Een vreemde vraag: in mijn Photoshop zit een pipetje he. Nu is mijn pipetje vreemd aan het doen. De kleur die ik gewoon met een muisklik selecteer zet in in het onderste kleurvlakje weg, als ik de alt indruk zet ie hem als bovenste kleur weg. Vervelend want normaal is dat andersom. En vooral als ik met bijvoorbeeld het potloodje bezig ben en ik wil ter plekke via alt mijn pipetje gebruiken, dan pakt ie die kleur weer als onderste kleur. Ook omgeswitcht dus. Weet iemand tovallig hoe ik mijn oude vertrouwde pipetje weer terug kan krijgen?
Ehm, je preferences deleten? 
http://search.gathering.t...-XF6-XF61-XF7-XF8-XF9---A
http://search.gathering.t...-XF6-XF61-XF7-XF8-XF9---A
edit:
Iets met ctrl-alt-shft-nogiets tijdens het opstarten...
Iets met ctrl-alt-shft-nogiets tijdens het opstarten...
[ Voor 10% gewijzigd door Willem op 04-07-2003 10:55 ]
toch benieuwd wat dat nogiets dan is 
Ctr+alt+shift dat is hem! thanx en sluiten maar weer.
Ctr+alt+shift dat is hem! thanx en sluiten maar weer.
[ Voor 43% gewijzigd door Nozzman op 04-07-2003 11:09 ]
Anoniem: 4364
mischien een kleine aanvulling van mij..
Ik had ook zo`n vreemd ding in photo-chop, af en toe als ik aan het brushen was/ of met het gummetje bezig was.. was opeens dat rondje van m`n brush area weg..
Hoewel ik in m`n preferences wel had aangegeven; painting cursors - 'brush size'
Pas naar jaren met deze 'bug' te leven.. als caps lock aan staat is je rondje van je brush weg, als capslock uit staat.. komt hij weer terug. !Q@#$@!$!$!$ leuk om te weten toch..
Ik had ook zo`n vreemd ding in photo-chop, af en toe als ik aan het brushen was/ of met het gummetje bezig was.. was opeens dat rondje van m`n brush area weg..
Hoewel ik in m`n preferences wel had aangegeven; painting cursors - 'brush size'
Pas naar jaren met deze 'bug' te leven.. als caps lock aan staat is je rondje van je brush weg, als capslock uit staat.. komt hij weer terug. !Q@#$@!$!$!$ leuk om te weten toch..
Tja, die sotware doet soms rare dingen
Toch fijn om in je achterhoofd te houden.
Arrived anxious, left bored
Anoniem: 15712
Volgens mij is dat geen bug, maar eerder een feature van photoshop. Als je je capslock aanzet wordt niet de tool (brush, pipet, potloodje) weergegeven als muisding, maar de pixelsize die je op dat moment gebruikt zeg maar.
Kan zijn dat ik cel-ed's reply verkeerd interpreteer though
Kan zijn dat ik cel-ed's reply verkeerd interpreteer though
Wel raar want (volgens cel-ed) is het bij juist omgekeet dat wat hij ingesteld heeft? Maargoed het zal wel het-switchen-tussen-de-opties zijn dan...
Arrived anxious, left bored
Anoniem: 4364
jay> het is inderdaad en feature.. maar tja ik werk al jaren met allerlei software, en heb meestal geen tijd om alle handleidingen door te spitten, en ga meestal op m`n gevoel af.
En het is maf, dat je pas na jaren werken met deze software pas merkt dat deze feature bestaat, en weet nu dat het geen bug is maar een feature. Elke week weer wat nieuws leren..
En het is maf, dat je pas na jaren werken met deze software pas merkt dat deze feature bestaat, en weet nu dat het geen bug is maar een feature. Elke week weer wat nieuws leren..
Anoniem: 9542
als je al jaren met allerlei software werkt wordt het wel eens tijd dat je leert dat het tijd bespaart om juist wél de handleidingen door te lezen imho
In Photoshop 7 kan dit dus ook zomaar gebeuren? Mijn pipetje is ook al weken 'omgekeerd', maar in de gewone instellingen is er dus niks over te vinden. 't is inmiddels wel gefikst, maar ik blijf zelfdenkende software eng vinden.
De grote vraag: hoe kan dit?
De grote vraag: hoe kan dit?
Pagina: 1