• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 21:40

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ik zit tussen twee modellen te twijfelen... Beide hebben voordelen, beide hebben nadelen.

Het gaat om de Sony DCS-S85 die voor 610 euro in de pricewatch staat of de Sony DSC-V1 die voor 675 in de pricewatch staat.

Beide zijn highly recommended, hebben mooie foto's (voorbeelden) en natuurlijk ook hun specifieke voor- en nadelen...

Ik zelf vind de 4x optische zooi, MemoryStick-Pro, en de USB2 van de V1 wel lekker. Maar aan de andere kant, de score's van de S85 waren wel hoger, en die is goedkoper (kan allemaal liggen aan het feit dat het een verouderde cam is) plus heeft een langere batterij-tijd.

Waar zouden jullie voor kiezen? Ik zie zelf weinig verschil in de kwaliteit van de foto's en het zal altijd een beetje spelen met de instellingen zijn...

Zouden die voorbeeldfoto's zo mooi zijn omdat het allemaal op handmatig gedaan is, of zouden ze net zo mooi zijn als je ze op full auto schiet?

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:54
v1 is een mooier toestel, is NIEUW (de s85 is al wat ouder). Ook de eisen die nu aan de v1 zijn gesteld zijn wat hoger dan die aan de s85 werden gesteld. Verder is USB2 wel verrekte handig en snel, maar ik weet niet of de MSPro ook een hogere snelheid aankan dan usb1.1 (ca 1MB/sec).
Ik zou voor die paar €'s extra voor de V1 gaan.

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Verwijderd

Zelf heb ik de Sony S75, die net iets eerder uit is gekomen dan de S85. Verschil zit hem in de aantal megapixels (3.3 en bij S85 4.0), lengte filmpjes die je ermee kan maken en kwaliteit daarvan. Zelf ben ik dik tevreden met mijn camera.
Persoonlijk zou ik voor de V1 gaan vanwege iets meer optische zoom wat verrecte fijn is, het formaat van de camera waar ik zeker al voor zou gaan. Ook heeft de V1 een andere methode van nightshot met Af systeem (vernieuwd tov S75 en S85) waarmee je in praktijk betere fotos in slechte lichtomstandigheden mee zou moeten kunnen maken.
Hou er wel rekening mee dat aangeraden wordt bij de V1 een extra accu! Accus kosten over het algemeen rond de 50-70 euro, dus komt er bij op. Als ik deze voordelen en nadelen tegenoverelkaar zet zal ik zeker gaan voor de V1.
Succes !