Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg nu de nokia 3330 van mijn zus(O-))maar wat blijkt hij is niet simlockvrij.
Nu voordat jullie gaan zeggen dat dit wel te vinden is op google en de search lees dan eerst de rest van het verhaal...

Hij was eerst wel simlockvrij en dat is juist het rare...

moet ik hem nu gewoon opnieuw simlockvrij (laten) maken of is er iets gebeurt dat ik iets anders moet doen?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 14:02 . Reden: spelfaut ]

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:07
Als hij eenmaal SIM-lock vrij is kunnen alle SIM's erin :) .
Die lock gaat er niet weer op ofzo. Wat doet hij precies dan?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Idd, als een toestel eenmaal simlock vrij is, kan er niet zomaar weer een lock op komen naar mijn weten. Ben benieuwd wat voor sim je derin hebt

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• My-life
Hoe weet je dat hij wel SIM-lock vrij is geweest?

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:09

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Als ie 1maal simlockvrij is, dan blijft ie dat ook :)
Wat wel kan is dat er bepaalde andere simkaarten wèl in werken, maar niet allemaal.. Maar vaak blijft het bij dezelfde provider.

Bij een KPN-simlock is het zo, dat als de telefoon 1 jaar oud is, je gratis en voor niks, een sim-unlock aan kunt vragen. Dat is dan een code die je toegestuurd krijgt, en tahdah, unlocked! :) Hoe dat bij andere telecomaanbieders is geregeld weet ik niet, maar dat zou je na kunnen vragen bij de aanbieder waar de telefoon op gelocked is.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Topicstarter
mijn zus had hem allang simlockvrij gemaakt daarom weet ik het en eerst deed mijn sim het wel ;)
en hij geeft die error van simkaart niet geaccepteerd o.i.d

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Is je simkaart niet toevallig out-of-order? werkt ie in andere foons wel?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:41

AMDFreak

Intel is zo..

Wanneer heb je die simkaart voor het laatst opgewaardeerd?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• My-life
Volgens mij moet er dan wat met je SIM-kaart zijn, want de sim-lock kan er niet weer op gaan. Dat is nu wel duidelijk.
Heb je hem er wel goed ingestopt en zit er geen vuil tussen? Wat geeft hij nu precies aan? Doet je SIM het wel in een andere telefoon?

Verwijderd

Topicstarter
aha het komt denk ik dat ik hem allang niet heb opgewaardeerd 8)7domme ik 8)7

naja ik wou tochal een andere gaan kopen maar wat wel raar is is dat hij het een paar dagen geleden wel deed :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 15:35 ]

• My-life
Het zou kunnen dat hij in die paar dagen is verlopen, maar dan moet je de telefoon volgens mij wel aan kunnen zetten.

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

dan issie wel heel erg verlopen :)
nieuw simkaartje kost nie zoveel, geloof vaak ook wel gratis te krijgen..?

Verwijderd

Topicstarter
graits bij een abo ja ;)

nouja zo toch naar m'n pa toe gelijk ff zeggen :)

welke provider raden jullie me aan:
  • Ik bel niet echt heel vaak en sms ook maar soms...
  • soms opwaardeer ik een hele tijd niet.

• My-life
Dan zou ik iig geen KPN nemen. Dan moet je iedere 6 maanden je BTG opwaarderen om te voorkomen dat je SIM geblockt word.

Mijn moeder heeft O2 T-mobile. Als zei 1 X actief gebruikt maakt van haar BTG (d.m.v. 1 seconde Bellen, SMS-en, enz.) is het BTG weer 6 maanden geldig. Ik weet niet precies hoe dat bij andere providers is.

edit:
Zou wel eens willen weten eigenlijk. Dus als jij het uit gaat horen. Post het dan ff. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door My-life op 04-07-2003 17:06 . Reden: Fout, O2 moet T-mobile zijn ]

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-02 11:54

Res-q

Redder in nood?

KPN is idd 6 maanden. Zelf heb ik altijd Vodafone en Orange (toen nog Dutchtone gehad), en bij beide was je beltegoed een jaar geldig. Van Vodafone weet ik zeker dat dat nu nog zo is, maar van Orange weet ik het niet zeker.

en zo is het voorspeld!

• My-life
Dan moeten we het alleen nog van O2 weten en van Orange of dat bij hun het BTG nog steeds een jaar geldig is.

In dat geval zou ik voor T-Mobile adviseren omdat je met €10,- dan lang kunt doen. :)

Verwijderd

Vodafone is je BTG 1 jaar geldig.
Voordeel van vodafone (waarschijnlijk niet voor jou): SMS Voorraad 50 & 100
Nadeel van vodafone: ze hebben geen kaarten onder de 20 euri.

Verwijderd

Topicstarter
dus of vodafone of T-Mobile...

volgens mij had ik al een T-mobile(begonnen me O2)
maar die heb ik dan cker meer dan een half jaar niet opgewaardeerd kan ookwel een jaar zijn:)

maar nu zal ik hem wel vaker nodig hebben ivm dat ik vaker weg ga ect. :)

• My-life
Die van T-mobile wordt voor een half jaar verlengt als je iets van je beltegoed gebruikt. Ook al bel je 1 seconde of stuur je 1 SMS-je dan is het beltegoed weer 6 maanden geldig.

Heb je jou SIM-kaartje al in een andere telefoon geprobeert. Voor hetzelfde geld is die nog wel goed en is er wat anders aan de hand.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem ookal in een andere telefoon geprobeerd dus moet een andere kopen denk T-mobile want dan kan ik €10 btg kaarten kopen...

• My-life
Dat lijkt me dan ook de beste keus.

• SoNoS
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023
Is de telefoon niet ingesteld, dat hij alleen de SIM kan gebruiken van je zusje ?
Kan je instellen, met een pincode.

Maar volgens mij vraagt hij dan om een code, als je een andere kaart erin doet.

Verwijderd

Topicstarter
als ik mijn SIM erin doet dan vraagt hij om mijn pin-code als ik die goed invoer werkt het wel maar dan zegt hij dat de SIM niet geldig is o.i.d als ik verfkeerde pin-code invoer dan zegt hij dat het verkeerd is...

Verwijderd

Orange is 1 keer per half jaar minimaal €20,- opwaarderen. KPN ook.

O2 ook eens per half jaar maar weet niet zeker wat het minimum is.
Mijn moeder zei dat ze laats €10,- kon opwaarderen via de girofoon, maar geen idee of dat dan een half jaar geldig is.

Vodafone, zoals al vermeld, eens per jaar opwaarderen met minimaal €20,-
(Een tijdje terug was het zo dat je ook €10,- kon opwaarderen maar dat was dan maar 3 maanden geldig. Weet niet of dat nog zo is.)

En T-mobile idd eens per half jaar je simkaart actief gebruiken (bellen of sms-en enz.)
Beste keus voor de "Ik heb hem voor noodgevallen" beller. IMHO.

Zijn ze dat allemaal? :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke ga binnenkort een simkaart kopen met m'n pa :)

Ik heb hem niet alleen meer nodig voor noodgevallen want ik ga nu juist vaker weg enz. dus moet ik wel kunnne bellen.

• My-life
Met T-mobile kan je natuurlijk ook bellen. Misschien is het bereik iets minder als KPN, maar in de buurt van de randstad zul je er weinig last van hebben.

Verwijderd

Topicstarter
woon in Rotterdam dus zal ik geen last van hebben O-)

Verwijderd

Met T-Mobile veel goede ervaringen, zelfs ergens in het bos wel bellen waar Vodaphone ermee ophield. Alleen op het werk (zo'n gebouw met stalen platen aan de muren binnen) valt het wat tegen (middenin Rotterdam).

En what about een sim kaart kopen via internet? goedkoper?

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Neem anders het goedkoopste sim-only abonnement van T-mobile: 5 euro per maand, 30 belminuten. moet te doen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand een vergelijkings site voor sim's het liefst prepaid maar zo'n aabod als hierboven klinkt ook wel aantrekkelijk :9~

• My-life
Sims kosten niet veel. Van Hi 16 euro met €7,- beltegoed.
Gewoon even kijken op de sites van T-mobile enzo.

T-mobile:
Voor deze SIM-kaart betaal je € 15,-, maar er zit ook voor € 10,- beltegoed op.

[ Voor 33% gewijzigd door My-life op 10-07-2003 22:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
tnx denk dat ik die van T-mobile maar gewoon zelf dan ga kopen.
daar heb ik denk geen hulp bij nodig d8 dat het veels te duur zou zijnn en wou m'n pa laten betalen Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dabobsterserver/dabobstersmilies/evil.jpg

• My-life
Valt reuze mee heh. Veel suc6 ermee en we horen het wel of de phone dan naar behoren werkt ;) .

edit:
Gaat wel een beetje op slowchat lijken :/

[ Voor 24% gewijzigd door My-life op 12-07-2003 00:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 16:28:
Met T-Mobile veel goede ervaringen, zelfs ergens in het bos wel bellen waar Vodaphone ermee ophield. Alleen op het werk (zo'n gebouw met stalen platen aan de muren binnen) valt het wat tegen (middenin Rotterdam).

En what about een sim kaart kopen via internet? goedkoper?
Het bereik van het netwerk is erg regiogebonden. Ik zou wat dat betreft dus vooral gaan informeren bij mensen die in de regio(s) ,waar je zelf vaak bent, bellen. Ik woon zelf in Brabant (Tilburg) en in de stad maakt het allemaal geen bal uit. Maar zodra je in de omringende dorpen gaat kijken, doen Vodafone en KPN het bij ons weer duidelijk beter. Maar dat hoeft in bijvoorbeeld de regio Assen dus zeker niet het geval te zijn.

En inderdaad, gebouwen met veel staalplaten zijn funest... Hier op het werk hebben we ook 1 gebouw met heel veel staal. Vooral in de onderste verdieping kun je soms gewoon helemaal niet bellen of gebeld worden. Terwijl je echt vol bereik hebt, zodra je een verdieping hoger gaat.

Verwijderd

Bij Orange (in de Orange Shops alleen volgens mij) kost een prepaid SIM € 15 met € 15 beltegoed. En vanaf 1 augustus is ook bij Orange het beltegoed onbeperkt geldig, net zoals bij T-Mobile!

Verwijderd

Topicstarter
dus een gratis sim :?
maarja T-mobile is toch beter dan Orange?
Pagina: 1