Toon posts:

Sweex router en AP vs. Internet verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb laatst een Sweex router geinstalleerd en bij Zeelandnet netjes m'n MAC om laten zetten.
Ik heb 1 UTP aansluiting voor een vaste verbinding en 3 x wireless via m'n AP, ook van Sweex.
De communicatie tussen de verschillende pc's verloopt perfect, om te surfen werkt het als iets minder (trage respons) en met ftp-en en irc is het nu zowat onmogelijk geworden om iets te doen.
Pingen naar bijv. Zeelandnet levert het volgende op: na de eerste keer een respons van 62 TTL, gemiddeld 15 ms per pakket.
Na de tweede ping gaan er minimaal 2 pakketjes verloren en treed er een time out op. Resetten helpt niet en een firmware upgrade heeft ook al niet geholpen.
Hebben julli nog suugesties, ben nu zo ngeveer wel radeloos aan het worden. |:(

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:28
Edimax en sweex schijnen dezelfde hardware te gebruiken voor de routers (alleen ander jasje en andere firmware). De firmware schijnt zelfs onderling uitwisselbaar te zijn!

En van edimax-routers hoor je vaak dat ze problemen hebben op het zeelandnet-netwerk. (o.a. bij mij :( ) Misschien hetzelfde aan de hand met Sweex?

* jurri@n heeft inmiddels een router bij Zeelandnet zelf besteld. Misschien niet de goedkoopste, maar wel garantie dat het werkt

Edit: Er schiet mij ineens iets te binnen over mijn edimax-router: deze had in de firewall een methode om DoS-attacks te hetkennen en de blokkeren. Mogelijk dat dat er bij jou ook op zit en dat jouw ping-sessie als DoS-attack wordt gezien?

[ Voor 42% gewijzigd door jurri@n op 05-07-2003 11:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, ik zal een en ander nog maar weer ens checken.
Wat doe DoS betreft, je zou best wel eens gelijk kunnen hebben.
Thx.