Toon posts:

Fdisk hulp gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag met Fdisk van 2 partities 1 maken, maar welk commando moet ik daar precies voor gebruiken?
Ik kon nergens iets vinden, alleen dat fdisk een msdosproggie is en dat je een keuzemenu krijgt.
Maar volgens mij kan je ook een command line gebruiken. (zo'n dingetje dat je achter je programma aan typt in een snelkoppeling of in dos) 8)7
Maar het probleem is dat ik allen het commando list disk ken.
Wie kan mij helpen? :?

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

FDISK kan niet 2 partities mergen. Alleen door beiden te verwijderen en dan 1 nieuwe te maken.

Het kan wel met bijv. Partition Magic.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wat jij wilt kan dus niet met FDISK tenzij je erb geen probleem mee hebt je data te verliezen.

DE FAQ in Opslagmedia & I/O Controllers kan je een heel stuk verder informeren.

ARME AOW’er

Verwijderd

idd dat is niet mogelijk met Fdisk wel met partitionmagic

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
En FDISK heeft ook geen comandline switches.. moet je echt met de hand doen; of met echo 3 1 bladiebla | fdisk.exe gaan werken..
Maar dan zou ik toch naar aefdisk gaan kijken...

Van 2 paritities 1 maken gaat dus niet met deze tools zoals al eerder gezegd is... wel compleet alles verwijderen en opnieuw aanmaken..

Pvouput live

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 11:41

Francois

Dus...

Krypt schreef op 04 July 2003 @ 13:58:
En FDISK heeft ook geen comandline switches..
fdisk /mbr :?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Met Partition Magic inderdaad (er zijn vast wel anderen, maar deze is de bekendste), mocht je met fdisk verder willen werken kan je het best [rml][ FAQ] FDISK[/rml] even goed doornemen (zoals GuardianAngel al zei), en vergeet niet je data te backuppen mocht het fout gaan.
De help van fdisk krijg je te pakken door fdisk /? in te tikken in de commandline.

FAQ en wat zoekwerk dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.