Toon posts:

Router toegestaan???

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om onderhand internet via de kabel te nemen, chello, maar ik weet niet of er nou wel of niet een router tussen mag. Sommige zeggen van wel, anderen van niet. ik ben niet van plan om er een internetcafe van te maken, er worden dan maar 2 pc's op aangesloten. De router die ik in gedachten had is een Draytek Vigor2200.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Tuurlijk mag je er een router aanhangen. Of je er meer dan één PC op mag aansluiten is een andere vraag. Misschien heb je iets aan de Algemene Voorwaarden van Chello?

Bij XS4ALL mag je trouwens gewoon meer PC's aansluiten, mits binnen het gezin in één huis.

[ Voor 34% gewijzigd door CmdrKeen op 04-07-2003 11:04 ]

Bloed, zweet & koffie

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Heb je geen andere keuze dan chello? Bijvoorbeeld @Home of ADSL? En denk dat een router geen probleem kan zijn. Er zijn zoveel mensen die dat doen!

Canon Digital Ixus V3

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Vilenin schreef op 04 juli 2003 @ 11:00:
Tuurlijk mag je er een router aanhangen. Of je er meer dan één PC op mag aansluiten is een andere vraag. Misschien heb je iets aan de Algemene Voorwaarden van Chello?
ookal zou dat niet mogen, gewoon doen,
je betaald genoeg (bij @home tenmiste 50euro :z)
en ze komen er toch niet achter...

en anders zeggen dat je een n00b bent en dat je dat allemaal niet wist,
en dat buurman henk (met feestmuts) alles voor je heeft aangelegd :Y)

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Volgens mij mag het officieel gewoon niet. Chello is bedoeld voor 1 computer. Maar er is geen haan die er naar zal kraaien en iedereen met 1 of meer computers maakt er gebruik van.

Uhmz, hadden ze trouwens niet laatst iets veranderd waardoor het wel mocht, i.v.m. die XBOXen enzo?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Topicstarter
daar heb ik al gezocht en ze hebben het helemaal niet over een router...

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 23:09

qless

...vraag maar...

Chello zegt nu dat ICS mag (ivm Xbox) dus dan mag router ook, het verschil kunnen ze op afstand niet zien...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Verwijderd

Topicstarter
ja dan zeg ik gewoon dat die andere mn xbox is...

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Officieel mag het niet. Ooit is er een keer monteur bij me geweest die had gezien dat ik er een server aan had gehangen. Het word gewoon gedoogd BEHALVE als je je buurman ook van internet voorziet want dan gaan ze moeilijk doen. (en terrecht)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het liefste chello ivm de aansluitkosten van ADSL... en dr heeft bij ons in de buurt toch bijna niemand kabel dus.

Verwijderd

Volgens mij dat je geen "echte" router mag gebuiken. Je mag echter wel een pc met internet sharing gebruiken. Dit omdat Chello het X-box live programma ondersteund. Hiervoor schijnt het nodig te zijn om achter een machine te zitten met internet sharing. Er heeft hier op tweakers een artikel over gestaan.

Te laat dus...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 11:09 ]

Verwijderd

Ik had het zo dat de kabelman internet kwam aanleggen en zag dat er stuk of 5 pc's op aangesloten werden.. hij ging gewoon verder en zei; ik zal niks zeggen tegen Tebecai hehe (h)

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 16:57

El Martino

Zo niet, dan toch.

Als je gewoon even op de chello site had gekeken, daar staat precies wat er wel en niet mag. http://info.nld.chello.nl/products_intro.php :)

Ik raad je trouwens af een Draytek 2200 te gebruiken. Ik heb 'm ook en heb hem inmiddels maar vervangen door een Freesco router vanwege een zeer vaak uitvallende verbinding. En ik ben niet de enige, er zijn al behoorlijk wat topics hierover geweest...

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Verwijderd

Topicstarter
ach.. die router gaan ze toch niet over zeiken.

Verwijderd

Topicstarter
welke router word dan door jullie aangeraden???

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie de algemene voorwaarden van je contract.

Dit heeft NIETS met PNS te maken :|

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.