Toon posts:

Win2003 + WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb zojuist win2003 server enterprise edit geinstalleerd. Werkt allemaal lekker, heel tevreden over.
Dit weekend ga ik naar een kleine LAN party (met deze comp dus). Vorige keer op de LAN, dus deze keer waarschijnlijk ook wel, hadden bijna alle computers windows XP, zaten allemaal met een hub aan mekaar geknoopt, draaiden allemaal XP, waarbij er eentje, die daarnaast ook nog op kabelinternet was aangesloten, als servertje was ingesteld (kabelverbinding geshared geloof ik).
Dat ging allemaal heel vanzelf en netjes, dus het zou leuk zijn als dat nu weer het geval is, ookal draai ik win2003. Moet ik hier nog bepaalde dingen handmatig instellen/veranderen/toevoegen om de LAN te kunnen joinen?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:24
Verwijderd schreef op 04 juli 2003 @ 11:53:
heb zojuist win2003 server enterprise edit geinstalleerd. Werkt allemaal lekker, heel tevreden over.
Dit weekend ga ik naar een kleine LAN party (met deze comp dus). Vorige keer op de LAN, dus deze keer waarschijnlijk ook wel, hadden bijna alle computers windows XP, zaten allemaal met een hub aan mekaar geknoopt, draaiden allemaal XP, waarbij er eentje, die daarnaast ook nog op kabelinternet was aangesloten, als servertje was ingesteld (kabelverbinding geshared geloof ik).
Dat ging allemaal heel vanzelf en netjes, dus het zou leuk zijn als dat nu weer het geval is, ookal draai ik win2003. Moet ik hier nog bepaalde dingen handmatig instellen/veranderen/toevoegen om de LAN te kunnen joinen?
neehoor, netwerkje WXP <> W2k3 draait hier gewoon goed. Het enige verschil is dat ik als ik vanaf WXP een share op W2k3 wil benaderen dat ik een password prompt krijg (maar dat was bij XP PRO dacht ik ook al zo).

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Wat is het voordeel dat je hebt bij het gamen als je win 2K3 AS hebt?? ik zou toch echt mn XP gebruiken daarvoor. Servers zijn geen work/game stations, ze zijn voorzien om servertaken te vervullen, niet om workstation taken te doen.

Los daarvan: zorg dat je IP in dezelfde range ligt als de rest van de PC's, default gateway verwijzen naar router dns etc en dan moet dat gewoon gaan -> ip instellingen overnemen van XP dus. Eventuele firewals uitschakelen..

You don't need eyes to see, you need vision

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 12:56
XanderH schreef op 04 July 2003 @ 11:54:
[...]

neehoor, netwerkje WXP <> W2k3 draait hier gewoon goed. Het enige verschil is dat ik als ik vanaf WXP een share op W2k3 wil benaderen dat ik een password prompt krijg (maar dat was bij XP PRO dacht ik ook al zo).
Die prompt zou je eenmalig moeten krijgen zodra je een share aanmaak,daarna zie je hem niet meer,althans zo is dat hier met dezelfde config.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

je passwd word dan idd vastgehouden, als je uitlogd en weer aanlogd komt ie terug. Maak op beide PC's ee account aan met zelfde username en passwd en het probleem is ook opgelost

[ Voor 4% gewijzigd door Yalopa op 05-07-2003 00:13 ]

You don't need eyes to see, you need vision

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 14:14
Hij hoeft niks anders te doen dan de mensen met xp, alleen vraag ik me af of die spellen er wel fatsoenlijk op draaien.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:24
Scorpion1984 schreef op 05 July 2003 @ 00:36:
Hij hoeft niks anders te doen dan de mensen met xp, alleen vraag ik me af of die spellen er wel fatsoenlijk op draaien.
Why not? Windows 2003 draait bij mij met alles véél beter als XP, ook met spellen. Ook 3DMark geeft meer punten met 2003 als met XP:
Afbeeldingslocatie: http://www.heynsbergen.com/forum/attachments/w2k3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.heynsbergen.com/forum/attachments/wxp.jpg

Ok, ik moet toegeven, de scores zijn allebei laag en het verschil is (dus) heet weinig. Nou weet ik ook dat 3DMark niet alles zegt over je game-prestaties, maar ook gewoon als ik een game speel voelt het veel sneller aan.

Maareh, nu weer back ontopic ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 14:14
I think that's because you runned more tests.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

mutsje

Certified Prutser

Windows Server 2003 is precies bedoelt zoals het woord al zegt namelijk als server. Sommige applicaties vooral games zullen wel of niet lekker draaien. Als je ook AD geimplementeerd hebt zal dit meer van je CPU eisen. Ook moet je rekening houden met forwarding DNS om te kunnen internetten op die machine en dergelijke.
Pagina: 1