Toon posts:

Mijn PC rookt.......

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello tweakers!

Ik zit met een groot probleem!!
Na trots een kast, je weet wel die leuke Nokia kast! :), gekocht te hebben op de HCC en daarna trots mijn systeem in te hebben gebouwt, i.c.m. met eerder gekochte AMD Duron 650 en KT7 (eynstein). Ik heb de ene kant van de kast open laten staan.

Druk ik vol verwachting op de aan/uit knop en merk dat er een hele walm rook uit komt!! Ik schrik me de tyfus! en ruk snel alle draden los!

Tot mij verbazing zie ik het power kabeltje vanaf de diskettedrive zo'n 5 cm lang is gesmolten!!!! ;(

Daarna bootte ik zonder diskdrive en HD's en keurig verscheen er van alles, maar hij bootte alleen niet -> geen HD's etc.
Hij poste alleen.

Nu sloot ik weer alles aan, nieuw disk power kabeltje en heel de shit geen nu weer roken en smelten!

Nu is mijn vraag wat is er defect? De diskette drive? En kan ik die power cables voor de diskette drive nog gebruiken, ik HAD 2 goede, nu 0........

Alvast bedankt!

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
waarschijnlijk flop kapot, je zal niet de eerste zijn die een drive of voeding zo opblaast... ;(

Verwijderd

Geez, dat is wel pech hebben. Zelf als je de stekkertje atc. verkeerd zou aansluiten zou je dit probleem nog niet moeten hebben.

Op het eerste gezicht zou ik ook zeggen dat je Floppy-drive kapot is. Best wel vaag probleem.
Of je die stekkertje nog kan gebruiken ligt een beetje aan hoe heftig ze zijn weggefikt, als de kern van de draadjes nog in takt is kun je ze opnieuw isoleren met wat tape.
Misschien is het beter om ergens een stekkertje uit te rukken en ze te vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar blaas ik niet ook meteen weer mijn volgende diskette drive op?

Moet ik een nieuwe voeding kopen? Is wel een duur geintje!

Verwijderd

Het is moeilijk met zekerheid te zeggen, maar waarschijnlijk ligt dit niet aan de voeding. Ik denk eerder aan het driveje.

Je zult het risico'tje moeten nemen denk ik.

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:22
Je PC rookt ? Mischien wordt tijd voor hem om af te kicken :)

Nee ik denk ook dat je floppy drive kapot is! Je zou hem kunnen proberen in een andere PC, maar dan loop je de kans dat die kabels ook door branden. Probeer eens een andere diskette station er in te stoppen. Die krengen zijn toch maar 25 piek als die ook kapot gaat. Maar dan weet je wel dat het aan je PC ligt of niet !

veel suc6

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Verwijderd

Op maandag 27 november 2000 17:01 schreef bastard het volgende:
Geez, dat is wel pech hebben. Zelf als je de stekkertje atc. verkeerd zou aansluiten zou je dit probleem nog niet moeten hebben.
Dat is dus niet helemaal waar. Ik heb zo een zipdrive in de fik gestoken. De lipjes waarmee de stekker er maar op een manier oppast was afgebroken. Na een lange dag nog even snel een drive aansluiten was dus te veel van het goede. Roken die drive. die was echt naar z'n grootje

Verwijderd

Meet met een multimeter ff of er sluiting in zit!

In het voedingssnoertje van de FDD bedoel ik dus :)

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 20:57

Macros

I'm watching...

[quote]
Mijn PC rookt.......
[/quote]

Samen komen we er wel uit... >:)

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

Topicstarter
Thanx!!!

Hey MV..... hoe ga ik dat doen met die multimeter? Hoe sluit ik hem aan en dergelijken? Wat moet ik te zien krijgen? moet deze PC daarvoor aangaan? :?

Ik weet dat een vriend van me er eentje heeft... ik vind het erg KUT is als ik die van hem per ongeluk mol! :o

Alvast bedankt!

P.S. Je mag ook sms-en 06-23293845!

Verwijderd

Topicstarter
Nog suggesties? :o

Alvast bedankt!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Weet je wat ook een leuk effect geeft.
Het omdraaien van dat voedingskabeltje, het begint te stinken en op de achterkant van de drive begint het te gloeien.
Je krijgt dan een mooi helder licht >:)

Met het na meten, wordt er bedoeld.

Geel + Zwart = 12 Volt
Rood + Zwart = 5 Volt

Wanneer dit correct blijkt te zijn, zal dus je floppy drive aangort zijn :).

Trek hem eens open, misschien dat er iets in zit.
Denk aan zo'n bescherm hoesje van een diskette :)

Ps. je moet op alle voedingstekkers het bovenstaande voltage krijgen.

/update/
Met uitzondering van je mutsen stekker
/update/

And The Only One

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Nokia kast ?????

Welke is da ?
Pagina: 1