Toon posts:

site beheren ver weg

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Volgend jaar ga ik voor een half jaar naar Duitsland toe daarna ga ik door naar Silicon Valley in Amerika weer een half jaar later.
Nu heb ik al een website via chello :P Hier komt binnenkort een www.adres.com adres voor.
Ook komt hier een FTP/mail server te draaien.
Dit alles draait op een Epia 800 met 256 mb mem en 40 gig hdd met ups!
Nu wil ik dadelijk via mijn laptop kunnen uploaden naar mijn server. plaatjes teksten maar ook mijn server kunnen beheren.
Welk o/s kan ik hier het beste voor kiezen en heb ik nog meer dingen nodig, en zijn er meer dingen waar ik aan moet denken. Het beste is dat mijn familie er niet aan kan komen want dan is het gewoon eerder kapot.
Dus welke software heb ik nodig en waar moet ik aan denken??

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tja, linux is daar erg simpel in. Een simpele ssh-sessie die je van bijna elke computer kan doen is genoeg, waarna je vrijwel alle processen kunt bewerken.
Uiteraard kan het met windows ook, maar dan moet je eerder aan VPN denken, al kan je ook OpenSSH gebruiken om er op in te loggen. Je kan, met ssh op windows, wel minder beheren. Daarom zou ik in het geval van windows ook kiezen voor VPN.

[ Voor 44% gewijzigd door hereweare67893 op 04-07-2003 13:13 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Er Windows 2000 Server net RadMin? Is eigenlijk een zoekertje ;)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Radmin en windows 2000 weet ik maar het is niet optimaal aangezien de snelheid in Duitsland niet zo hoog ligt voor mij. Ik zoek een programmatje waarmee je simpel html en dergelijke kunt uploaden linux lijkt mij een goed idee maar wat moet ik nemen en hoe kan ik het beste dan doen?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:51

Predator

Suffers from split brain

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/26#26
+ search
of linux + ssh, zie een linux tutorial
Ik zoek een programmatje waarmee je simpel html en dergelijke kunt uploaden linux lijkt mij een goed idee maar wat moet ik nemen en hoe kan ik het beste dan doen?
FTP en zo ... :z

[ Voor 50% gewijzigd door Predator op 04-07-2003 13:20 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.