Unashamed MBR virus

Pagina: 1
Acties:

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 09:18
hoe kan ik deze weg krijgen, hij is via floppy op 2 pc's gekomen, bij de ene heb ik een backup gemaakt op een andere schijf, en daarna fdisk /mbr gedaan, nu maar hopen dat het wegblijft

maar de andere heeft 80Gb aan data, hoe kan ik hier zonder mijn data te beschadigen het virus weghalen? ik boot nml ook van deze partitie

[ Voor 7% gewijzigd door LiquidSmoke op 04-07-2003 12:45 ]

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
backup al je data, en formateer daarna alsnog de schijf,
en zoals je zelf al aangeeft (fdisk/mbr :) )

draai nadat je je data weer terug hebt gezet, een virusscanner, of doe dit voordat je gaat backuppen :)

suc6 :)

• LiquidSmoke
norton 2002 geeft aan dat ie hem vind, maar kan hem niet repareren.

bij de andere pc wil ik nu WinXP installeren (legaal) maar hij loopt nu vast bij het kopieren van bestanden :( ook wilt ie nu niet meer booten van CD, ik dacht dat dit virus niks deed volgens de site van symantec :?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Is het Unashamed of Unashamed.b?

De eerste is vrij makkelijk te verwijderen, over de 2e staat geen info.

Verwijderd

Je kan McAfee Online Virusscan proberen om 'm te verwijderen:
http://clinic.mcafee.com/clinic/ibuy/campaign.asp?cid=2819

• LiquidSmoke
het is de eerste, niet de .b

nu krijg ik WinXP niet meer geinstalleert en kan ik niet meer vanaf CD booten? hoe kan dit?

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 17:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

vaak zijn er progjes op de av sites waarmee je de virussen kan verwijderen,dus kijk daar even

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

LiquidSmoke schreef op 04 juli 2003 @ 14:35:
het is de eerste, niet de .b

nu krijg ik WinXP niet meer geinstalleert en kan ik niet meer vanaf CD booten? hoe kan dit?
En de melding is?

Volgens mij als je gewoon je HDD's op virussen checked en overal fdisk /mbr draait moet het weer werken.

Als je fdisk /mbr draait.. zorg dat dat ALLES wat met een virusscanner te maken heeft uit staat.. anders denkt hij dat een virus in je mbr loopt te vreten.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• LiquidSmoke
winXP installeert al, dat komt wel weer goed (bios reset gedaan)

maar nu de andere PC nog, is er geen mogelijkheid om je MBR te wissen en dan weer laten fixen zonder dat ik WindowsXP opnieuw moet installeren? dat ik gewoon alles weer terugheb e.d. ?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

samo

yo/wassup

fdisk /mbr
vervolgens booten vanaf XP cd in de recovery console
gebruik dan fixboot

meer info over FIXBOOT:
Fixboot
Writes a new partition boot sector to the system partition. The fixboot command is only available when you are using the Recovery Console
fixboot [drive]
Parameter
drive
The drive to which a boot sector will be written. This replaces the default drive, which is the system partition you are logged on to. An example of a drive is:
D:
Example
The following example writes a new partition boot sector to the system partition in drive D:
fixboot d:

[ Voor 88% gewijzigd door samo op 04-07-2003 16:42 . Reden: fixboot... ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• LiquidSmoke
is dat 100% zeker dat dan Windows weer gewoon boot, want er staan namelijk 4 partities van 20Gb op die echt neit kwijt moeten (veel werk, school e.d.)

maar het virus kopieert zich eigen ook naar een andere harde schijf (secondary master), norton 2002 geeft aan dat deze ook geinfecteerd is, ik denk dat als ik hem weer terugstop later dat het virus weer naar de eerste schijf word gekopieerd, wat moet ik hier nu mee?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

samo

yo/wassup

Dat kan ik niet zeker zeggen, aangezien ik dit zelf nooit gedaan heb... Misschien dat iemand anders dit kan bevestigen?
Geeft NAV geen optie om dit virus op te ruimen trouwens?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Als je NAV gewoon opstart in DOS en je PC laat scannen. Kan de virus (waarschijnlijk) niet zijn gang gaan. En worden alle virussen en geïnfecteerde bestanden verwijderd.
Lijkt mij succes verzekerd.

• LiquidSmoke
nee, NAV geeft unable to repair :(

dit virus zorgt er iig voor dat je niets kunt herinstalleren (besturingssystemen) ik denk dat deze binnengekomen is van mijn p133 doos die ik aan het ombouwen ben tot file-server.

ben aan het kutten geweest met floppies, misschien dat er eentje tussen heeft gezeten met dat virus er op :(

Verwijderd

Tering, jij bent genaa*d.
Anyways, wat ik nog kan zeggen is:
* Ontkoppel je harde schijf
* Zet 'm op "Slave"
* Ga bij iemand langs
* Zet je harde schijf in zijn/haar PC
* En laat je harde schijf scannen

Als dat niet werkt, is de enige oplossing formatteren.
Pagina: 1