probleem met sitecom dc202 & winxp

Pagina: 1
Acties:

• trubbels
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2022
Ik heb het volgende probleem: ik had tot voor kort maar nu defekte router, Edimax Br6004 vervangen door een nieuwe, merk Sitecom DC202 op het netwerk van Chello met daaraan 4 pc's.
Installatiewizzard doorlopen, oa mac adres gekloond, en de router meldt dat de installatie succesvol is verlopen en heeft internet connectie.
Echter internet is op alle drie de WinXP machines ontzettend traag evenals Outlook (berichtje ontvangen duurt meer dan 10 minuten!). Op de vierde pc met Win98Se loopt internet als een trein. Als het kabelmodem rechtstreeks op de pc met winxp wordt aangesloten werkt deze computer weer normaal, dus vlot internetten! Met de vorige router van Edimax Br6004 werkte alles perfect. Ik heb al veel geprobeerd, oa NAV2003 deinstalleren, firewalls staan uit etc, maar niets schijnt te helpen. Ik had eerder ook al een nieuwe router van Edimax BR6104 geprobeerd maar ook daar kreeg ik een trage verbinding en dacht dat het aan de router lag en heb die naar de winkel teruggebracht. De technische dienst kon geen verklaring geven voor dit fenomeen en zei dat er al honderden verkocht waren van dit type zonder problemen. Helpdesk van Sitecom kon ook niet helpen.
Wie heeft de gouden tip?
:(

Verwijderd

Al geprobeerd wat kabels om te wisselen en netwerkkaarten.

Instelling netwerkkaarten veranderen Full Duplex -> Halfduplex 100Mbs -> 100Mbs wil wel eens helpen.

Als alles niet werkt zou ik op 1 van de XP machines Win98 installeren, om te kijken of het een XP probleem is.

• trubbels
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2022
Kabels zijn goed aangesloten (direct van cablemodem naar winxp comp werkt goed!) schakelaar op router in positie normal (straight cable). Het vreemde is dat er maar een site goed werkt via de router (dus relatief snelop het scherm) en dat is GOOGLE(+/- 3 sec) . Alle andere pagina's gaan met een slakkegang (5 tot 10 min voor een pagina te laden). Pingen naar de andere pc's gaat ook goed.
8)7 O-) |:(

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:21

Klippy

Still Game

Welke firware versie staat erin :?

Is te vinden in het status scherm. Het is iig zo dat het geen structureel probleem is, hebben genoeg mensen XP en een DC202 dus het moet kunnen :)

Ik heb sinds ik de nieuwste firmware heb, zie Sitecom DC202 router kan men laten crashen 2x gehad dat m'n internet verbinding net zo traag werd als jij beschrijft. Maar dat is simpel op te lossen door de router te resetten.

Nouja eigenlijk heb ik echte reset nog niet geporbeerd, ben meestel te lui om op te staan :P Dus ik voer die wizard altijd ff opnieuw uit, alles staat toch nog goed dus is kwestie van ff doorklikken. Daarna reset de router zichzelf dus.
En dan werkt 't altijd weer....

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

je had destijds firmware versie 1930, die had problemen met beveiligde webpagina's, zoals lycos en abn-amro, Rabobank.
kort daarop kwam 1630b uit, die werkte wel met beveiligde sites.
die versie 1630 is trouwens alleen interessant als je een motorolla eurodocsis modem hebt, want dan wordt er namelijk een L2TP Client toegevoegd aan je router.

wat zeker belangrijk is, is dat je na het upgraden va neen firmware altijd de router hardwarematig reset, zodat ie naar de fabrieksinstellingen gaat.
dan je router opnieuw instellen, en alles moet als een trein werken.
Doe je de router niet hardwarematig resetten (COLD RESET) dan heb je kans dat je router het niet goed doet. Voor meer info moet je even kijken op de website van sitecom. http://www.sitecom.com
Ikzelf draai WinXP en Linux, en die werken allebei prima via 'm'n router van sitecom (DC202)O-)

met vriendelijke groeten,

Paul