Divx/Xvid onscherp op TFT

Pagina: 1
Acties:

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 18:18
IK heb sinds kort een NEC 17" TFT.
Nu had ik eerst wat problemen met te donkere kleuren maar dat is inmiddels opgelost.

Alleen wat ik nu heb, wanneer ik een Divx of Xvid film bekijk met BSPlayer dat het enorm blokkerig is. :/
Ik heb de divx en xvid verwijderd en opnieuw geinstalleerd, wanneer ik de resolutie verander naar 640x480 of 800x600 maakt het niet uit.
Het blijft er slecht uitzien :X :'(

Weet iemand een oplossing?

Verwijderd

Kun je misschien een screenshot maken? Dan word het wat duidelijker. En is dit altijd zo geweest? Laatste codecs ook al?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Resolutie veranderen is zowiezo geen goede optie met een TFT/LCD, laat de schermresolutie in alle gevallen staan op de native resolutie van de TFT/LCD monitor, dan heb je het beste resultaat..

Wat je nog zou kunnen proberen is even een andere player gebruiken, denk ook eens aan de video smoothing optie die je aan en uit kan zetten..

Download my music on SoundCloud

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 15:54
mss kan je eens met ffdshow proberen, dat is een codec die divx/xvid/meer kan afspelen, en er zit ook vele andere handige dingen in zoals subtitles enzo. en het beste van al is dat het gratis is!
http://sourceforge.net/projects/ffdshow

• Rickstah
Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 11:23:
Kun je misschien een screenshot maken? Dan word het wat duidelijker. En is dit altijd zo geweest? Laatste codecs ook al?
Nee, ik heb dit pas sinds ik de TFT heb.
Ik heb verder geen wijzigingen gedaan, gewoon scherm aangesloten en testen maar.

En hieronder de screenshot, ik heb deze verkleind naar 800x600 dus als je 'm 1 keer inzoomt zie je het werkelijke probleem :)

Afbeeldingslocatie: http://www.metrodesign.nl/rotzooi/images/hotchick.jpg

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 15:54
eu, ik zie niet echt een probleem (wel de "blokjes" die elke divx op een lagere bitrate heeft, maar dat is toch normaal)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Mayco2 schreef op 04 juli 2003 @ 11:32:
eu, ik zie niet echt een probleem (wel de "blokjes" die elke divx op een lagere bitrate heeft, maar dat is toch normaal)
Dat is toch logisch als zijn probleem bij zijn tft ligt ? , als het aan zijn codecs had gelegen hadden wij een probleem gezien :)

Het zou best kunnen dat het gebrek aan kleurbereik van zijn tft zorgt voor blokjes in het beeld, mischien kan hij door helderheid en contrast aanpassingen meer van zijn kleurbereik gebruiken en daardoor van de vlakjes af zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door djexplo op 04-07-2003 11:36 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Rickstah
Ik heb deze film ook gewoon op m'n vorige 15inch CRT bekeken en dat was gewoon prima.
Je hebt altijd wel die kleine blokjes die je ziet, maar zo erg als dit is op 1280x1024 en dan full screen hoort niet.

En dit is een Xvid dus die er normaal gewoon goed uitziet.
Maar ik ga nu dat ffdshow proberen..

Verwijderd

Conan schreef op 04 July 2003 @ 11:29:
...ik heb deze verkleind naar 800x600 dus als je 'm 1 keer inzoomt zie je het werkelijke probleem :)
Eh denk je niet dat je hiermee het probleem niet duidelijk kunt aantonen ? Als jij al gaat verkleinen en wij moeten weer vergroten, tja, dan krijg je vanzelf vervorming ja. ;)

Overigens denk ik dat je gewoon even moet wennen aan de scherpte van je NEC schermpje :)

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Conan schreef op 04 July 2003 @ 11:37:
Ik heb deze film ook gewoon op m'n vorige 15inch CRT bekeken en dat was gewoon prima.
Je hebt altijd wel die kleine blokjes die je ziet, maar zo erg als dit is op 1280x1024 en dan full screen hoort niet.

En dit is een Xvid dus die er normaal gewoon goed uitziet.
Maar ik ga nu dat ffdshow proberen..
Op een tft zie je de blokjes sowieso beter vanwege het contrast en scherpte. Daarom bekijk ik altijd films via m'n (wazige) TV via de TV-out. Probeer anders een met de klok en fase te spelen; dan wordt je tft wazig...

• Rickstah
Nou, ik heb ffdshow eens bekeken maar ik heb geen idee welke functies ik aan/uit moet zetten :?

En ik ben eigenlijk van mening dat dit normaal is bij een TFT, in full screen loopt het ook niet eens soepel meer, dan schokt het zelfs... :/

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
ik heb heb bij 1 divxje wel blokjes maar bij alle andere die ik heb niet
heb jij het bij al je films ?

hang eens die crt aan je pc om te kijken of het probleem dan weg is

zo ja dan zul je maar met je tft moetten gaan leren leven
zo neej ff al je codec's opnieuw instaleerren

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• Rickstah
MokerHamer schreef op 04 July 2003 @ 11:44:
ik heb heb bij 1 divxje wel blokjes maar bij alle andere die ik heb niet
heb jij het bij al je films ?

hang eens die crt aan je pc om te kijken of het probleem dan weg is

zo ja dan zul je maar met je tft moetten gaan leren leven
zo neej ff al je codec's opnieuw instaleerren
Ik heb zojuist dezelfde film op een W98 bak met 17inch Neovo scherm bekeken, de kwaliteit is hetzelfde alleen loopt ie op full screen (1280x1024) wel soepel door.
Wat bij mij dus niet het geval is.. :X

Verwijderd

Conan schreef op 04 July 2003 @ 12:27:
[...]

Ik heb zojuist dezelfde film op een W98 bak met 17inch Neovo scherm bekeken, de kwaliteit is hetzelfde alleen loopt ie op full screen (1280x1024) wel soepel door.
Wat bij mij dus niet het geval is.. :X
En de specs van de W98 bak ? Met deze info kun je helemaal geen vergelijking maken....

• Rickstah
Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 12:38:
[...]

En de specs van de W98 bak ? Met deze info kun je helemaal geen vergelijking maken....
AMD Athlon T-Bird 1GHZ
Gigabyte 7IXE4 mobo met AMD 750chipset
320MB SD-RAM PC133
Hercules Geforce2MX
Neovo F-17 TFT

en mijn systeem:

AMD Athlon XP 2200
MSI KT4V
512MB DDR
GF4ti4200 met detonator 44.03
NEC LCD1701 TFT

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:10

Lancer

What the......

Hmmm...., de TFT is scherper en heeft een lagere kleurdiepte. We logisch eigenlijk dat DivX er slechter uitziet dus.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Verwijderd

meestal zit je toch (vooral bij het kijken van een film) niet direct met je neus op het scherm?

Is een TFT daadwerkelijk zo scherp dat je van enkele meters afstand nog blokjes / randjes ziet? --
( 'k zit er aan te denken om 'n TFT'tje te kopen, maar als er veel problemen zijn bij het bekijken van divX'jes, stel ik dit nog ff uit )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juli 2003 @ 12:50:
Is een TFT daadwerkelijk zo scherp dat je van enkele meters afstand nog blokjes / randjes ziet? --
( 'k zit er aan te denken om 'n TFT'tje te kopen, maar als er veel problemen zijn bij het bekijken van divX'jes, stel ik dit nog ff uit )
Dan zouden die blokken dus centimeters groot moeten zijn, en dat is niet het geval nee.... of je moet een heel brakke rip hebben :o

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 12:56 ]

• Rickstah
Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 12:55:
[...]

Dan zouden die blokken dus centimeters groot moeten zijn, en dat is niet het geval nee.... of je moet een heel brakke rip hebben :o
Ik zal vanmiddag nog een groot plaatje posten waar je dus ziet hoe slecht het eruit ziet :)

En het zijn geek brakke rips, allemaal de goeie dvdrips van *DVL, DEiTY, en die andere grote rippers*

offtopic:
zonder al te veel op warez in te gaan
Pagina: 1