Toon posts:

HD problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden vond ik het tijd om een extra reepje DDR Ram op mijn MoBo te zetten. Nadat ik het geheugen erbij had geplaatst en mijn computer aanzette gaf mijn MoBo (EPoX KHA8+ btw) diagnostische code "probleem met intern geheugen", deed 'ie *POEF* en kwam er een wolkje rook uit het ding, stank vulde mijn kamer. Daarna heb ik mijn MoBo + geheugen niet meer aan de praat gekregen.

Inmiddels heb ik een nieuw MoBo + geheugen + proc maar nog steeds dezelfde HD (Maxtor 60Gb) in de hoop dat de HD niet kapot is gegaan. Het volgende is er nu aan de hand: mijn nieuwe BIOS vind de HD zonder problemen. Onafhankelijk van welke instelling ik voor mijn HD gebruik in mijn BIOS, kort na het opstarten kapt ie ermee. Bij normaal opstarten zie je wel het Win XP logo op de achtergrond, bij het opstarten in de veilige modus krijg ik allerlei Win/System32 foutmelding op mijn scherm.

Het lijkt me dat mijn harde schijf niet kapot is maar ik weet het niet zeker. Hoe kom ik daar achter? Zou het kunnen zijn dat mijn versie van XP mijn nieuwe MoBo niet meer herkent?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een nieuw mobo hebt is een reinstall zeker aan te raden, zeker in het geval van een andere chipset. Anders gaat NT zeker over zijn nek (of zal zeer brak draaien).

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

boot eens met een floppy en begin eens simpel met een scandisk te draaien.
Je hebt nu natuurlijk meedere mogelijkheden die ervoor kunnen zorgen dat Windows XP niet start

Welke fout melding krijg je? Ik vermoed dat hij problemen heeft om je hdd controller te vinden i.c.m. de hdd.

Formateren en her installeren zou ik zeggen.....

http://specs.tweak.to/7903

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Na installatie van zoveel onderdelen voelt XP zich absoluut niet op zijn gemak doordat de diverse drivers voor het spul simpelweg niet aanwezig zijn.

Opnieuw installeren is dus de enige oplossing.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Okee bedankt, ik begon al te vrezen voor mijn HD.