Op mijn site hou ik voor de toto een algemeen klassement bij, dit klassement wordt berekend door het totaal aantal punten van een gebruiker berekent over alle weken
SELECT gebruikersnaam, sum(punten) AS totaal_punten
FROM toto
GROUP BY gebruikersnaam, totaal_punten
ORDER BY totaal_punten DESC
uitvoer:
Klaas 38
Jan 36
Piet 32
Nu wil ik achter een gebruiker de vorige postitie weergeven en eventueel een pijltje omhoog, omlaag of = teken, een beetje net zo als in de mega top 50.
Nu wil ik dus de positie bereken die de gebruiker de vorige week stond, hoe kan ik dit krachtig doen.
Ik probeer nu het volgende, ik wil op het moment dat ik in de while lus zit van het actuele klassement bij iedere gebruiker de vorige positie berekenen en NIET dus eerst een hele tabel ergens opslaan (dat is mijn backup optie, als dit niet gaat lukken), ik weet dat het moet kunnen, maar het lukt dus net niet
er komt dus zoiezo een regel bij
$max_week = laatste weeknummer;
HAVING wedstrijdnummer < ($max_week -1)
AND gebruikersid = 3
dit is het overzicht van het punten totaal per gebruiker tot vorige week
wie de oplossing weet is volgens mij $geniaal += 2;
SELECT gebruikersnaam, sum(punten) AS totaal_punten
FROM toto
GROUP BY gebruikersnaam, totaal_punten
ORDER BY totaal_punten DESC
uitvoer:
Klaas 38
Jan 36
Piet 32
Nu wil ik achter een gebruiker de vorige postitie weergeven en eventueel een pijltje omhoog, omlaag of = teken, een beetje net zo als in de mega top 50.
Nu wil ik dus de positie bereken die de gebruiker de vorige week stond, hoe kan ik dit krachtig doen.
Ik probeer nu het volgende, ik wil op het moment dat ik in de while lus zit van het actuele klassement bij iedere gebruiker de vorige positie berekenen en NIET dus eerst een hele tabel ergens opslaan (dat is mijn backup optie, als dit niet gaat lukken), ik weet dat het moet kunnen, maar het lukt dus net niet
er komt dus zoiezo een regel bij
$max_week = laatste weeknummer;
HAVING wedstrijdnummer < ($max_week -1)
AND gebruikersid = 3
dit is het overzicht van het punten totaal per gebruiker tot vorige week
wie de oplossing weet is volgens mij $geniaal += 2;