Toon posts:

[Mylex] Raid 5 Drive offline

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier een mylex Raid controller 170 waar een drive offline is. Hij is Raid 5 geconfigureerd 4x 18Gb. De defecte drive is vervangen maar hij pikt hem niet op. Ook de nieuwe drive wordt off-line beschouwt. Moet ik nu de drive in de mylexbios on-line zetten? Moet ik daarna nog wat in de bios doen (zoals rebuild integrity)? Wie heeft ervaring met deze controller en weet wat je moet doen? Ik dacht altijd dat je gewoon de defecte drive kon vervangen en dat hij het dan gewoon opnieuw opbouwde? Wie kan mij hier iets over vertellen?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dat is in principe wel de bedoeling ja.
Een nieuwe drive terug steken, die dan automagisch wordt ge-rebuild.

Maar goed.. Is er een stukje software geinstalleerd waarmee je iets dergelijks kan doen..
Op HP/Compaq systemen zit er een stukje software waarmee ik alle settings van een RAID controller kan aanpassen/bekijken.

En anders moet je even kijken in de MyLex BIOS inderdaad.
Wat ook zou kunnen is dat de rebuild al bezig is, maar dat hij pas online wordt gezet als de rebuild klaar is..

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Volgens mij moet je een rebuild doen.

Money for nothin' and your chicks for free

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:10

McMiGHtY

- burp -

MIsschien toch even de handleiding weer vinden? Op de MyLex site kijken? Googlen?

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:44

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als het een Windows doos is moet het niet zo moeilijk zijn om Global Array Manager (de management tool van Mylex) te installeren. Je zult 'm moeten vertellen dat de nieuwe schijf onderdeel uit moet gaan maken van je RAID 5-array em dan het zaakje moeten rebuilden.

Wat ook wel eens wil werken is de schijf als hotspare aanmelden. Hij zou dan de RAID 5 array moeten gaan rebuilden op de hotspare (indien is ingesteld dat hij automatisch moet gaan rebuilden op een hotspare).

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Wij hebben hier in de grotere servers 2 online spares zitten die een defecte drive kunnen afvangen mocht deze kapot gaan, zodra ik de defecte drive vervolgens vervang word deze zonder verdere interventie direct weer gerebuild.. (betreft hier een compaq smart controller)

Staan de jumpers op de SCSI drive goed ?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Femme schreef op 04 July 2003 @ 10:44:
Als het een Windows doos is moet het niet zo moeilijk zijn om Global Array Manager (de management tool van Mylex) te installeren. Je zult 'm moeten vertellen dat de nieuwe schijf onderdeel uit moet gaan maken van je RAID 5-array em dan het zaakje moeten rebuilden.

Wat ook wel eens wil werken is de schijf als hotspare aanmelden. Hij zou dan de RAID 5 array moeten gaan rebuilden op de hotspare (indien is ingesteld dat hij automatisch moet gaan rebuilden op een hotspare).
/\/\/\/\/\/\
wij hebben ook een mylex acceleraid, en femme is telling the truth!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt, bedankt femme!
Pagina: 1