Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer aan Audiosusteem in Auto aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 12:15
Ik wil graag dit Computersysteem http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/779230
(of dat mogelijk is ben ik nog aan het uitzoeken!!!) aansluiten op mijn audiosysteem in mijn auto (die op dit moment niet meer in leven is :D)

Ik heb een Pioneer DEH-6400R Headunit en een Signat Roc 1- 4 kanaals Waarvan de Subwoofer en mijn Front speakers op de subwoofer zijn aangesloten en mijn rearspeakers op de autoradio .....

Waar moet ik wat inpluggen?
Als ik mijn systeem rechtsstreeks inplug op mijn versterker heb ik maar 1 input?
Ik heb totaal geen idee hoe dit te doen....

Edit;

Foutje in Topictitel :D

[ Voor 11% gewijzigd door krizzziz op 04-07-2003 12:08 ]

ehhhh..HOI

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 20:08

dominic

will code for food

Je kunt het beste de lijningang van je autoradio hiervoor benutten, deze stuurt het op zijn beurt dan weer netjes front&rear uit..

Mocht je geen lijningang hebben op je autoradio, dan kun je bij http://www.conrad.nl een fm modulator bestellen.. (Een fm-modulator heeft een lijningang en moduleert dit tot een signaal op een vaste frequentie, de modulator sluit je dus ook aan op de antenneingang)

Download my music on SoundCloud

• krizzziz
Ik heb wel een Subwoofer/rear uitgang en een Front uitgang.....meer niet?

Dus als ik mijn systeem hierop aansluit heb ik maar 1 uitgang over? Die zou dus dan naar versterker gaan en dan 'mis'ik toch mijn 2 achterspeakers?

ehhhh..HOI

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Via je radio werken is het makkelijkste. Dan hoef je je alleen maar druk te maken over de aansluiting computer<->radio, de rest is dan al klaar. Het is op zich leuker om je radio op je computer aangesloten te krijgen middels een audio-in op je computer en via je computer direct naar je versterker te gaan. Even een versterkertje erbij en met de juiste hardware kan je 5.1 geluid vanaf je computer door je auto jassen >:)

• krizzziz
Wekkel schreef op 04 July 2003 @ 12:16:
Via je radio werken is het makkelijkste. Dan hoef je je alleen maar druk te maken over de aansluiting computer<->radio, de rest is dan al klaar. Het is op zich leuker om je radio op je computer aangesloten te krijgen middels een audio-in op je computer en via je computer direct naar je versterker te gaan. Even een versterkertje erbij en met de juiste hardware kan je 5.1 geluid vanaf je computer door je auto jassen >:)
Inderdaad..zoiets wil ik! (DEnk ik? :? )

Ik heb alleen geen idee hoe dit dan gaat...

Maak ik dan gebruik van AL mijn speakers en subwoofer?

Schematje? Of teveel gevraagd :X

thnx in ieder geval (hoeft niet weet ik)

ehhhh..HOI

• |sWORDs|
  • Laatst online: 28-11 20:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Je moet er een av master tussen hangen.
http://www.pioneer.nl/nl/...id=288&taxonomy_id=25-108
Dan een pc met spdif er aan. En een videokaart met svhs. De av master kan zo aan je p6400r.

[ Voor 69% gewijzigd door |sWORDs| op 04-07-2003 12:31 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• krizzziz
sWORDs schreef op 04 juli 2003 @ 12:30:
Je moet er een av master tussen hangen.
http://www.pioneer.nl/nl/...id=288&taxonomy_id=25-108
Dan een pc met spdif er aan. En een videokaart met svhs. De av master kan zo aan je p6400r.
Is dit de enigste manier???

Ik heb namelijk niet veel zin om er nog een apparaat van over de 1000 euro tussen te hangen,,,

ehhhh..HOI

• krizzziz
dominic schreef op 04 juli 2003 @ 12:08:
Je kunt het beste de lijningang van je autoradio hiervoor benutten, deze stuurt het op zijn beurt dan weer netjes front&rear uit..

Mocht je geen lijningang hebben op je autoradio, dan kun je bij http://www.conrad.nl een fm modulator bestellen.. (Een fm-modulator heeft een lijningang en moduleert dit tot een signaal op een vaste frequentie, de modulator sluit je dus ook aan op de antenneingang)
is dit niet erg storingsgevoelig en komt het geluid wel mooi door?

ehhhh..HOI

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 07:36
Nope, absoluut niet dè oplossing. Kheb ook zo'n ding gehad, klinkt absoluut minder goed dan een lijningang. En als je goed bezig bent met alles voormekaar te maken met goede spullen, zeg nou zelf, dan wil je toch niet dat zo'n ding de bottleneck wordt?

EDIT:
owja als je pioneer het ondersteund, kan je een IP-bus converter kopen (ook van pioneer), daardoor krijg je een line ingang. Kost wel weer €80, die pioneer gasten zijn goed bezig (not). Hadden ze beter direct een line in kunne plaatsen :/
En dan kan je je PC gewoon stereo op aansluiten. Als je het echt 5.1 e.d. wil gaan maken moet je toch echt een andere radio kopen die daar alle voorzieningen voor heeft.

[ Voor 47% gewijzigd door Solosmots op 05-07-2003 12:11 ]

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 14:55
Als ik me niet vergis heeft dat ding een CD-wisselaar-ingang. Is daar niet iets aan te hacken? Er bestaan in ieder geval P-bus line in adapters, wordt ook gebruikt om bijvoorbeeld een iPod aan te sluiten.

• |sWORDs|
  • Laatst online: 28-11 20:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

rollebol schreef op 07 July 2003 @ 19:09:
Als ik me niet vergis heeft dat ding een CD-wisselaar-ingang. Is daar niet iets aan te hacken? Er bestaan in ieder geval P-bus line in adapters, wordt ook gebruikt om bijvoorbeeld een iPod aan te sluiten.
Dan heeft hij toch geen 5.1... Alleen stereo, dit geld ook voor fm modulators.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• krizzziz
naja ik heb het geluid gehoord van zo'n FM modulator maar ik vond het om te huilen..echt waar..

Ben nu bezig met zo'n IP bus adapter....

Probeer er een tweedehands te scoren :)

ehhhh..HOI

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03 14:08

Snurp

aka NICO

Hmm, misschien zie ik het verkeert maar kan volgens mij erg makkelijk
Je radio is niets mis mee, laat hem gewoon zijn werk doen. Het is dat je wilt dat het geluid van je pc over de speakers komt.
Dan pak je een simpele tulp splitter en stop je in je versterker op de front speakers, op sub is nl geen gehoor.
De uitgang van je pc steek je in de splitter evenals de radio uitgang. En klaar is alles. Het geluid van beide systemen gaat over de speakers.
Echter van je pc op de front omdat je rear speakers op de radio zijn aangesloten.
Ook het volume kan je niet regelen vanaf de radio, alleen vanaf je pc.
Toch ben je voor een 5 euro klaar. Wil je geluid over 4 de speakers hebben, dan zal je de rear speakers ook op een versterker moeten gooien. Wil je volume kunnen regelen vanaf je radio dan moet je gebruik maken van de P-bus op je radio. Uitzoeken welke draden de ingang signalen zijn voor audio.
Het enige waar je rekening mee moet houden is wat is een ingang en wat is een uitgang.

Persoonlijk zou ik voor een extra versterker gaan, dit hoeft geen zware en ook geen dure te zijn. Laat de sub en de rear over een kabel lopen. Splits deze naar ieder z'n eigen versterker en regel alles af op de versterker. De op de radio kan je dan niet meer apart de sub regelen maar als die eenmaal goed staat ingesteld heb je er geen omkijken meer aan. Wil je toch kunnen regelen, moet je een andere radio aanschaffen.

Afbeeldingslocatie: http://www.snurp.nl/opzet.jpg

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

• krizzziz
hmz hmz./
Ook een goed plan..maar wil toch echt 4 speakers gebruiken..en een tweede amp aanschaffen...tsja daar heb ik al helemaal voor een tijdje geen geld voor..maar wel iets om over na te denken dit idee

ehhhh..HOI

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03 14:08

Snurp

aka NICO

Dan zou je de met de P-bus moeten gaan klooien. Een wisselaar geeft zijn signaal en de audio er doorheen. Je moet wel even je radio open schroeven om te kijken welke pinnen je moet hebben. Ook moet je nog een P-bus connector zien te vinden. Dat laatste kan ik je zeggen dat dat erg moeilijk gaat worden.
Heb daar ooit al eens naar gezocht. Mijn radio was nogal lomp uit de m'n auto gehaald en men heeft de kabels doorgesneden. De volgende radio werd ook weer een pioneer echter zat ik was met een doorgesneden wisselaarkabel. Nu wilde ik zo'n lossen plug kopen, maar nergens leverbaar. Ook niet bij pioneer, heb toen een nieuwe kabel moeten kopen.

Een versterker hoeft niet duur te zijn, koop op marktplaats een simpel supertech geval en je bent er al. Zo'n versterker levert al genoeg voor je rear spreakers. Kwaliteit zal nagenoeg hetzelfde zijn als dat van je radio. Voor speakers zijn het belangrijkste, een paar tweaters op je dashboard in combinatie met je sub is achter alleen maar wat opvulling van geluid

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 07:36
Tis toch echt IP bus. En spullen kopen met doorgesneden kabels lijkt mij nie zo tactisch :D En voor zover zit die connector gewoon aan de achterkant van de radio, je hoeft em er niet voor open te schroeven :) Dus die connector zit er al, alleen het convertor kastje moet je nog ergens zien te halen.

• krizzziz
precies...ik heb de IP bus naar RCA adapter maar gister bij halfords bestelt :)

42 euro..ook was er nog 1 te koop en die had ook een aux uitgaan EN een uitgang voor je wisselaar...handig voor als je je wisselaar nie kwijt wilt..

ehhhh..HOI

Pagina: 1