Karamba voor Gnome

Pagina: 1
Acties:

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 18:29
Hoi, Ik heb gisteren avond wat rond gezocht om een vervanger voor Karamba die op gnome werkt. Zoals welbekend is karamba geschreven voor KDE en na het zoeken van informatie hierover kwamen er steeds meer mensen die schreven dat Karamba niet lekker onder gnome werkt. Ik wil ook niet de libraries van KDE gaan installeren op mijn gnome doos, dus is de vraag lekker simpel: "is er een vervanger voor karamba op Gnome?"

En graag geen antwoorden van: neem dan KDE.....

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

het probleem is niet alleen dat karamba de libraries van KDE gebruikt
maar eigenlijk gebruik maakt van bepaalde zaken van Kdesktop.

En ik heb nog geen methode gezien om die te gebruiken onder een andere Windowmanager.

Karamba en SuperKaramba werken wel maar de transparantie mag je vergeten (wat waarschijnlijk het belangrijkst is)

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:37
In een poging om niet te antwoorden 'neem dan KDE':

Wie gebruikt er dan ook Gnome :? :+

Anyway: gkrellm(2) kan zeker niet hetzelfde en is niet een goede vervanger? Het laat iig deels wel dezelfde dingetjes zien als Karamba kan doen, maar ik vermoed dat je gkrellm al lang kent..

Verwijderd

Zo gek is Wilke's eerste opmerking eens. Gnome heeft een andere filosofie dan KDE en (Super)karamba hoort gewoon niet bij Gnome. Ik vind dat Gnome een beetje simpel moet blijven, minimalistisch misschien zelfs---doch uiteraard volledig functioneel. (Super)karamba is wel grappig om in screenshots te zien, maar ik vind dat al die tierelantijntjes behoorlijk afleidend zijn als je serieus bezig bent op je GNU/Linux doos en het voegt weinig nuttige functionaliteit toe aan het systeem. Volgens mij strookt dit dus niet met het Gnome-sentiment. Dus als je karamba wilt --> neem toch KDE.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:37
Ik gebruik trouwens KDE maar moet niks van Karamba hebben, mag dat ook? :)

Het is even leuk om 5 minuten mee te spelen, maar het vertraagde mijn systeem behoorlijk...allemaal van die dingen die constant CPU trekken, nah, aan mij niet besteed ;)

m.a.w. ook onder KDE vind ik Karamba nou niet zo'n geweldig succes, of lag dat echt aan mijn installatie ofzo?

• ge-flopt
Inderdaad Gnome is allemaal wat simpeler... maar heb kde geprobeerd en was er op 1 of andere manier niet blij mee.
Dat Karamba er leuk uitziet op screenie's is kan ik alleen maar beamen. Alleen opdat ik een dual head opstelling en 1 van de monitoren gebruik ik onder andere om gkrellm te draaien, maar wat ik met karamba wil is de automatische news feed. Tuurlijk zijn er nog wat dingen die leuk zijn. Maar de main cause is de news feed op de desktop.

• Niek
  • Laatst online: 29-04 09:52

Niek

f.k.a. The_Surfer

Hmm, news feed. Ik weet niet of Gnome (net als KDE) ook html pagina's op je background kan drawen (mbv nautilus oid), in dat geval zou je nl een lokale PHP pagina in elkaar kunnen frutsen. Wat je natuurlijk ook kan doen is iets maken wat news fetched en dat in een .png-tje stopt (simpel C programmaatje met GD libs), om vervolgens om de 5 minuten een bsetbg update te draaien. Nadeel is wel dat je dan geen aanklikbare links hebt :)

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

heb enkel dit kunnen vinden.

mailing list van gnome over een mogelijke karamba cloon

probleem is dat je het news ticker gedeelte er zelf zou moeten in schrijven.

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-04 09:49
GDeskCal lijkt toch op de (Gnome) desktop een leuk transparant kalendertje te geven, dus een Gnome Karamba kloon is niet ondenkelijk.

Rare KDE gebruikers, als jullie je desktops vol stoppen met eyecandy, waar laten jullie je applicaties dan? :? ;)

* Freak_NL rent snel weg van de boze KDE horde

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 00:24
Freak_NL schreef op 04 July 2003 @ 17:54:
GDeskCal lijkt toch op de (Gnome) desktop een leuk transparant kalendertje te geven, dus een Gnome Karamba kloon is niet ondenkelijk.

Rare KDE gebruikers, als jullie je desktops vol stoppen met eyecandy, waar laten jullie je applicaties dan? :? ;)

* Freak_NL rent snel weg van de boze KDE horde
eye-candy :9~

*kde gebruiker*

Ik wil Quartz Extreme voor Linux O-)

• ge-flopt
IDD. het is eye candy, maar het lijkt me makkelijk om allerelei spullen op mijn 2e monitor te hebben die je niet direct nodig hebt, maar het is toch makkelijk. Die gdeskcal is misschien wel iets, maar ik ben geen programmeur en een kalender functie alleen zoek ik niet. Jammer dat er zo iets niet echt is voor gnome...

Verwijderd

Eigenlijk zou ik Karamba pas willen gebruiken als de transparantie niet meer fake is. Nu is het gewoon naar 'boven' kopieren van de desktop bitmap.

Als er iets tussen in komt, zie je het gewoon nog steeds niet.
GNome heeft diezelfde fake transparantie al voor de taakbalk.
Pagina: 1