Windows installatie's lopen vast..

Pagina: 1
Acties:

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb hier een Athlon 1200 op een Asus A7M266 met 256MB DDR. Momenteel staat er op deze PC een beta van Windows .NET server 2003. Nu ik deze getest heb, zou ik graag terug overschakelen op Windows XP. Ik steek de Windows XP CD in de CD-Rom en start op van de CD. Hij begint goed met het inladen van alle bestanden, maar net op het moment dat normaal het eerste scherm komt waarop je iets moet kiezen (ik denk dat dit het blauwe DOS-venster is waar je de partitie moet kiezen) krijg ik een blauw scherm en reboot de PC spontaan. Omdat het blauw scherm te kort verschijnt, kan ik er niets van lezen.

Vervolgens heb ik geprobeerd om Windows 2000 te installeren. Maar deze geraakt nog minder ver. Al tijdens het inladen van de bestanden krijg ik een foutmelding dat hij een bepaald bestand niet kan inladen: foutcode 4. Ik heb 2 CD’s van Windows 2000 geprobeerd (gewoon en SP3) en deze werken normaal perfect.

Ten slotte wilde ik eens proberen om Windows 98 te installeren. Dus een opstartdiskette erin en dan met fdisk geprobeerd de NTFS-partities te verwijderen. Dit wilde echter niet lukken. Kon geen “niet DOS-partities” verwijderen en ook geen logische stations.

Graag zou ik op deze PC Windows XP installeren. Als ik een oudere versie geïnstalleerd krijg, kan ik natuurlijk upgraden.

Ten slotte nog even zeggen dat ik de virus-controle in het BIOS heb uitgeschakeld.

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 14:10

Akerboom

Codito, ergo sum

Met Partition Magic je partities van je harddisk verwijderen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gebruik debug om je hdd leeg te maken.

• WimB
Ik heb met debug mijn partities kunnen verwijderen. Maar de Windows XP installatie loopt nog steeds op dezelfde plaats vast.

• Han
  • Niet online

Han

--> Opslagmedia & I/O Controllers

Dit lijkt mij geen Windows probleem. Ik move hem naar Opslagmedia & I/O Controllers aangezien ik vermoed dat er iets met je harddisk aan de hand is. Wat voor een merk harddisk heb je? Download even een diagnostic tool om je harddisk te testen...

Ik heb ook even de topictitel aangepast. Er is op dit moment een ander topic met een identieke topictitel. Veroowzaakt een beetje verwarring :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Brak geheugen of te snelle geheugentimings kunnen dit soort problemen ook veroorzaken.
Probeer eens met een ander latje, of laat het bios zelf je geheugentimings instellen (by SPD optie in je bios)

• WimB
Het is inderdaad een hardware-probleem. Ik kan geen enkel besturingssysteem installeren, ook geen Linux ofzo. Steeds vage foutmeldingen. Ik heb dan maar eens ander RAM-geheugen geprobeerd, maar dan blijft het probleem :(. Ik heb de timing netjes op 2.5 staan, zoals op mijn DIMM vermeld.
Als ik in het BIOS de functie "FAST BOOT" uitschakel, dan overloopt hij bij het opstarten het geheugen (tellen van 0 tot 26xxxx weet je wel). Het probleem is dat hij dit blijft doen, hij telt steeds opnieuw. De eerste keer dat hij telt kan ik nog op escape drukken om de memorytest te skippen, maar vanaf de tweede keer kan ik enkel nog resetten om dit te laten stoppen.
edit:
Het gebruikte nieuwe RAM-geheugen komt net van de winkel

[ Voor 11% gewijzigd door WimB op 05-07-2003 08:46 ]

Pagina: 1