DXR3-CARD?

Pagina: 1
Acties:

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
ik kwam net dit tegen

DXR3-CARD VOOR CREATIVE DVD SPELER ZONDER DOOS/SOFTW

wat kun je hiermee waar is die kaart voor?

kon op google niets vinden wat erg interessant was...

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Weet je zeker dat je gezocht hebt.

Als je op DXR3 zoekt, dan staat er op de eerste pagina nl al een resultaat wat EXACT weergeeft wat het is!

• Bware81
dus als ik het goed begrijp is dit een kaart waarmee je dvd kwaliteit beter wordt....

en er zit tv out op dus je kan ook nog eens betere kwaliteit op je tv krijgen?

wordt omzetten van dvd met deze kaart ook beter?

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Inderdaad fred
Maja het is een hardware MPEG kaart

D.W.Z. je kan er mooier / beter / sneller films mee kijken. Dus dvd's en avi.
Let wel op divx kan hij niet. het is dus mpeg2 en niet meer.
Heeft ook mooi coaxiaal uit. Veders prima kaartje ook leuk voor tvout.

Met truuks ken je btw wel divx op je tv afspelen maar dan heb je wel weer een redelijke pc nodig

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Het is een MPEG2 decoder kaart, met tv-out?

• Bware81
aha is nu in aanbieding hier in tilburg voor maar € 5 is moeite waard zou je zeggen?

Verwijderd

Ik zou zeggen van wel ja, heb je wel eens een andere DVD-decoder voor € 5 zien liggen dan ?

[search=DXR3 DVD]
[search=hollywood+]

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 12:43 ]

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik zou zeggen nee... tenzij je een PII 266 en geen tv-out hebt.

• Bware81
Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 12:42:
Ik zou zeggen van wel ja, heb je wel eens een andere DVD-decoder voor € 5 zien liggen dan ?

[search=DXR3 DVD]
[search=hollywood+]
nee khad er zelfs niet eens iets van gehoord :D:P

Verwijderd

Thefirstikke schreef op 04 July 2003 @ 12:42:
Ik zou zeggen nee... tenzij je een PII 266 en geen tv-out hebt.
Valt wel mee, als je een Geforce3 of hogere kaart hebt met een brakke tv-out (randen enzo.) dan is de hollywood+ interessant voor dvd.

Voor divx en Xvid zijn er projectjes geweest waarvoor men software schreef om de tv-out te benutten. Maar dat is niet helemaal doorgebroken, helaas. :(

• Bware81
maar met deze kaart he kun je dan ook beter capturen op mpeg2 formaat van bijv je camera naar dvd toe..?

Verwijderd

Bware81 schreef op 04 July 2003 @ 12:48:
maar met deze kaart he kun je dan ook beter capturen op mpeg2 formaat van bijv je camera naar dvd toe..?
Nee !

Tis een decoder, geen encoder. ;)

• Bware81
dus voor dvd op tv met een pc is zon kaartje perfect.... omdat hij beter beeld geeft op tv dan een software mattige decoder..?

maar voor op beeldscherm gewoon software matigge gebruiken..

maar met dat avi snap ik niet helemaal..

avi si geen mpeg 2 maar hij onderstuent dat wel ? :S ? of zijn daar weer speciale trucs voor..

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Bware81 schreef op 04 July 2003 @ 12:37:
aha is nu in aanbieding hier in tilburg voor maar € 5 is moeite waard zou je zeggen?
5 euro, waar is dat precies dan ?? Dat is wel heel erg cheap (heb 'm zelf voor 10 euro van iemand overgekocht, dat vond ik al cheap).

Maar het is wel een leuk kaartje hoor, zit als ik het goed heb digital out op (voor aansluiten op je DD receiver) en het kaartje geeft bij mij een mooi beeldvullend beeld op breedbeeld-tv. De tv-out van m'n Matrox Mystique geeft zwarte randen en ik kan 'm niet verder uittrekken.

Voor 5 euro zou ik dus zeggen, doen. :)

Ik moet wel zeggen dat ik niet geprobeerd heb om 'm onder XP aan de praat te krijgen, want dat pc'tje bij de tv beneden draait 98SE.

• Bware81

Verwijderd

Bware81 schreef op 04 July 2003 @ 12:53:
dus voor dvd op tv met een pc is zon kaartje perfect.... omdat hij beter beeld geeft op tv dan een software mattige decoder..?
Dat klopt helemaal
maar voor op beeldscherm gewoon software matigge gebruiken..
Dat hoeft dan ook niet, je kunt ervoor kiezen om je kaart door te lussen, is overigens niet aan te raden want je verliest VGA-signaal naar je monitor, hoe goed je kabels ook zijn.
maar met dat avi snap ik niet helemaal..

avi si geen mpeg 2 maar hij onderstuent dat wel ? :S ? of zijn daar weer speciale trucs voor..
Ondersteunt de kaart niet inderdaad, het enige wat je zou kunnen doen is je MPG-bestand omgaan zetten met behulp van [search=MPG converteren AVI] ;)

• Bware81
ik ga er eentje halen en dan horen jullie strax of het wat is :)

• Toewan
Hmmm, die speler zal vrees ik geen DVD+R kunnen lezen.
Bware81 schreef op 04 July 2003 @ 13:18:
ik ga er eentje halen en dan horen jullie strax of het wat is :)
Mja, voor 5 euro vind ik het echt geen miskoop hoor. Alleen weet ik niet of ie onder XP werkt. Zitten de kabels er wel bij btw ?? Je hebt namelijk een redelijk exclusieve doorluskabel nodig wanneer je 'm met je monitor wil gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Toewan op 04-07-2003 13:28 ]

Verwijderd

Werkt prima onder XP, zie ook http://www.sigmadesigns.c...ollywood_plus_win2000.htm (kun je ook voor DXR3 gebruiken, die kaarten zijn gelijk) :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geweldige kaartjes zijn dit.
Hiermee kun je zelfs op een P90 nog perfect DVDs afspelen :D

Zit er bijna aan te denken nog zo;n ding te kopen voor de speler en het kaartje :P die spelers zijn echt geweldig moet ik zeggen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juli 2003 @ 13:32:
Werkt prima onder XP, zie ook http://www.sigmadesigns.c...ollywood_plus_win2000.htm (kun je ook voor DXR3 gebruiken, die kaarten zijn gelijk) :)
Vanaf versie 3 of 4 moet je de drivers / software van creative gebruiken.

De DXR3 kaart is hetzelfde als de hollywood+ maar dan onder licentie als DXR3 verkocht bij dvdkits.

Creative wil gewoon afdwingen dat de gebruiker zijn drivers gebruikt ivm regio settings en de macro-vision hacks.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 04 juli 2003 @ 13:44:
[...]

Vanaf versie 3 of 4 moet je de drivers / software van creative gebruiken.

De DXR3 kaart is hetzelfde als de hollywood+ maar dan onder licentie als DXR3 verkocht bij dvdkits.

Creative wil gewoon afdwingen dat de gebruiker zijn drivers gebruikt ivm regio settings en de macro-vision hacks.
Klopt, maar die spelers zelf zijn regiovrij :D (de 6x serie dan iig). Tenzij je de creative software gebruikt.

• Toewan
Terw_Dan schreef op 04 juli 2003 @ 13:41:
Geweldige kaartjes zijn dit.
Hiermee kun je zelfs op een P90 nog perfect DVDs afspelen :D

Zit er bijna aan te denken nog zo;n ding te kopen voor de speler en het kaartje :P die spelers zijn echt geweldig moet ik zeggen :)
Heb jij zo'n Creative setje incl speler dan ?? Weet je toevallig ook of ie DVD+R fatsoenlijk kan lezen, want anders ben ik ook wel in voor zo'n DXR3 + 6x DVD speler.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Toewan schreef op 04 July 2003 @ 13:46:
[...]

Heb jij zo'n Creative setje incl speler dan ?? Weet je toevallig ook of ie DVD+R fatsoenlijk kan lezen, want anders ben ik ook wel in voor zo'n DXR3 + 6x DVD speler.
Mijn Nashua +R wilde hij niet lezen :(
-R gaat verder wel geweldig.

Ik heb idd zo;n setje met de 6x speler. de mpegkaart gebruik ik niet meer (pci sloten te kort :P) maar de speler zelf nog wel.
Maar +R pakt dat ding dus niet :'(

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08 15:35

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik heb er zelf ook een in mijn XP1500 met Win XP Pro hangen en het werkt prima. Alleen jammer dat de kwaliteit op het scherm zo matig is als je gewoon in windows werkt. Kun je duidelijk zien dat het doorlussen van de kaart via de videokaart kwaliteitsverlies oplevert. Ik sluit hem ook alleen aan als ik een DVD ga kijken :)
Voordeel van het kaartje is dat mijn DTT3500 er direct op aangesloten kan worden :*) Via mijn soundblaster werkt het namelijk niet zo geweldig, via de DXR3 wel.
Voor 5 euro kun je er nooit een buil aan vallen, gewoon doen :Y)

• Toewan
Terw_Dan schreef op 04 July 2003 @ 13:48:
[...]

Mijn Nashua +R wilde hij niet lezen :(
-R gaat verder wel geweldig.

Ik heb idd zo;n setje met de 6x speler. de mpegkaart gebruik ik niet meer (pci sloten te kort :P) maar de speler zelf nog wel.
Maar +R pakt dat ding dus niet :'(
Hmmm, dan houdt het voor mij op, want ik kan alleen maar DVD+R branden. ;( Was anders wel leuk voor m'n pc'tje beneden.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Toewan schreef op 04 July 2003 @ 13:51:
[...]

Hmmm, dan houdt het voor mij op, want ik kan alleen maar DVD+R branden. ;( Was anders wel leuk voor m'n pc'tje beneden.
Koop je enkel die DXR3 kaart en hang je er een andere speler aan :)
Ding is namelijk niet speler afhankelijk :)

5€ is niets voor zo'n kaartje namelijk

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 20:27
waar zijn die dan in de aanbieding?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Xsion schreef op 04 July 2003 @ 14:06:
waar zijn die dan in de aanbieding?
shop.pctune.nl

staat al een paar keer in dit topic.

• Toewan
Terw_Dan schreef op 04 July 2003 @ 13:59:
[...]

Koop je enkel die DXR3 kaart en hang je er een andere speler aan :)
Ding is namelijk niet speler afhankelijk :)

5€ is niets voor zo'n kaartje namelijk
Da's waar, maar ik heb al zo'n kaartje. :D

• Bware81
hij werkt perfect ook dvd+r speelt hij goed af :)

mooi ding voor da geld ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Bware81 schreef op 04 July 2003 @ 15:03:
hij werkt perfect ook dvd+r speelt hij goed af :)

mooi ding voor da geld ;)
Die 6x creative?

Zou je dan eens kunnen kijken wat het precieze typenummer is van die speler?

• Toewan
Terw_Dan schreef op 04 juli 2003 @ 15:07:
[...]

Die 6x creative?

Zou je dan eens kunnen kijken wat het precieze typenummer is van die speler?
Volgens mij is de topicstarter dvd's aan het kijken. :D Maar het wordt toch wel interessant om zo'n setje te gaan kopen. :)

• Bware81
Toewan schreef op 04 July 2003 @ 19:20:
[...]
Volgens mij is de topicstarter dvd's aan het kijken. :D Maar het wordt toch wel interessant om zo'n setje te gaan kopen. :)
ben toevallig net weer hier :D

maaruh hij werkt perfect (Y)

maaruh serie nummer ofzo kank zo neit zien want heb hem net ingebouwd :( en dan moek uhm er weer uit halen

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Bware81 schreef op 04 July 2003 @ 19:22:
[...]

ben toevallig net weer hier :D

maaruh hij werkt perfect (Y)

maaruh serie nummer ofzo kank zo neit zien want heb hem net ingebouwd :( en dan moek uhm er weer uit halen
Welk model nummer geeft hij in device manager aan dan?
daar gaat het me eignelijk op (je hoeft hem er niet uit te slopen).

en is hij ook regiovrij dat model wat jij hebt?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wow, voor dat geld kan je 't idd niet laten liggen. :) Ik heb vandaag ook maar even een setje gekocht. Helaas zitten er bij die actie van 5 euro geen kabels bijgeleverd, die wel zo handig zijn (misschien zou ik er nog een hebben (D-SUB -> D-SUB) van m'n oude VooDoo 2 kaart, maar een extra dvd speler zou ook niet verkeerd zijn, dus ik heb de versie met dvd speler maar besteld.

Dit setje ga ik binnenkort installeren in m'n kleine multimedia PC (K6-2 450 en een TNT2M64 videokaart, dan is zo'n DXR3 kaartje geen overbodige luxe). Ik zal mijn ervaringen zal ik wel hier plaatsen als ik die setup aan 't draaien heb. :)
Ik wil dan trouwens ook best wel voor jullie testen of die DVD+R en DVD-r slikt, maar helaas heb ik niet dat type dvdtjes hier liggen... misschien als ik 't van iemand kan lenen. :) (ik zie Terw_Dan sowieso wel binnen een maand, misschien dat ik 't dan even kan testen)

Oh, trouwens, voor de mensen die nog zo'n kaart willen bestellen; volgens de verkoper waren de setjes met dvd speler bijna op. :o

[ Voor 37% gewijzigd door Laurent op 04-07-2003 23:14 . Reden: Alinea's lezen lekkerder ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Aikeleer schreef op 04 July 2003 @ 23:09:
Wow, voor dat geld kan je 't idd niet laten liggen. :) Ik heb vandaag ook maar even een setje gekocht. Helaas zitten er bij die actie van 5 euro geen kabels bijgeleverd, die wel zo handig zijn (misschien zou ik er nog een hebben (D-SUB -> D-SUB) van m'n oude VooDoo 2 kaart, maar een extra dvd speler zou ook niet verkeerd zijn, dus ik heb de versie met dvd speler maar besteld.

Dit setje ga ik binnenkort installeren in m'n kleine multimedia PC (K6-2 450 en een TNT2M64 videokaart, dan is zo'n DXR3 kaartje geen overbodige luxe). Ik zal mijn ervaringen zal ik wel hier plaatsen als ik die setup aan 't draaien heb. :)
Ik wil dan trouwens ook best wel voor jullie testen of die DVD+R en DVD-r slikt, maar helaas heb ik niet dat type dvdtjes hier liggen... misschien als ik 't van iemand kan lenen. :) (ik zie Terw_Dan sowieso wel binnen een maand, misschien dat ik 't dan even kan testen)

Oh, trouwens, voor de mensen die nog zo'n kaart willen bestellen; volgens de verkoper waren de setjes met dvd speler bijna op. :o
Hmm, ik bestel er gewoon 2. Werken ze niet flikker ik ze wel in het ruiltopic :D

:( hij staat er niet meer tussen (en met die link kan ik hem niet meer toevoegen).

misschien goed ook, anders geef ik weer zinloos geld uit ;)_

[ Voor 9% gewijzigd door TERW_DAN op 04-07-2003 23:21 ]

Verwijderd

Dit is inderdaad wel erg scherp voor die kaartjes, zeg. En dan te bedenken dat ik hier nog zo'n kaartje heb liggen waar ik destijds nog iets van 200 piek heb betaald. :o

Anyway, voor de Linux-liefhebbers is er goed nieuws: er bestaat namelijk een open-source driver voor de HollywoodPlus/DXR3-based kaarten: http://dxr3.sourceforge.net/

Dit is een leuk dingetje voor als je een settop-box aan het bouwen bent, bijvoorbeeld zo'n VIA Epia met passief gekoelde CPU die net niet snel genoeg is voor video playback. Alleen jammer dat die kaart geen MPEG4/DVIX/XVID kan decoderen, maar daar schijnt een softwarematig truukje voor te bestaan (die mpeg4-files realtime converteert naar mpeg of mpeg2 en dat vervolgens naar de kaart voedt).

• Toewan
Terw_Dan schreef op 04 July 2003 @ 23:15:
[...]

Hmm, ik bestel er gewoon 2. Werken ze niet flikker ik ze wel in het ruiltopic :D

:( hij staat er niet meer tussen (en met die link kan ik hem niet meer toevoegen).
Ze zijn er nog wel, maar de DVD speler + DXR3 kaart is nu 22 euro en de DXR3 kaart los is nu 7 euro. :( (En ik kon ze wel toevoegen via de link) Naja, maandag toch maar eens een kijkje nemen dan. Maar het is dus 100% zeker dat die speler DVD+R af kan spelen ??

edit:

hmmm, net ff een belletje gepleegd, ze zijn inderdaad op. ;(

[ Voor 12% gewijzigd door Toewan op 05-07-2003 13:26 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Toewan schreef op 05 July 2003 @ 13:18:
[...]
Ze zijn er nog wel, maar de DVD speler + DXR3 kaart is nu 22 euro en de DXR3 kaart los is nu 7 euro. :( Naja, maandag toch maar eens een kijkje nemen dan. Maar het is dus 100% zeker dat die speler DVD+R af kan spelen ??
Hangt er denk ik vanaf. Ik weet dat die van mij het niet doet. Maar als die van Bware81 het wel doet ben ik benieuwd naar het type nummer daarvan (ik heb de 6630E).

maar toch. 35€ voor zo;n kitje is niet eens zo heel duur.

* TERW_DAN betaalde er 3 a 4 jaar geleden 465 gulden voor B)
Pagina: 1