Toon posts:

asus dvd e616 firmware update probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
tweaks,

ik heb wat moeilijkheden met m'n dvd speler, deze weigerd al een poos gebrandde cd's te lezen, zo nu en dan probeer ik t nog wel eens tevergeefs, freeze als gevolg totdat ik de cd verweider. Eerlijk gezegd bigin ik t toch wel een beetje zat te worden, firmware update leek mij een verstandige zet, helaas. De vers gedownloadde firmware update van asus heeft geen zin om dit stukje hardware te updaten. Wat doe ik fout, is er een oplossing, ik hoor het graag.

.d

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Er is wel een oplossing.

De DVD als enige device primair aan de IDE kabel te hangen.
De upgrade utility heeft problemen met de firmware versie uit te lezen als deze als slave of 2de device aan de ide kabel hangt. Hij ziet het dan namelijk als z.0 terwijl de versie waaschijnlijk 2.0 is.

Als hij alleen aan de IDE kabel hangt dan ziet de flash utility het goed en dan kan je hem flashen.

Als je hem later weer met een tweede device aan de IDE kabel hangt dan lijkt het alsof de firmware z.1 is maar in werkelijkheid is die 2.1.

Ik heb het zo gedaan en het is prima verlopen ;)

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Verwijderd

Topicstarter
helaas geldt deze oplossing niet voor mij...

ik heb 'm primair als enige aan een ide kabel gehangen, ook nu krijg ik bij het starten van de upgrade applicatie "can't find the device to upgrade" op m'n bord. Is het een bios kwestie? Is er een andere manier ipv de asus upgrade module?

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

kijk maar even op de site van cdrfreaks.com daar vind je een aantal topics in het forum om deze dvd speler te flashen.

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower