Toon posts:

WinXP setup : Unable to format

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn bestaand systeem ge-upgrade met nieuwe MB, CPU en RAM. Toen ik mijn harddisks (2x Maxtor 120Gb in RAID-1) wou formatteren, kwam setup af met de volgende foutmelding:

"Setup was unable to format the partition. The disk may be damaged. ...."

Toen ik enkele malen opnieuw probeerde, lukte het formatteren plots wel, maar blokkeerde hij tijdens de stap erna (het kopieren van bestanden).

Ik heb op het net 1 uitleg gevonden die verteld dat het kan wijzen op defecte RAM.
Ook heb ik gevonden dat iemand die hetzelfde voorhad steeds opnieuw probeerde en er uiteindelijk in slaagde om de setup succesvol te voltooien.

Ik heb eerst geprobeerd om 1 partitie 80Gb te maken en te formatteren, toen dat niet lukte maakt ik een partitie met de volledige 240Gb. Het eerste geval in gewone format, de tweede quickformat.

Mijn vorig OS was ook WinXP, en met dezelfde schijven en dezelfde RAID-controller, en heb geen problemen gehad. En bad-sectors zou ook eigenaardig zijn, ik heb de schijven fysisch niet aangeraakt voor de upgrade, enkel de RAID controller heb ik uit de oude en in het nieuwe MB gestoken.

Iemand nog suggesties?

• Ridcully
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-02 20:00
heb niet superveel verstand van RAID dingetjes enzo, maar als het aan 't RAM zou liggen heb je al geprobeerd ander RAM er in te doen (of als je meerdere modules hebt 1tje eruit halen ofzo), en moest je niet RAID drivers installeren tijdens windows setup? dat gedaan?

trouwens, Memtest86 gedraaid?

[ Voor 8% gewijzigd door Ridcully op 04-07-2003 09:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ridcully schreef op 04 July 2003 @ 09:26:
heb niet superveel verstand van RAID dingetjes enzo, maar als het aan 't RAM zou liggen heb je al geprobeerd ander RAM er in te doen (of als je meerdere modules hebt 1tje eruit halen ofzo),?
Neen, ik heb net hier op m'n werk dat op het net gevonden, ik ga dat vanavond thuis es proberen.
en moest je niet RAID drivers installeren tijdens windows setup? dat gedaan??
Dat is gebeurd.
trouwens, Memtest86 gedraaid?
Ik weet niet hoe ik een memtest op m'n pc krijg, laat staan uitvoeren als ik mijn schijf niet geformatteerd krijg :)

• Ridcully
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-02 20:00
http://www.memtest86.com/#download0

bootable floppy/cd rom :) memtest86, downloaden op floppy zetten en er van booten dus gewoon, dan paar uur aan laten staan ofzo en er horen geen errors te komen

Verwijderd

Reeds beantwoord door Ridcully.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 09:55 . Reden: Overbodig ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, tnx. Ik zal vanavond laten weten wat het geworden is.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik weet nu wat er aan de hand is:
het is de RAID-controller. het merk van dat ding is EIO of zoiets, eigenlijk wel al een verdacht ding. Maar op mijn Asus P4PE moederbord werkte da perfect.
En nu op mijn MSI 865P Neo geeft dat dus enorm veel problemen.... Dus ge zijt gewaarschuwt als ge binnekort voor een MSI 865P Neo gaat. Die bepaalde RAID-controller doet het niet meer. Nu op zoek naar een deftige RAID-controller...
edit: het was een "EIO AP-1680 ATA 133 RAID"

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 19:54 ]

Pagina: 1