P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.
Welke protocollen gebruik je 
Tcp/IP
Appletalk
en je openingspost is een beetje krom dan:
verder is dit meer een NT kwestie
Tcp/IP
Appletalk
en je openingspost is een beetje krom dan:
enIk heb nu al een tijdje een Powermac op mijn kamer staan en sinds kort werkt hij eindelijk op mijn netwerk!
Maar mijn pc herkent hem niet op het netwerk
verder is dit meer een NT kwestie
Waarom open je dit in OH en niet Network Troubleshooting of Non-Windows Operated Systems 
- meer specs zouden aangenaam zijn, maar het probleem is redelijk duidelijk
- staat de Mac op Ethernet of Appletalk ingesteld (software setting, kun je in het configuratiepaneel onder OS 7 instellen) alleen onder Ethernet kan hij op een 'normaal' netwerk funtioneren.
- geef aan wat je bedoelt met 'herkennen'. Kunnen de sytemen elkaar pingen? Zo nee zitten de kabels er wel goed in en hebben ze elk een IP adres in dezelfde subnet?
- als ze elkaar wel kunnen pingen, wat is het probleem dan? Windows gebruikt SMB om computers in 'Netwerkomgeving' weer te geven. Een Mac draait niet uit zichzelf een SMB client, dat moet je erop installeren. Maar dat is eigenlijk nergens voor nodig- FTP kan gewoon over TCP/IP zonder dat je met SMB hoeft te werken (en dus die Mac in 'Netwerkomgeving' zien.
Vrij basic allemaal en zonder meer met een beetje zelfwerkzaamheid uit te zoeken...
- meer specs zouden aangenaam zijn, maar het probleem is redelijk duidelijk
- staat de Mac op Ethernet of Appletalk ingesteld (software setting, kun je in het configuratiepaneel onder OS 7 instellen) alleen onder Ethernet kan hij op een 'normaal' netwerk funtioneren.
- geef aan wat je bedoelt met 'herkennen'. Kunnen de sytemen elkaar pingen? Zo nee zitten de kabels er wel goed in en hebben ze elk een IP adres in dezelfde subnet?
- als ze elkaar wel kunnen pingen, wat is het probleem dan? Windows gebruikt SMB om computers in 'Netwerkomgeving' weer te geven. Een Mac draait niet uit zichzelf een SMB client, dat moet je erop installeren. Maar dat is eigenlijk nergens voor nodig- FTP kan gewoon over TCP/IP zonder dat je met SMB hoeft te werken (en dus die Mac in 'Netwerkomgeving' zien.
Vrij basic allemaal en zonder meer met een beetje zelfwerkzaamheid uit te zoeken...
Oslik blyat! Oslik!
Ik gebruik beide! Ik gebruik Tcp/IP alleen om te internetten via mijn server voor de rest doe ik er niks mee. Maar als ik over moet gaan op Appletalk dan is dat geen probleem!
Het is een 80Mhz. Powermac! Meer weet ik er niet van ,want ik heb hem gehad. Maar waar kan ik dan zo'n SMB Client downloaden???
Het is een 80Mhz. Powermac! Meer weet ik er niet van ,want ik heb hem gehad. Maar waar kan ik dan zo'n SMB Client downloaden???
[ Voor 28% gewijzigd door mark10123 op 04-07-2003 10:57 ]
P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.
OS 9 kan niet zonder extra programma's met een Windows computer connecten, daar heb je een programma zoals Dave voor nodig.mark10123 schreef op 04 July 2003 @ 10:55:
Ik gebruik beide! Ik gebruik Tcp/IP alleen om te internetten via mijn server voor de rest doe ik er niks mee. Maar als ik over moet gaan op Appletalk dan is dat geen probleem!
Andersom kan een Windows niet met een Apple communiceren zonder programma, zoals PCMacLan. Alleen server edities hebben ondersteuning voor het Appletalk protocol en kunnen ook Apple fileserver spelen.
OS X kan wel met het SMB protocol overweg, alleen draait OS X alleen op nieuwe machine's en niet op de oudere PowerMac's.
(Overigens kan een OS 9 bak perfect via een Windows bak het internet op, TCP/IP wordt gewoon ondersteund door OS 9 en ouder).
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Je zult extra software moeten installeren op de XP pc om Appletalk te kunnen praten met det de mac pc maclan óf dave op de mac. Anders is het niet mogelijk om bestanden uittewisselen tussen de 2 machines.
Ik zie nét dat iemand mij al voorgeweest is!!
Ik zie nét dat iemand mij al voorgeweest is!!
[ Voor 12% gewijzigd door Piebas op 04-07-2003 11:09 ]
Jongen, leer eens Google gebruiken.
Ik zal het even voordoen:
Je gaat naar google.nl en tikt als zoekterm in "mac windows network" en ramt Zoek. Het eerste resultaat wijst naar macwindows.com. Als je daarop klikt kan je talloze tutorials vinden over hoe je een netwerk van een Mac en een PC aan de gang kan krijgen.
Tsjakkaaa.
Ik zal het even voordoen:
Je gaat naar google.nl en tikt als zoekterm in "mac windows network" en ramt Zoek. Het eerste resultaat wijst naar macwindows.com. Als je daarop klikt kan je talloze tutorials vinden over hoe je een netwerk van een Mac en een PC aan de gang kan krijgen.
Tsjakkaaa.
Pagina: 1