WINXP Classic mode d.m.v. policies

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Hoi

Hier thuis hebben we een Windows 2000 server draaien met Active Directory. Alle werkstations zijn gemigreerd naar XP. Nu wil ik dat elke gebruiker (waar hij ook inlogd) het Windows XP klassieke startmenu en bureaublad krijgt met inloggen. Ik dacht dat ik beter af was met de policies van Win2k server, maar daar staat het jammer genoeg niet in. Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien. Kan iemand mij helpen? Thnx alot ;)

• WiNlUx
Ja maar kan ik die upgraden op mijn server. Mijn server moet aan die aangelogde gebruiker vertellen dat dat werkstation classic interface moet laden. Is dat dan ook het geval...??

Verwijderd

WiNlUx schreef op 04 July 2003 @ 13:00:
[...]

Ja maar kan ik die upgraden op mijn server. Mijn server moet aan die aangelogde gebruiker vertellen dat dat werkstation classic interface moet laden. Is dat dan ook het geval...??
Dat staat in het bovenstaande artikel uitgelegd. Ik heb hetzelfde enkele weken eerder ook gedaan en het werkt perfect :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:38

Predator

Suffers from split brain

NT -> WOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• WiNlUx
Ok alles werkt. Nu nog 1 vraag. Ik wil zo instellen dat de map Mijn documenten en de submappen daarin naar de Home directory worden verplaatst. Dit moet ook aan te geven zijn in de policies maar dat kan ik dus niet vinden. Onze home directory staat normaal op D:\Documents and settings\%Gebruiker%\Mijn documenten oid. Nu moet dat X:\Mijn documenten zijn. (X:\ is de share naar de home-dir)

Verwijderd

WiNlUx schreef op 04 July 2003 @ 13:48:
Ok alles werkt. Nu nog 1 vraag. Ik wil zo instellen dat de map Mijn documenten en de submappen daarin naar de Home directory worden verplaatst. Dit moet ook aan te geven zijn in de policies maar dat kan ik dus niet vinden. Onze home directory staat normaal op D:\Documents and settings\%Gebruiker%\Mijn documenten oid. Nu moet dat X:\Mijn documenten zijn. (X:\ is de share naar de home-dir)
Daar is ook een policy voor, die zit niet onder Administrative Policies, maar precies daarboven. Ik weet niet meer hoe het heet, want ik kan even niet bij de AD.

Verwijderd

Folder Redirection.

Kijk daar even naar.

Ik heb trouwens gewoon het adminpack.msi van de Windows 2003 / Microsoft website afgeplukt en geinstalleerd op de DC en mijn eigen werkstation.

Net zo makkelijk en ik kan er altijd en overal bij.

Hier te vinden. en hier bij Microsoft zelf.

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 14:56 ]

• WiNlUx
Dat mapomleiding gebeuren wil ik eigelijk niet hebben. Elke keer na het afmelden van de gebruiker gaat ie de bestanden Synchroniseren. Ik wil zo hebben dat Map mijn documenten op X:\Mijn Documenten staan en niet vanaf de harddisk gesynchroniseerd wordt naar \\server\D$\%gebruikersnaam%\Mijn Documenten

Verwijderd

WiNlUx schreef op 04 July 2003 @ 17:42:
Dat mapomleiding gebeuren wil ik eigelijk niet hebben. Elke keer na het afmelden van de gebruiker gaat ie de bestanden Synchroniseren. Ik wil zo hebben dat Map mijn documenten op X:\Mijn Documenten staan en niet vanaf de harddisk gesynchroniseerd wordt naar \\server\D$\%gebruikersnaam%\Mijn Documenten
Dan moet je een policy aanmaken dat Offline Folders niet geldt voor die betreffende netwerkshare. Ik heb het precies andersom gedaan :)
Pagina: 1