Toon posts:

[Linux] Prog. starten/draaien/stoppen

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik in linux een programma (automatisch) kan starten, een bepaalde tijd laten draaien, en daarna weer (automatisch) stoppen?

Net zoiets als de Windows task scheduler dus... maar dan in linux.
Wil niet met cron geloof ik? Welk schedule programma kan ik hiervoor wel gebruiken?

• Brupje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04 08:19

Brupje

3D nerd

Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 14:10:
Weet iemand hoe ik in linux een programma (automatisch) kan starten, een bepaalde tijd laten draaien, en daarna weer (automatisch) stoppen?

Net zoiets als de Windows task scheduler dus... maar dan in linux.
Wil niet met cron geloof ik? Welk schedule programma kan ik hiervoor wel gebruiken?
met crontab -e kun je op bepaalde tijden taken uitvoeren

Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-04 15:31
Als het goed is stopt het programma vanzelf als het klaar is. Anders zou je nog iets met Killall in de crontab kunnen doen, maar dat is wel link want als er een dit progje nog een keer draait (andere user) gaat die er ook aan!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:19
Webmin installeren (http://www.webmin.com). Hierin zit grafisch een mogelijkheid om dit soort taken op bepaalde tijdstippen te laten werken, zonder je druk hoeven te maken over commando's.

Aanvulling: je begeeft je wel op het randje. Vragen waarvan het antwoord eenvoudig op internet gevonden kunnen worden, zijn hier niet zo populair (m.a.w. je loopt de kans dat deze vraag gesloten gaat worden). Verder kun je informatie vinden op http://www.redhat.com/doc...stom-guide/cron-task.html

(en voor het gemak NOS policy - updated 01/04/03 even doorlezen)

[ Voor 54% gewijzigd door EdwinW op 04-07-2003 14:56 ]

Verwijderd

argusjb: het zou handig zijn als je je vraag even uit diept. b.v. welk programma.

en "wil niet met cron geloof ik?" is een beetje een stom iets om te zeggen.
dat betekend dat je WEL weet dat het bestaat en wat het ongeveer doet.
maar dat je NIET hebt gekeken hoe het werkt.

tevens is het ook het antwoord op je vraag.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Voor het schedulen van programma's zijn er at (eenmalig) en cron (dagelijks/maandelijks/etc), hiermee zou het dus gewoon moeten kunnen. Je geeft aan al naar cron gekeken te hebben, maar met een diagnose als "Wil niet met cron geloof ik?" kunnen wij er ook weinig over zeggen.

Lees dus de cron en/of at manpages eens goed door, en experimenteer ermee. Als je er echt niet uitkomt, dan mag je een nieuw topic openen, maar kom dan met een duidelijkere omschrijving van het probleem.

Lees ook NOS policy - updated 01/04/03 .
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.