangen zeker? Moet is in VGA /veilige modus opstarten en dan de scherminstellingen ff aanpassen.
ALs dat niet wil werken wordt het INI-file gekloot ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Jups.. zelfs een andere monitor eraan gehangen.
Ook de scherminstellingen op 800*600 gezet.

Maar het ini file gekloot .. verklaar je nader ;)

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 14:54

Hoicks

Techno!

Je moet in veilige modus je beeldschemadapter weggooien. Alleen op deze manier kan je win98 weer laten booten in normal mode met je beeldscherminstalleingen op 640x480.
Pagina: 1