Wat voor dingen bedoel je nou eigenlijk?
Overigens, de benodigde meettijd wordt steeds korter.
Ik weet niet precies waar ik op doel. Het zou van alles kunnen zijn. In het extreemste geval is het het "zijn van een wereld" in dat atoom (edit: OK, deeltje). Dus dat er mensen wonen, en rondrijden in auto's. OK, dit lijkt me sterk, maar dit is het extreemste geval...
kunnen "dingen" tijd waarnemen? Niet bewust in ieder geval, en dat is wel wat jij hier impliceert.
Nee, dat was meer een manier om mijn gedachte uit te leggen. Nieuwe poging: Ons heelal gaat nu al een tijdje mee, en zal ook nog wel eventjes bestaan, al is het niet zo heel lang meer. Dat is wat wij eraveren. Maar misschien zijn alle atomen wel universa (heelallen

), die, volgens hun eigen tijd, een net zo'n lange levensduur hebben als het onze. Maar in ons tijdframe lijkt dit heel snel te gaan. Heeft dus alles te maken met relatviteit.
Uhm, Ik hoop dat het duidelijk is wat ik probeer te zeggen, het valt een beetje lastig te formuleren. Rephrase:
1:Je zou eerst moeten aannemen dat elk atoom (of proton, elketron, mischien zelf wel elke quark) een apart universum is. In die universa loopt de tijd "normaal" voor de mensen die daar wonen (like they do

), en de processen die daar plaatsvinden (ok, processen kennen geen tijd).
2: Maar in ons eigen universum, vergaan deze deeltjes, dus universa, heel snel.
3: Als je kijkt naar de tijdsduur van bijvoorbeeld het intelligente leven in dit universum, is dit heel kort in vergelijking met de totale levensduur van ons universum.
4: Dus is het leven in de "sub-universa" van ons universum haast niet te meten, omdat de deeltjes zelf al afgrijselijk kort bestaan, laat staan dat je een proces binnen die deeltjes, wat nog geen fractie van hun totale levensduur kost, kunt meten.[quote]
Wie weet leven wij in een atoom of in een kerstbal...
[quote]
offtopic:
Ja, ik heb MiB ook gezien. En er staat ook een soortgelijke grap op Def P's "Cryptokilostijl". Maar hiervoor had ik ook al een soort idee over deze theorie...
Stuur die wasmachine maar op

Maar maak dan van dat atoom wel even een echt elementair deeltje. Een atoom is niks meer dan een zootje elektronen met wat protonen en neutronen (zelf eer opgebouwd uit quarks)
OK, doen we. Sorry, had ik moeten weten. Laten we zeggen dat elk proton een universum is, en elk elektron een paralel universum (nu wordt het vaag

). Quarks kunnen dan fijn planeten etc voorstellen

.
OK, ik geloof zelf ook nog niet eens de helft van wat ik heb ingetikt, maar logisch redeneren bracht me hierop. Dus waarom zou het niet zo zijn? Leuk om over na te denken, wetenschappelijk een beetje ver weg gegrepen...