Pc niet te vinden in netwerk :/

Pagina: 1
Acties:

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik heb net een netwerkje gemaakt. 1 pc is aangesloten op kabelinternet, daar zit een 2e netwerkkaart in en die is verbonden met de 2e pc.

De workgroups zijn aan elkaar gelijk en ik heb gebruik gemaakt van verschillende computernamen.

In de 1e pc heb ik de shares aangegeven. Deze zijn te zien op de 2e PC onder Mijn netwerklocaties. Dus \\GEBRUIKER_PC1 werkt wel, dan zie ik de shares, maar op die 1e PC werkt \\GEBRUIKER_PC2 niet. De netwerkbron is niet beschikbaar.

Op die 2e PC zie ik ook niet de optie DELEN als ik met de rechtermuisknop op een drive klik.

Ik heb de verbinding gemaakt met de wizard in WinXP. Allebei de Pc's draaien op WinXP Pro.

Verwijderd

Het zoveelste topic, ik heb er zelf ook last van en dit soort topic komen toch altijd antwoorden als: het is een simpel probleem bla bla en toch komt niemand met een echte guide voor het goed opzetten van mapjes delen.

Zelf ook nl alles al geprobeerd en kan nog steeds geen verbinding maken met andere pc.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:20

Beaves

Usque ad Finem

Heb je wel bestands- en printersdeling aangezet?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:20

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 13:19:
Het zoveelste topic, ik heb er zelf ook last van en dit soort topic komen toch altijd antwoorden als: het is een simpel probleem bla bla en toch komt niemand met een echte guide voor het goed opzetten van mapjes delen.

Zelf ook nl alles al geprobeerd en kan nog steeds geen verbinding maken met andere pc.
Misschien omdat het makkelijk zelf te vinden is op de diverse site's en door Google te gebruiken?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Rambo
bestands deling staat aan, en ja ik heb al gezocht.
je kunt wel eens gelijk hebben henry_f :)

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
Staat je firewall uit ? Probeer eens te connecten via \\ipadresanderepc :)

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Rambo
Tonnetje schreef op 04 juli 2003 @ 13:44:
Staat je firewall uit ? Probeer eens te connecten via \\ipadresanderepc :)
firewall staat uit, en dat op ip doet ook niks.

Verwijderd

Staat op de 1e PC de ingebouwde firewall van XP wel uit? (Netwerkverbindingen/Eigenschappen voor LAN/Geavanceerd)

edit:
net beantwoord

Zo ja, staat op de 2e PC Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (Deze computer/Extra/Map opties/Weergave) aangevinkt?
En ga anders even naar de Microsoft Site http://support.microsoft.....aspx?scid=kb;nl;307874#4 voor wat meer info over delen van schijven en bestanden.

Succes

[offtopic]
Wat raar dan dat half Nederland volgebouwd is met simpele thuisnetwerkjes. :Z

Als jou niet lukt wat ieder bejaarde of pukkelige puber wel lukt, dan zou je kunnen proberen je probeem eens goed en duidelijk te omschrijven en hier te posten. Er is hier vast wel een welwillende sukkel die jouw probleem dan kan oplossen. :O

• Rambo
heb dat nu aangevinkt van die mapopties weergave, ik was er anders niet opgekomen.
Nu kan ik dus wel delen/beveiligen kiezen bij een drive maar:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mboet3/delen.jpg

Niet te selecteren, dit kan op PC1 wel :/

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:47
kan het zijn dat je niet als 'administrator' bent ingelogd ?

Zelf heb ik een soortgelijk probleem (3 pc's, 2 met xp, 1 met NT die internetserver is). De Xp machines zien elkaar prima, de NT is onzichtbaar en ziet de XP's niet. Firewall staat uit voor die twee XP's, internetten vanaf die ander twee gaat prima, communicatie dmv Remote Administrator (soort PC-Anywhere) ook probleemloos.
Erg vaag.
Die XP machines nooit onderlinge problemen gehad. NT machine wel vanaf het begin.

One cookie a day keeps the doctor away !

• Rambo
ik heb het opgelost:

- ik heb de pc naam veranderd, want toen ik dat controleerde zij hij dat de huidige pc naam "." was. Ik had als naam Marlon, hetzelfde als mijn login. Waarschijnlijk mag dat niet.
Nadat ik de PC-naam had veranderd in een andere naam kon ik wel 'van deze map een gedeelde netwerkmap maken' aanvinken.

- Toen kreeg ik een foutmelding. Ik had de Server-service niet opgestart. Dat kan kloppen, want ik heb een tijdje terug alle 'onnodige' services uitgeschakeld. Maar daar denk je dan niet zo snel meer aan he :)

Bedankt voor jullie replies.

Verwijderd

Tjee, ineens 2 problemen. :?

MOrpheus, kijk eens bij Programma's/Systeembeheer/Services. Staat Server wel als Gestart?
Zo niet, dan moet je 'm starten.

Overbodig dus. Nou ja veel plezier met je netwerk.
:)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 14:38 ]

Verwijderd

ppaulv schreef op 04 July 2003 @ 14:19:
kan het zijn dat je niet als 'administrator' bent ingelogd ?

Zelf heb ik een soortgelijk probleem (3 pc's, 2 met xp, 1 met NT die internetserver is). De Xp machines zien elkaar prima, de NT is onzichtbaar en ziet de XP's niet. Firewall staat uit voor die twee XP's, internetten vanaf die ander twee gaat prima, communicatie dmv Remote Administrator (soort PC-Anywhere) ook probleemloos.
Erg vaag.
Die XP machines nooit onderlinge problemen gehad. NT machine wel vanaf het begin.
Geef eens wat meer info over de IP-configuratie, welke versie van NT etc., want als je via die NT machine internet lijkt me je netwerk wel OK.

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:47
ADSL met Alcatel geknoopt aan oude P1 met NT4 sp6a Workstation Engels. Hierin 2e netwerkkaart adres 192.168.0.1
Andere pc's in netwerk 192.168.0.2 ,3, 4 etc.
Op NT bakje draait Proxy+ proxy server via welke ik (S)HTTP, FTP en SOCKS kan gebruiken.
Pingen geen probleem. Firewall (ZoneAlarm) heeft 192.168.0.x als trusted network.
Via Remote Administrator ook probleemloos file transfer, alleen behoorlijk langzaam. Daarom ook de wens een network drive te mappen (of even snel via network neighbourhood) want dat gaat veel sneller.
En een hele tijd terug werkte dit ook. Toen na verloop van tijd kon het alleen nog maar van NT bak richting XP machines (niet andersom). Wellicht omdat ik de firewall wat scherper heb gezet, maar zeker weet ik dat niet.
Maar nu sinds een paar weken werkt ook dat niet meer.
Beats me.
En het is me wat te flauw om een oude backup van de server terug te plaatsen (uit de tijd toen het nog wel werkte). IK wil begrijpen wat hier mis is. Uit principe.

One cookie a day keeps the doctor away !

Pagina: 1