Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[gezocht] Ambulanse stroboscoop

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Ik ben aan het zoeken geweest op google en diverse andere websites betreft schema's enzo Maar ik kan nergens een schema vinden voor zo'n ambulanse stroboscoop. want om zo'n ding nou voor 450 euro te gaan kopen nee bedankt.

Bij het zoeken heb ik gezocht op
pace car stroboscoop
police car stroboscoop
politie stroboscoop
ambulance strobo..

de enigste die ik heb kunnen vinden is een whelen strobo 4x30watt pace carmaar die komt uit america en kost maar liefst 450 euro omgerekend

op verzoek ven modje

http://www.webpolice.hpg.ig.com.br/web_acessorios.htm

klein idee wat je met zo'n controller kan doen

Mocht er iemand toch onverwachts een schema met onderdelen lijst hebben liggen graag
ben niet vies van werk

[ Voor 22% gewijzigd door whocarez op 04-07-2003 14:51 ]

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 09:15
Wat is er dan zo speciaal aan een "ambulance stroboscoop"? Knippert die anders dan een normale stroboscoop :?

• whocarez
jah die kun je namelijk instellen tot een bepaald patroon bijv tegelijk knipperen eerst links 2x dan recht 2x en dan allebij 2x

enz enz zijn 9 mogelijkheden, en dat ding heeft in mijn ogen een zeer moge modbaarheids factor

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 14:39
wil je met microcontroller of zonder ?

voor microcontroller hier

zonder microcontroller:
hier
oja de diodes zijn gewoon standaard (1n4148)

[ Voor 76% gewijzigd door Mauritzzz op 04-07-2003 13:07 ]

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 14:39
bphderuyter schreef op 04 July 2003 @ 13:02:
jah die kun je namelijk instellen tot een bepaald patroon bijv tegelijk knipperen eerst links 2x dan recht 2x en dan allebij 2x

enz enz zijn 9 mogelijkheden, en dat ding heeft in mijn ogen een zeer moge modbaarheids factor
het is 3x links en 3x rechts.....

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Vraag me eigenlijk af of je dat in particulier bezit mag hebben?

• whocarez
Mauritzzz schreef op 04 juli 2003 @ 13:03:
[...]

het is 3x links en 3x rechts.....
mijn excuses maar je snapt het idee

• whocarez
m-m schreef op 04 July 2003 @ 13:04:
Vraag me eigenlijk af of je dat in particulier bezit mag hebben?
je mag het in bezit hebben maar niet aangesloten hebben in je auto is alleen bedoel voor op shows enzo. Het is op eigen risico als ze je snappen op de a2 ofzo

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48
Kun je niet gewoon zelf 2 stroboscopen nemen en die met een schakkelijk/microcontroller laten knipperen van links naar rechts enzo?
Dan heeft die pas een hoog mod gehalte. :9
offtopic:
Mauritzzz en bphderuyter, willen jullie int vervolg je berichten editen met de editknop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) i.p.v. er 2 in 1 minuut te posten.

Op de openbaren weg zijn ze idd verboden, maar als jij ze in je PC bouwt moet je dat zelf weten. :7

[ Voor 26% gewijzigd door My-life op 04-07-2003 13:12 ]

• whocarez
tja je kan ze met een micro controller aansturen maar dan moet je dus 2 setjes kopen, 2 micro controlers, en hoe wil je dan nog 9 verschillende mogelijkheden in programeren?

• whocarez
...

[ Voor 98% gewijzigd door whocarez op 04-07-2003 14:52 ]

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

bphderuyter -> gebruik a.u.b. de editknop als je iets wilt toevoegen/veranderen.

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
bphderuyter schreef op 04 juli 2003 @ 13:13:
tja je kan ze met een micro controller aansturen maar dan moet je dus 2 setjes kopen, 2 micro controlers, en hoe wil je dan nog 9 verschillende mogelijkheden in programeren?
Nee hoor, 1 microcontroller is genoeg.

Afhankelijk van welke controller je neemt kun je 2 tot zeker 20 lampen laten knipperen. Daarnaast heb je dan wel evenveel stroboschema's nodig als je aan lampen hebt. Dus een elektrisch schema wat via een trigger zulke hoge spanngen strobo's kan aansturen.
Als laatste zit je met de lamp zelf. Ik weet niet of je het weet, maar die strobo lampen in de ambulance (of welke andere hulpdienst dan ook), en die in pace cars zijn speciale lampen, en die kosten al per stuk een heleboel euro's, en dat blijft echt niet onder de honderd euro per stuk, maar ruim erboven.

Ik heb zelf al eens een keer een scooter gemod met het knipperpatroon van de politie met ledjes en een microcontroller. Wat jij wilt is hetzelfde alleen dan heb je dus strobo lampen nodig en trigger circuits, verder is alles hetzelfde.

Je mag als particulier gewoon die dingen in bezit hebben, zelf blauw, zelf aangesloten in je auto, en zelfs aan de buitenkant van je auto hebben hangen. Maar... aanzetten mag dan weer net niet. Sirene's zijn een ander verhaal, die mag je niet eens in bezit hebben want dan ben je al strafbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Lamborghini op 04-07-2003 19:43 ]

Verwijderd

Heb ooit wel eens zoiets gebouwd voor in een dixo-lichtinstallatie. Dat was een schakelingetje dat met twee gelijkspanningkjes (0-10 V, de ene voor het patroon, de andere voor de snelheid) aangestuurd werd, en pulsjes (10V) naar twee gewone stroboscoopjes stuurde.
Was opgebouwd met normale logica, geprogrammeerd met een diodematrixje, als je belangstelling hebt wil ik het schema wel eens opzoeken. :)
Voor de flitsers zelf kun je een elektuur-ontwerpje gebruiken, eventueel aangepast. De pechflister(juni-1984) komt al een heel eind in de buurt, 12 V omvormer en hoogspanningsvoeding zijn zo te gebruiken, alleen een optocoupler toevoegen zodat je hem kunt aansturen.

Kijk trouwens wel uit met hoogspanning, dat je schakeling op 12V werkt is natuurlijk geen garantie tegen een doodsklap uit een elko. :|

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:57
Lamborghini schreef op 04 July 2003 @ 19:41:
[...]

Je mag als particulier gewoon die dingen in bezit hebben, zelf blauw, zelf aangesloten in je auto, en zelfs aan de buitenkant van je auto hebben hangen. Maar... aanzetten mag dan weer net niet. Sirene's zijn een ander verhaal, die mag je niet eens in bezit hebben want dan ben je al strafbaar.
zover ik weet is een blauw zwaailicht zichtbaar in of op de auto al strafbaar.

[ Voor 73% gewijzigd door Sine op 04-07-2003 20:53 ]

Repareren doe je zo.

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-11 11:59
Sine schreef op 04 July 2003 @ 20:51:
[...]

zover ik weet is een blauw zwaailicht zichtbaar in of op de auto al strafbaar.
Volgens mij ook, op die manier suggereer je dat je een van de hulpdiensten bent. En dat ben je niet. Ook zag ik bij het programma "Blik op de weg" dat een gewone burger gesnapt werd met een blauwe lamp onder zijn voorruit op het dashboard, die later snel verwisseld was naar geel. Maar die man werd wel aan gehouden. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Capa op 04-07-2003 21:30 ]

• whocarez
Tja het doet mij er niet toe wat voor een kleur et word maar ik ben meer opzoek naar een schema waarmee ik die 3x links en 3x rechts kan simuleren kan op dit moment alleen 1x links en 1x rechts met zo'n standaart kitje.

Wat wel mooi zou zijn is als je doormiddel van meerdere schakelaars diverse patronen kan maken

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
bphderuyter schreef op 04 July 2003 @ 21:42:
Tja het doet mij er niet toe wat voor een kleur et word maar ik ben meer opzoek naar een schema waarmee ik die 3x links en 3x rechts kan simuleren kan op dit moment alleen 1x links en 1x rechts met zo'n standaart kitje.

Wat wel mooi zou zijn is als je doormiddel van meerdere schakelaars diverse patronen kan maken
Met een microcontroller simpel te realiseren, alleen jij hebt daar geen ervaring mee gok ik.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
_________
         |    __/ ___|\|__ --> stuurtor 1
         |   |       |/|                 
        1|---|                           
         |   |__/ ___|\|__ --> stuurtor 2
         |           |/|                 
         |
         |                           
         |   |       |/|                 
        2|---|                           
         |           |/|                 
         |
         |                               
         |   |       |/|                 
        3|---|                           
         |           |/|                 
         |
         |
         |   |       |/|                 
        4|---|                           
         |           |/|                 
Uitgang  |                               
 4017    |                               
         |   |       |/|                 
        5|---|                           
         |           |/|                 
         |                               
         |                               
         |   |       |/|                 
        6|---|                           
         |           |/|                 
         |                               
         |                               
         |   |       |/|                 
        7|---|                           
         |           |/|                 
         |                               
         |
         |   |       |/|                 
        8|---|                           
         |           |/|                 
         |                               
_________|

uitgang 1 t/m 8 worden achter elkaar hoog, uitgang 8 hang je dus aan de reset

Als je dan bij elke stap kijkt welke lichten je aan wilt hebben (of je haalt een echte grote stroboschakeling uit het boek van elektuur "verlichting voor podium en disco" ofzo), kan je die per stap aan zetten met het schakelaartje...

dus als je bij stap 1 schakelaar 1 en 2 aan hebt,
bij stap 2 alleen 1
bij stap 3 alleen 2
en je hangt de uitgang van stap 3 aan de rest, krijg je: allebei --> links --> rechts...

duidelijk?

(gebaseerd op http://members.lycos.nl/dataacces/zogoed.jpg dus...

je kan hier dus ook nog schakelaartjes maken naar de rest van dit ic... zodat je het aantal stappen kan selecteren, of een draaischakelaar die je op 8 standen insteld...

[ Voor 9% gewijzigd door 3lmowww op 04-07-2003 22:47 ]

Electronics development

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Wat dit met pc's te maken heeft, is me overigens niet helemaal duidelijk. Derhalve...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.