Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Orange gedraagt zich asociaal...

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Topicstarter
Ik kan het niet anders omschrijven, dit is de situatie, ik neem vorig jaar december een abbo van 30 euro bij hun. Helemaal blij enzo, ik bel iets minder als 30 euro per maand dus me bundel word steeds iets groter voor de volgende maand...

Nu dacht ik gister even leuk langs de Orange shop te gaan om te checken wanneer ik mijn Abbo kon verlengen en dus een nieuw toestel kon krijgen. Nou dat kon in Oktober... zei hij, 3 maanden van te voren (wat naar mijn idee echt september is maar dat terzijde)

In iedergeval zei ik toen, ah dat is mooi dan kan ik dan dus gewoon mijn abbo met een jaar verlengen? "Mnee meneer, met 2 jaar want u bent bronze (?) gebruiker dus kunt u alleen voor 2 jaar upgraden" Ik geloofde me oren niet...

Nu word ik dus gedwongen om voor 2 jaar met hun het bootje in te gaan terwijl ik daar helemaal geen behoefte aan heb, ik wil relatief vrij zijn, het abbo heeft voor god-sake Free...

Hebben andere mensen dit probleem ook gehad? of kunnen meer licht schijnen op de situatie of mij helpen?

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:10

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Bronze....betekend misschien een "niet veel betalende" klant...aangezien je telkens onder de €30 blijft...???
als je Silver of Gold bent mag je misschien wel 1 jaar :?

Just an idea...

Ik hou het toch liever op iets duidelijkere tarieven...VOdafone of KPN dus

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Nu werk ik dus al 3 jaar in de telefonie en dit is echt vette onzin. Ik weet niet waar die winkel zit, maar ik zou er als ik jou was niet meer heen gaan. Je kan ALTIJD bij Orange 1, 2 of 3 jarig verlengen. Dat heeft helemaal niets met je categorie te maken. Die categorie is enkel een indicatie van je belgedrag voor het verkooppunt, zodat zij kunnen zien welke vergoeding ze voor jou op een toestel mogen doorbereken. Dus m.a.w de korting die je op het toestel krijgt. Het is wel zo dat als je het 2 jarig verlengd, dat je dan meer korting krijgt en dan heb je ook meer kans (of keus) op gratis telefoons.

Maar nogmaals, die kerel weet duidelijk niet waar hij het over heeft!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Topicstarter
Ja dat klopt ja, maar dat is toch belachelijk, mij dwingen om voor 2 jaar een abbo te laten nemen...

thanks dude!

[ Voor 8% gewijzigd door itsgreen op 04-07-2003 11:26 ]

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 10:06
Buzz_Lightyear schreef op 04 July 2003 @ 11:21:
Bronze....betekend misschien een "niet veel betalende" klant...aangezien je telkens onder de €30 blijft...???
als je Silver of Gold bent mag je misschien wel 1 jaar :?

Just an idea...

Ik hou het toch liever op iets duidelijkere tarieven...VOdafone of KPN dus
Op zich is het best asociaal, ik denk dat de kleinste provider van Nederland extra klanten wegjaagt. Wat ze beter kunnen doen is de bonus op weinig bellende klanten verlagen.

Buzz_Lightyear: Onderbouw dat laatste argument eens met duidelijke tarieven? Ik vind de prijsstructuur van bijv. T-mobile en Orange net zo helder als die van KPN/Vodafone. Maar de 1800 providers zijn wel een stuk goedkoper en bieden voor 90% van de nederlanders een goedkopere oplossing icm een heel aardige dekking!

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

Als je niets doet, kan je gewoon blijven bellen met je abbo van 30 euro per maand. Alleen als je contractvernieuwing wilt (dus geld of nieuw toestel krijgen van Orange) dan verplichten zij je om voor minimaal 2 jaar 30 euro per maand te gaan betalen. de keuze is aan jou.. ik vind het een prima middel om mensen te binden (omdat ze er heel wat voor betalen). en als je het er niet mee eens bent, dan doe je toch geen contractvernieuwing en loopt je abonnement gewoon door en heb je 1 maand opzegtermijn. Ikzelf kijk elk jaar naar de beste aanbieder(meeste beloning voor het vastleggen van een jaarcontract) en als mijn huidige netwerkaanbieder het meeste bied is het snel bekeken. als ze me bijvoorbeeld een nieuw toestel geven van 600euro als ik 2 jaar lid blijf heb ik daar geen problemen mee! maar meestal komt het met dit soort abb. tarieven neer op 180Euro vergoeding indien 1jaar verlenging en zo'n 300 euro bij 2jarige verlenging.

Verwijderd

Ja, ik gebruik ook al jaren Orange en ik ben er zeer tevreden over. Ik denk ook niet dat je dit probleem bij hun neer kan leggen. Het gaat gewoon over een oerdomme verkoper. En je hoeft absoluut niet 2 jarig te binden. 1 jaar is altijd mogelijk!!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Wat is er nou a-sociaal? Je krijgt gewoon een aabod om je contract te verlengen, wat je klaarblijkelijk niet aanstaat. Reden te meer om gewoon van telefoonprovider te switchen, met a-sociaal heeft het echter helemaal niets van doen. Met die bewoordingen creeër je een sfeer rond je probleem, die in het geheel niet in overeenstemming met de aard en ernst van je probleem. Suggestief derhalve en vrij banaal in mijn ogen. Ik dacht al aan deurwaarders of afkoopsommen van duizenden euro's :/

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Natuurlijk kun je wel voor één jaar verlengen. Alleen krijg je dan [bij Orange Shops] geen toestelkorting als je te weinig belt, maar bijvoorbeeld wel korting op de maandbedragen.
Ik vind het ook niet a-sociaal. Het is een recht van een provider om de korting aan te passen op de opbrengst van de klant. Bedenk wel dat toestelkorting meestal heel royaal is, en als een provider die in het eerste jaar al niet aan jou terugverdient, vind ik het heel terecht dat ze niet nog eens een jaar verlies op je willen maken.
Ik vind het wel opvallend dat mensen denken dat ze recht hebben op toestelkorting, en zelfs kwaad durven worden als ze die gunst niet krijgen.
Ga eens kijken in België, denk ik dan, waar helemaal geen toestelkorting wordt gegeven.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Maar toch, als je bijvoorbeeld naar een MediaMarkt gaat of Belcompany, dan krijg je WEL toestelkorting bij het verlengen van een 1jarig Orange abonnement. Want nogmaals dit staat los van je categorie, dit recht heb je altijd. Volgens mij ook wanneer je bijvoorbeeld via de klantenservice je abonnement verlengt! Op die manier kan je het ook nog eens controleren ;)

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 04 juli 2003 @ 13:19:
Maar toch, als je bijvoorbeeld naar een MediaMarkt gaat of Belcompany, dan krijg je WEL toestelkorting bij het verlengen van een 1jarig Orange abonnement. Want nogmaals dit staat los van je categorie, dit recht heb je altijd. Volgens mij ook wanneer je bijvoorbeeld via de klantenservice je abonnement verlengt! Op die manier kan je het ook nog eens controleren ;)
Recht op toestelkorting bestaat niet hoor! Het is een gunst die de winkel je verleent. Een winkel krijgt van de provider een bonus voor een verlenging, waarschijnlijk afhankelijk van de categorie en het is aan de winkel of en hoeveel hij de klant laat profiteren van die bonus.

Wat al eerder gezegd is: je bent helemaal niet verplicht te verlengen. Als je niets doet loopt je contract gewoon stilzwijgend door tot opzegging. Na je contractsperiode kan dat elk moment.
Van contractsverlenging is alleen sprake als je weer toestelkorting of korting op de abonnementskosten krijgt. En dat is zoals ik al schreef geen recht.

Verwijderd

In de Orange Shop kan je met een categorie 'Bronze' inderdaad alleen met 2 jaar verlengen. Elders kan het wel met 1 jaar, maar Orange Shops hanteren die regel. Als je inderdaad meer belt en dus Silver, Gold, Platinum of Diamond bent kan je ook in de Orange Shop met 1 jaar verlengen.

Verwijderd

Sorry als ik een oud topic opnieuw leven in blaas, maar ik heb vorige week mijn Orange 30 abonnement af moeten sluiten en daarna direct weer een nieuw abonnement af moeten sluiten omdat ik ook zo'n klant ben die 'te weinig' belt ofzo. Erg belachelijk vind ik dat. Ik betaal elke maand netjes, maar ja... af en toe houd ik geld 'over'.

Maar om mij nu te straffen omdat ik niet meer bel dan het abonnement? Beetje zuur vind ik dat.. ik vraag mij ook af hoeveel je moet bellen/wat je belgedrag moet zijn om gewoon GOLD-klant te worden? Wie kan mij dat vertellen?

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-11 12:18
ik ben "gold" klant ik heb een 32,50 abbo waar ik elke maand een euro of 10 overheen zit

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:47
indeed ik denk dat je je flink heb laten misleiden want je moet helemaal niets...

wat voor klant je ook bent... je kan verlengen met de periode die jij wil
De operator zal in eerste instantie alleen een aanbieding voor 2jr aanbieden, logisch want ze willen je zolang mogelijk.

en dat hele Bronze/silver/gold systeem hoort de klant niet te horen te krijgen (in welke categorie hij zit), dat is gewoon belangrijke statistiek voor het bedrijf zelf... totaal niet nuttig voor de klant..
Alle klanten hebben met 1 AV te maken... er wordt dus absoluut geen onderscheid gemaakt tussen een mogelijke Bronzebeller of goldbeller.

[ Voor 39% gewijzigd door Jazco2nd op 30-06-2005 01:11 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:33
Waarschijnlijk probeerde je via een Orange shop je contract te verlengen? Gewoon via een online shop je abo verlengen.

Verwijderd

Jazco2nd , dat is onzin. Bij Orange kan je echt niet verlengen met 1 jaar als je Bronze of lager bent. Daar hebben de algemene voorwaarden niets mee te maken. Daar staat niets in over verlengen. Take it or leave it, zal Orange denken...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 01:28 ]

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-11 11:50
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 01:27:
Jazco2nd , dat is onzin. Bij Orange kan je echt niet verlengen met 1 jaar als je Bronze of lager bent. Daar hebben de algemene voorwaarden niets mee te maken. Daar staat niets in over verlengen. Take it or leave it, zal Orange denken...
Pfff, jaja. Ik had een Orange 40 afgesloten anderhalf jaar geleden (7 euro per maand 1e jaar via cashback) en ik heb deze maand dit abo verlengd met 1 jaar (tevens naar 32.50) met flinke korting ongeveer 300 euro). Ik heb nu 330 euro beltegoed over. Gedeeld door 18 betekent dat ik 18 euro spaarde oftewel maar 22 euro gebruikte per maand. Dan ben ik neem ik aan toch Bronze of slechter?
Of heeft het er dan mee te maken dat ik stapje terugga (40 ->32.50) en dat ik al anderhalf jaar lid ben terwijl ik "maar" een 1 jarig contract had?

Overigens kunnen (internet, niet-Orange)shops niets voor je bepalen. Die hebben 1 bod voor iedere klant, ongeacht ranking. Volgens mij is het dan aan Orange of ze de aanvraag accepteren of niet en reken maar dat ze dat doen. Van die rankink had ik uberhaupt nog nooit gehoord en zal wettelijk waarschijnlijk dikke bullshit zijn. Algemene voorwaarden of niet, ze kunnen je niet alles opleggen.

pepernooot

Verwijderd

dinkelover schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 01:53:
Overigens kunnen (internet, niet-Orange)shops niets voor je bepalen. Die hebben 1 bod voor iedere klant, ongeacht ranking. Volgens mij is het dan aan Orange of ze de aanvraag accepteren of niet en reken maar dat ze dat doen. Van die rankink had ik uberhaupt nog nooit gehoord en zal wettelijk waarschijnlijk dikke bullshit zijn. Algemene voorwaarden of niet, ze kunnen je niet alles opleggen.
Het geldt inderdaad alleen bij Orange zelf, dus via de klantenservice of in de Orange shops. Via andere shops kan je wel gewoon met verlengen zoals je zelf wil. Orange mag natuurlijk zelf bepalen of ze een klant met 1 of 2 jaar willen verlengen. Net zoals jij mag besluiten om dan je abonnement op te zeggen...

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Waarom een kick van bijna twee jaar?
Waarom geen 1 jarige verlenging in een Orange-shop? is recenter :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.