[WinXP En Pro] hardnekkige pagefile op C:

Pagina: 1
Acties:

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:56
Met verbazing heb ik de Post van Fallen Angel gevolgd.
Ook ik heb alle FAQ's en de knwoledgebase bekeken, maar geen oplosssing gevonden. De pagefile op C: blijft bij mij hardnekkig op ruim 800 Mb (zowat alle beschikbare ruimte op C:) zodat ik continue wordt lastig gevallen met meldingen dat de 'disk space low' is.
En ook bij mij : ik heb alles geprobeerd wat gesuggereerd wordt, ik heb alle rechten, het probleem is er pas sinds een paar weken.
En webmaster Mutsje meldt dan vrolijk wat je moet doen om het te repareren, maar dat is natuurlijk allang herhaaldelijk geprobeerd zonder resultaat.
Als het zo vreselijk simpel was geweest had niemand de moeite genomen hier een post van te maken.

Dus : nog iemand een intelligente suggestie (gericht op het oplossen van dit probleem) ?

One cookie a day keeps the doctor away !

Verwijderd

je kan de maximale grootte van de page-file instellen onder configscreen -> systeem -> prestatiezooi -> Pagefile

99% kans dat je het al wist en al hebt geprobeerd .. maar denk vermeld het toch maar even ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Je bedoelt [rml]mutsje in "[ XP] Swapfile/Pagefile blijft 768 MB."[/rml]? Die is een jaar oud en in de tussentijd zijn er in alleen al WOS zo'n 4000 topics geopend, dus ik geloof niet dat enkel het noemen van een naam genoeg is om duidelijk te maken waar je het over hebt ;)

En ontopic: het is niet helemaal duidelijk of je inderdaad al een (min. en) max. grootte hebt ingevuld. Controleer verder of je niet toevallig die 800 MB even nodig hebt (een groot programma dat opstart?) OF heb je op bijv. D al wel een groot pagefile staan?

O ja en welkom@GoT :)

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 04-07-2003 09:45 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ppaulv
Ehhhh .... ik heb alles geprobeerd. Geen pagefile. Een pagefile van 500 Mb op een andere partitie en een van 2 (minimum èn maximum natuurlijk) op C:. Een pagefile van 2 op alle partities. Allerlei variaties op dit thema. Maar de swapfile op C: blijft consequent ruim 800 Mb.

Nog wat historische info : tot een paar weken terug werkte ik 'gewoon' met een pagefile van 2 Mb (vast) op C: en nog een paar andere partities, en een grote van plm. 500 Mb op een partititie met veel vrije ruimte. Wat er veranderd is weet ik niet.

En nog wat : ik heb 3 OS installaties : 1x W2k, 2x XP Pro. W2k heeft netjes een swapfile van 2 Mb op C: (die file van 800 Mb wordt netjes vervangen door die kleinere).
De 2e XP installatie diet hetzelfde (een pagefile van 2 Mb op C:).
Maar die ene XP heeft iets raars. Ik heb alles vergeleken, heb identieke rechten (alle), etc. etc. Ieder keer als ik die ene XP opstart staat er weer een pagefile van 800 Mb.
I'm completely lost.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

hier dan webmaster mutsje :+

Als je normaliter de pagefile op c: op 0 mb zet en dan op SET klikt, moet je al een andere pagefile geprepareert hebben op een andere schijf of partitie.

Als een OS zelfstandig weer een pagefile aanmaakt betekend dit dat een gebruiker ergens een fout maakt.(meestal maar hoeft niet altijd)

Check je system en application logfiles in de eventviewer, hier zouden event's over jou pagefile in moeten komen te staan waarom WindowsXP eigenwijs de pagefile opnieuw op jou C: partitie aanmaakt.

PS:
Bij rechten probleem is het zo dat een OS een minimale pagefile aanmaakt. Hier krijg je ook een heel erg duidelijke popup melding van namelijk dat Windows niet instaat was/is om de pagefile te laden en een tijdelijke pagefile van XXX MB aanmaakt. Als je deze melding krijgt heb je inderdaad een rechten probleem. System behoord Full Control over de schijf te hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door mutsje op 04-07-2003 10:14 ]

• ppaulv
Ja en nee, ik heb tijden gewerkt zonder pagefile, en ook met her en der een kleintje van 2 Mb. Nooit een probleem geweest. En een pagefile op 0 zetten lukt me niet (minimaal 2, daar heb ik ergens over gelezen maar ben de details kwijt).
Heb 512 Mb ram en gebruik nooit meer dan 350 Mb. Door het gebruik van een grote pagefile wordt ie misschien sneller (of juist niet) maar dat is hier even off topic.
Events zal ik controleren (thuis), bedankt voor de tip.
Rechten kwestie : nooit een popup gehad.
Waar wordt dit eigenlijk geregeld in XP ? In de registry heb ik vanalles over C:\pagefile.sys kunnen vinden, maar daar staat alles vrolijk op 2 2 (min en max ?).

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Normaliter bij een clean install zet het OS al basis permissions. Een daarvan is dat System Full Control heeft. Als je niet met de rechten hebt lopen spelen krijg je ook geen popup melding. Om te troubleshooten hebben ze de eventviewer uitgevonden. Met deze event's kun je naar bijvoorbeeld www.eventid.net of www.technet.com gaan zoeken. Ook Google wil soms met exotische event meldingen uitkomst bieden.

• ppaulv
Ga ik doen. Thanks.
Overigens : als ik zoek in de forums op 'hardnekkige' of 'pagefile' krijg ik deze draad niet te zien. ????

Verwijderd

Gast .... oplossing:

die pagefile van 800MB is van 1 van je andere windows installaties 8-)
DUS: als je nou ff bij alle windows installaties een max van 100MB opgeeft (ofzo) :)

dan is je probleem ook weg :P

• ppaulv
Nou, als je nog even kijkt bij mijn reactie van 10.03 uur kun je zien dat dat niet zo is (had ik echt wel gecontroleerd). Zou te makkelijk zijn.
Als XP1 opstart heeft de file de grootte 800 en de datum/tijd van opstarten van XP1, en als XP2 opstart heeft ie de grootte 2 Mb en de datum/tijd van opstarten van XP2.
Helaas. (Toch bedankt voor de moeite) ;)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:36

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

dus onder je ene XP install werkt et prima, dan is de file 2 mb (snap nie waarom ie nie op nul kan, hier heb ik gewoon 800 op D en 0 op C), maar onder de andere XP install gaat et fout. en de instellingen staan neem ik aan etzelfde?? dan is et wel erg wazig idd.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1