Toon posts:

[MySQL] wil mij geen verbinding geven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eejoj,

Nu heb ik een PHP website(je) gemaakt die gebruik maakt van een MySQL server, maar het gelukt mij niet met dezelver te verbinden. En dat terwijl het forum dat gebruik maakt van dezelfde database wel prima werkt.
Ik krijg de opwindende error:

Warning: Can't connect to MySQL server on 'nl4.yourname.nl' (111) in *hele adres*/index.php on line 8

Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to MySQL server on 'nl4.yourname.nl' (111) in *hele adres*/index.php on line 8
Could not connect

Nu heb ik het script uitvoerig gecontroleerd, maar alles is in orde. [b]Opmerkelijk[b]: als ik er een andere wijze van connecten in schrijf en van de oude wijze commentaar maak en het script vervolgens upload, staat er nog steeds dat er een fout staat op regel 8, terwijl alles opgeschoven hoort te zijn. En het is toch echt geupload.

Ik heb de search doorgespit en daar werd 'FLUSH PRIVILEGES' geopperd. Maar als ik dat (in PHPmyAdmin) doe, krijg ik weer een aantrekkelijke error:

Error
SQL-query:

FLUSH PRIVILEGES;
MySQL said: Access denied for user: 'deartist@80.84.233.10' (Using password: YES)

Zie ik nu iets heel doms over het hoofd?
Moet ik misschien knutselen met toegangsrechten? En zo ja, hoe dan?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

je connect naar localhost (of de externe server), met de juiste username en password? Want een van die dingen is gewoon fout ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 04-07-2003 12:21 ]

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 11:51
Staat de database op een andere machine dan de webserver? Welke database host gebruikt het forum om mee te connecten?

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38

curry684

left part of the evil twins

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren gemaild naar een moderator voor de plaats, maar ik kreeg geen antwoord. :)

Verder met het probleem:
Goed, ik heb gekeken naar de host. Daar zijn twee exemplaren van, een oude en een nieuwe. Ik gebruikte de nieuwe, maar heb nu ook de oude geprobeerd. Helaas laat die nog steeds dezelfde error message zien (met dezelfde host!).

Oftewel:
Can't connect to MySQL server on 'nl4.yourname.nl' (111) in /home/sites/site10/web/rapport/index.php on line 8

Terwijl het dan had moeten zijn: on 'mysql.yourname.nl'

Met de gebruikersnaam/password is niets mis, die gebruik ik tenslotte ook
voor het forum dat prima werkt.
Of de webserver en database server op dezelfde machine staan...geen idee,
maar als dat het probleem was zou het forum ook niet moeten werken.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 12:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
*OPGELOST*

Het lag aan het uploaden. Ik heb twee configuraties voor dezelfde site en gebruikte de verkeerde. :/

Toch bedankt voor de reacties! _/-\o_
Pagina: 1